Hei, Vurderer å kjøpe meg en 1993 FZR 600, rimelig sykkel, 22000,- ferdi prutet,
Noen feil, er det: Hopper ut av 2gir ved pådrag. Shiftegaffel?
Fjusker ved 7-8000omd, Eier sier det er for lite strøm på batteriet så elektronikken ikke henger med,? stemmer dette?
Noe brukte dekk å drev å sånn, derav pruting i pris=)
Noe annet jeg bør være obs på=?
Håper på kjappe svar pga kjapp handel=)
Innkjøp av Yamaha FZR, Noen spm
Re: Innkjøp av Yamaha FZR, Noen spm
Jepp, men du må nok bytte 2. og 5. gir også da inngrepet mellom disse blir skadet av den slitte/bøyde skiftegaffelen. Dette tror jeg er en dyr jobb på verksted, så sjekk før du kjøper hvis du ikke skal skru selv. Koster også noen lapper i deler.gervasot wrote:Hei, Vurderer å kjøpe meg en 1993 FZR 600, rimelig sykkel, 22000,- ferdi prutet,
Noen feil, er det: Hopper ut av 2gir ved pådrag. Shiftegaffel?
Tviler jeg sterkt på. Høres mer ut som den ikke har korrekt blanding. Er det originalt luftfilter og eksos på den?Fjusker ved 7-8000omd, Eier sier det er for lite strøm på batteriet så elektronikken ikke henger med,? stemmer dette?
Bare det "vanlige"; hjullager, simmeringer forgaffel, styrelager etc. Bensinpumpa er en svakhet. Sjekk forresten at den "klikker" (under salen) når du slår på tenninga. Tror ikke det er årsaken til fjuskinga, men er en liten sjanse for at den er død slik at forgasserne ikke får nok å leve av.
Noe brukte dekk å drev å sånn, derav pruting i pris=)
Noe annet jeg bør være obs på=?
Kan jo ta med et multimeter og måle spenningen på batteriet og ladingen på sykkelen, skal ikke overskride 14,7 volt, da er spenningsregulatoren gåen (vanlig feil), så lurt å sjekke 

#Suzuki GSXR 750, K6
Hei, Det står ett Micron slip on annlegg på den, Luftfilteret er orginalt, skal sjekke opp dette med ladinga, eiern sa at før han bytta batteri var den enda værre, etter han gjorde det var den ok, men han kjører mange små turer å sier at d er derfor batteriet lades ut,
Ang den shiftegaffeln ser jeg ikke på det som noe problem å bytte selv, jobber som bilmekaniker tildaglig, og med Boka så skal jeg det gå greit,
Hmmm hjullager å slikt var greit, men sjekka ikke kliket under salen,
Men er 22000 en upris for denne sykkeln?
Her er noen bilder,
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1856886
Har også sett på denne:
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1856860
Denne har ikke girproblemer eller fjusking :s hmmm
Går det ann å sette på 93mod front å lykter på 87modell? Noen som har prøvd?
Ang den shiftegaffeln ser jeg ikke på det som noe problem å bytte selv, jobber som bilmekaniker tildaglig, og med Boka så skal jeg det gå greit,
Hmmm hjullager å slikt var greit, men sjekka ikke kliket under salen,
Men er 22000 en upris for denne sykkeln?
Her er noen bilder,
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1856886
Har også sett på denne:
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1856860
Denne har ikke girproblemer eller fjusking :s hmmm
Går det ann å sette på 93mod front å lykter på 87modell? Noen som har prøvd?
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Sikker på at den er 93-modell? Min gamle 93-modell hadde ikke sånn lykt.. Jeg solgte min for mer enn det du har fått tilbud om å kjøpe den der for, og min så ikke like pen ut..
Hvis batteriet nettopp er byttet og likevel tomt, ville jeg definitivt ha sjekket at den lader. Er det slik jeg tror, så er dynamo og starter en og samme dyre enhet...gervasot wrote:Hei, Det står ett Micron slip on annlegg på den, Luftfilteret er orginalt, skal sjekke opp dette med ladinga, eiern sa at før han bytta batteri var den enda værre, etter han gjorde det var den ok, men han kjører mange små turer å sier at d er derfor batteriet lades ut,
Med dårlig/fraværende lading kan jeg være med på at det er grunn til fjusk. Sjekk også at plugger har vært byttet i det siste.
- Asfaltkongen
Demons: din FZR var en overligger. Enten 90 (91?), eller tidligere 

FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Min tidligere `92 modell hadde sånn front. Og etter å ha kjøpt hondaen jeg har idag har jeg fått helt avsmak på gamle yamahaer, (var nok bare min som var dårlig). Iallefall, etter å ha lett land og strand rundt i tre uker første sesongen min etter en spenningsregulator og ny tenningsboks pga. svidd elektronikk som følge av ladding på 16,6 volt så fikk jeg fortsatt og avsluttet sesongen uten flere store problemer. Clutch som lugget pga. slitasje på lamellene regnes ikke.
Uansett så kom da vinteren og clutchen ble fikset, samtidig tok vi full service og dulla virkelig med den, og da våren kom igjen så gikk det tre uker før den begynte å bruke mere olje enn bensin, da hadde ventiltetningene og stempelringene røket. Jeg solgte da hele dritten som den sto, var åpen og ærlig om alle feil, og "ga" den vekk for 22 000 inkl. registrering og så kjøpte jeg meg en nyere honda..
Så egentlig vil jeg ikke anbefale en FZR til noen pga. dårlig erfaring.. Men jeg tror du ville blitt veldig fornøyd med den 600`en så sant km- standen ikke er all verden og den er behandlet pent. Må kanskje lage klausul i kontrakten om at du får tilbake noen kroner om det blir en kostbar operasjon å reparere den.
Uansett så kom da vinteren og clutchen ble fikset, samtidig tok vi full service og dulla virkelig med den, og da våren kom igjen så gikk det tre uker før den begynte å bruke mere olje enn bensin, da hadde ventiltetningene og stempelringene røket. Jeg solgte da hele dritten som den sto, var åpen og ærlig om alle feil, og "ga" den vekk for 22 000 inkl. registrering og så kjøpte jeg meg en nyere honda..
Så egentlig vil jeg ikke anbefale en FZR til noen pga. dårlig erfaring.. Men jeg tror du ville blitt veldig fornøyd med den 600`en så sant km- standen ikke er all verden og den er behandlet pent. Må kanskje lage klausul i kontrakten om at du får tilbake noen kroner om det blir en kostbar operasjon å reparere den.
#Suzuki GSXR 750, K6