Magnalf-bloggen

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Magnalf-bloggen *Blue sky! :D*

Post by Magnalf »

Chris wrote:Tviler på de er stressa, de gjør nemlig ikke en drit! De fyller kanskje en VBH halvfull på en helg! På dagskiftet fyller vi tre-fire om dagen.

Om de ser stressa ut er det fordi de spiller fotball inne ellernoe! For 2 uker sida jobba jeg overtid for å lære dem opp selv om de har stått der lenge :P

Men da må vi få til noe kjøring til Fredag vettu! Blir morsomt å se sykkelen din, den er tøff! :) Kan jo evt. møtes i Stokke ellernoe. Ved avkjørselen til B.skogen ?
Høres konge ut ;) Hehe stemmer, når jeg dro derifra så kom det en gjeng ut og begynte å spille fotball...lol :P
Road Rider c" ,)
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Magnalf-bloggen *Blue sky! :D*

Post by Chris »

Hahaha jeg tviler ikke! :lol: Ubrukelige unger!

Hvordan er sykkelen din å kjøre forresten ? Og hva er speccsa ;-) ?
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Magnalf-bloggen *Blue sky! :D*

Post by Chris »

Bare for å være litt slem!
Image
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Magnalf-bloggen *Blue sky! :D*

Post by Magnalf »

Chris wrote:Hahaha jeg tviler ikke! :lol: Ubrukelige unger!

Hvordan er sykkelen din å kjøre forresten ? Og hva er speccsa ;-) ?
Sykkelen er nydelig å kjøre synes jeg, litt støl etter 20-30 mil så da må det pause til men det må man vel regne med :P Går noe helt sykt synes jeg, men merker også at jeg begynner å bli vant til den! Det er kanskje ikke så bra, hehehe :P

Den har 171hk, hvor ca 155 av dem er RWHP (altså ponnier på bakhjulet :P) og veier 176kg. Med sportsfilter får den visstnok rundt 175-176hk. Med effektanlegg i tillegg aner jeg ikke, sikkert nok :)
Noen helt syke Tokico-bremser!! :shock:
Tanken tar ca 18 liter, hvor jeg tror 4 av dem er reserve?
Forbruk ca 0,5-0,6 med aktiv kjøring, litt mer ved ekstrem kjøring :P
Armerte bremseslanger, datastyrt styredemper, sitter Bridgestone-dekk på den, de virker helt greie

Alt dette med hvor store skivene er osv har jeg ikke i hue, men fant noe specs på nettet som jeg legger under :P

Ellers er den stabil og fin og morsom i svingene, føles lettere enn den gamle 600`n. Nei jeg er utrolig fornøyd altså :D

Model: Honda CBR 1000 RR Fireblade
Year: 2007
Category: Sport
Engine and transmission
Displacement: 998.00 ccm (60.90 cubic inches)
Engine type: In-line four
Stroke: 4
Compression: 12.2:1
Bore x stroke: 75.0 x 56.5 mm (3.0 x 2.2 inches)
Fuel system: Injection. Dual Stage Fuel Injection (DSFI)
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Ignition: Computer-controlled digital transistorized with three-dimensional mapping
Starter: Electric
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Transmission type
final drive: Chain
Physical measures
Dry weight: 176.0 kg (388.0 pounds)
Seat height: 820 mm (32.3 inches) If adjustable, lowest setting.
Wheelbase: 1,402 mm (55.2 inches)
Chassis and dimensions
Rake (fork angle): 23.5°
Trail: 100 mm (3.9 inches)
Front suspension: 43mm inverted HMAS cartridge fork with spring-preload, rebound and compression-damping adjustability
Front suspension travel: 119 mm (4.7 inches)
Rear suspension: HMAS Pro-Link single shock with spring-preload, rebound and compression-damping adjustability
Rear suspension travel: 135 mm (5.3 inches)
Front tyre dimensions: 120/70-ZR17
Rear tyre dimensions: 190/50-ZR17
Front brakes: Double disc
Front brakes diameter: 320 mm (12.6 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 220 mm (8.7 inches)
Other specifications
Fuel capacity: 18.16 litres (4.80 gallons)
Color options: Light Silver Metallic, Red/Black, Black/Metallic Gray, Blue/Orange/White/Red
Road Rider c" ,)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Magnalf-bloggen *Blue sky! :D*

Post by Magnalf »

:shock:



....



Ok. Nå skal jeg til søstra mi og stille inn parabolen, og ho BØR BARE dra på butikken å kjøpe 1-2-3 vaffel-dings og ha det klart til jeg er ferdig :lol:

Fuck deg Chris, haha :P Faen ass... :smt046

Var forresten og henta billett til Vassendgutane konsert 10. mai i Gransherad :lol:

Image

Tror det blir bra! ! :D Flere som henger seg på?? :D

Billetter fåes på 7eleven, Posten, Narvesen eller http://www.billettservice.no ;-) '

Sjekk ut http://www.facebook.com/event.php?eid=16479686313
Road Rider c" ,)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Magnalf-bloggen *Blue sky! :D*

Post by Magnalf »

Da har gråværet gjort sitt inntog på Vestfold igjen gitt, men går da an å kjøre forde :)

Her et bilde fra en nervøs parkering utenfor søstra mi, hehe
Image

Skal ærlig innrømme at det koster for meg å ha denne sykkelen, både i risiko for å miste lapp og jobb, og i form av avdrag på forsikring og til banken i mnd, med lærlinglønn :- Så hvor lenge jeg beholder denne, er en løpende vurdering. Bil og innbo må nok alltid bli førstepri =P. Men jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den :) Sykkelen har nå rullet 200 mil mellom mine ben og jeg smiler som en liten drittunge! Utrolig morsom sykkel, veldig kort sagt!

Men om dere finner den til salgs, ikke få sjokk :lol: Om noen isåfall da skulle være interessert, er ikke denne herja og burna med fra min side ihvertfall, og tviler egentlig på at han forrige eieren i 50 åra (som sikkert bytta den inn pga ryggproblemer :P) har drivi så mye med det heller, hehe...!

MEN, nå får vi se, mulig jeg begynner i en bi-jobb nå, hvis jeg gidder å ofre fritida på det. mæibi mæibi

Sånn ellers så føler jeg meg som et vrak i dag, sitter fortsatt i bokseren og spiser Mexican Fiesta og Maarud dip til frokost :lol: Blir nok rolig kveld denne helga også. Skal snart operere ut en føkka visdomstann neste uke, aik :shock: Fare for å bli lam i underkjeven sa de, hvis kirurgen opererer i fylla sikkert. Jaja hyggelig .. :P
Road Rider c" ,)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Magnalf-bloggen *"Det kostar å vera kar!:P*

Post by Jeanette »

Det er ikke noe moro å operere ut visdomstenner. Jeg tok mine to nede i fjor, og spesielt den ene var en opplevelse jeg helst skulle vært foruten. Hadde ikke så mye valg da, begge lå vannrett i stedet for å stå slik de skulle :shock:
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Magnalf-bloggen *"Det kostar å vera kar!:P*

Post by Magnalf »

Akkurat samme problemet med mine :? gjorde det au? Off faen gruer meg :P
Road Rider c" ,)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Magnalf-bloggen *"Det kostar å vera kar!:P*

Post by tshansen »

Vært der jeg også! Lå rett ut i ei uke etterpå. Begge mine låg i kjæften i stede for å stå rett opp! Operasjonen var helt grei. Bare litt ufine lyder. Å tro meg, jeg er kanskje personen i norge med mest tannlegeskrekk. Det gikk helt fint å operere de ut. Men etterpå. Å satan så lite fint det var

Knasket smertestillende som det var smurfedrops! Merkelig nok hadde det bedre effekt med ibux enn paralgin forte og pinex forte (skrivefeil?)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Magnalf-bloggen *"Det kostar å vera kar!:P*

Post by Jeanette »

Vet ikke hvor mye detaljer du vil høre jeg, hehe.. Den første operasjonen gikk kjempebra, de delta tanna i to og splitta deretter røttene før de tok den ut. Var over ganske kjapt. Den andre var forventet å komme ut på samme måte, de lå ganske likt, men den var mildt sagt et helvete å få ut.. Selv med bedøvelse rett i nerven gjorde det sykt vondt :? Hadde lite vondt etterpå da, ble et par smertestillende samme dagen som begge operasjonene, men jeg var fit for fight igjen neste dag.
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Magnalf-bloggen *Blue sky! :D*

Post by Trond_V »

Magnalf wrote:Var forresten og henta billett til Vassendgutane konsert 10. mai i Gransherad :lol:
Har vel vært på en 3 4 konserter med de de siste par årene ;-)
Siste albumet deres -XO- har akkurat komt i hus. Holder på å spille inn cd'en på popanlegget i stua :lol: :smt020 :smt035 :smt003
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: Magnalf-bloggen *"Det kostar å vera kar!:P*

Post by IImilleniumII »

Huff, jeg skulle ikke tatt turen innom denne bloggen. Når jeg så at noen skrev at visdomstennene ikke lå slik de skulle sjekket jeg selv etter med tunga ](*,)
Virker ikke bra.


Grattis med sykkel! Virker som du har fått en helt grei pris med forsikrigen.
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Magnalf-bloggen *"Det kostar å vera kar!:P*

Post by Magnalf »

IImilleniumII wrote:Huff, jeg skulle ikke tatt turen innom denne bloggen. Når jeg så at noen skrev at visdomstennene ikke lå slik de skulle sjekket jeg selv etter med tunga ](*,)
Virker ikke bra.


Grattis med sykkel! Virker som du har fått en helt grei pris med forsikrigen.
:lol:

Kan konstatere at kjeven er back 2 normal, veffal på den ene sida :P Det mest irriterende nå er at det samler seg mat og drit nedi "hølet" som forhåpentligvis gror igjen :S næsty he he :D

Takk takk, det med forsikringa er en liten fight igjen, da de skrev feil personnr, blæh.., får se hva det ender opp med *oppgitt*

Jobber nattuke denna uka så er helt fucka i hue av å drive å sove på dagen, men i natt har jeg fri! Så tenkte jeg skulle sove normalt, og så ta en tur med biken ned til en kamerat i Grimstad i morra så fort kjøreutstyret blir tørt, det ligger i vaskemaskina nå, lukta drit :lol: og fullt av insektinnvoller

Tenkte jeg skulle kjøre bad-ass old-style E-18, aka Gamle Sørlandske nedover, lenge siden jeg har gjort det nå så har hatt lyst til å ta en tur igjen :P Synes gammel veihistorie er litt kult å sjekke ut rundtomkring! Noen steder er ikke denne vegen breiere enn en over middels sykkelsti, så noe stor fart blir det nok ikke der..Men det er andre steder som byr seg, med svinger, etc :) Deler av vegen er så smal og "farlig" at den er avsperret, men hva kommer man ikke igjennom med jernhesten sin hehe

Tar med kamera!

Apropo kamera, slenger ut noen bilder jeg tok her om dagen. Sykkelen er støvete og fæl etter grusvegen, men la gå :) Bilder er jo gøy uansett er det ikke? :P

Image

Image
JADA jeg veit NEGERLEPPE :P
Må få teipa over den Yamaha-driten på skiltet og herregud :lol:
Image

Image

Image

Image
Argh, hanskene mine og styrelodda er litt for glad i hverandre, og driver og makin´ babies hele tida, noe styreloddet begynner å ta spor av, begynner å se ut som et skikkelig godt brukt ludder :P Får se hva jeg gjør med den saken, blir vel ikke no bedre av å kjøpe nytt heller tror jeg. Har jeg for svære hender eller? :lol:
Last edited by Magnalf on 22 May 2008 00:50, edited 4 times in total.
Road Rider c" ,)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Magnalf-bloggen *Blue sky! :D*

Post by Magnalf »

Trond_V wrote:
Magnalf wrote:Var forresten og henta billett til Vassendgutane konsert 10. mai i Gransherad :lol:
Har vel vært på en 3 4 konserter med de de siste par årene ;-)
Siste albumet deres -XO- har akkurat komt i hus. Holder på å spille inn cd'en på popanlegget i stua :lol: :smt020 :smt035 :smt003
Hehe Vassendgutane var konge, men blei litt full gitt :lol: Var noen random folk som løfta meg opp og sprang rundt med meg på dansegulvet og jeg med en øl i hver hånd, tror jeg søla bra rundt meg haha var et par forbanna kjerringer etterpå kanke skjønne det :mrgreen:
Road Rider c" ,)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Magnalf-bloggen *"Fint vær resten av mai"? Ja-takk :)*

Post by Jeanette »

Fine og klare bilder! Synes jeg "kjenner meg igjen" på det første bildet, kan det stemme at du tok et bilde av CBRF'en der også, som du hadde i salgsannonsen? Virket så kjent av en eller annen grunn..

PS: Sladde reg.nr.?
Post Reply