Er ikke mye blodtrim på mopeden din. Er jo noe av det mildeste du får. Samme bot uansett hva du har gjort med mopeden som gjør at den går over 45 km/t. Ja, det er ditt ansvar at den ikke holder mer enn den farta.
Beklager å bumpe opp en så gammel tråd, men føler det gjør noe for å få en klarhet i temaet. Det som skjer når man blir stoppet med en trimmet moped og indianerne ikke er greie og lar deg kjøre videre er at man får en bot på 4200 norske blanke kroner, dette uansett om du har tatt plomben eller du har blodtrimmet den. Det er ikke som en av mine kompiser en gang sa, at man fikk 4200kr per trimdel - da hadde jeg vært blakk om jeg ble stoppet! Man får også skiltet inndratt. For å få tilbake dette må man gjøre mopeden i original stand, dra på biltilsynet på visning, noen ganger er dette fullteknisk som gjør at de er skikkelig nazi, andre ganger sjekker de bare at det står 49cc på sylinderen og at drevene er originale samt at lysene fungerer før de gir deg skiltet. Man mister hverken lappen eller får utsettelse på noe som helst med mindre man prøver å stikke av. Om man prøver å stikke av blir også boten betraktelig høyere (av en eller annen merkelig grunn )
DU HAR IKKE LOV Å KJØØØØRE I MER EN 45 KM/T!
Om så mopeden din går 80 orginalt så har du ikke lov å kjøre på norsk offentlig vei i mer en 45km/t, om man skal følge norsk lov.
Det har aldri handlet om at man får lov å kjøre det scooteren eller mopeden går orginalt. Det handler om at man ikke får lov å kjøre i mer en 45 kilometer i timen. Går den 60 orginalt så må man slakke litt på gassen om man skal følge loven til punkt og prikke. Tar politiet deg i laser i 60km/t og mopeden er 110% orginal vil du etter all sannsynlighet likevell få bot fordi du passerte 45 km/t.
Så vansklig at dere må ha det inn med teskjei er det da ikke