Tråden for oss som kjører 06-08 Yamaha R6
Re: Tråden for oss som kjører 06-08 Yamaha R6
Når man setter på uoriginal potte, hva gjør man med de ledningene som går inn i originalpotta? Og jeg leste et sted at det tar ca 45 min. Hva er det egentlig som må gjøres?
2007 Yamaha R6R "Lige Nu"
"Der ser du hva som kan skje når man ikke har Distronic Plus!"
-
- MC: 07 Silver Raven R6 =P
Blue tire valve lights, Smoked headlight protectors, Integrated smoked tail light W/ blinker, EURO Smoke LED Turn Signals, VFX Pivot Kit(Blue leds), Blue air intake halo, Frame plugs, Puig DB DS windscreen, Shogun frame sliders.
And ofc. Full Spidi racing gear. - Location: Buskerud/Vestfold
demonterer exup motoren.. og tar av ledningene inni den(de to som går ned mot eksosen)..R6R wrote:Når man setter på uoriginal potte, hva gjør man med de ledningene som går inn i originalpotta? Og jeg leste et sted at det tar ca 45 min. Hva er det egentlig som må gjøres?
fjerner man hele exup motoren får man en error å sykkern vil ikke kjøre eller no..
exup motoren er den som er rett ved bak demperen(følg ledningene fra potta).. bare å sku opp, ta av å sku igjen..
evt kan du bare stripse de fast et sted..
2007 Silver Raven R6
-
Blue tire valve lights, Smoked headlight protectors, Integrated smoked tail light W/ blinker, EURO Smoke LED Turn Signals, VFX Pivot Kit(Blue leds), Blue air intake halo, Frame plugs, Puig DB DS windscreen, Shogun frame sliders.
kjeda meg litt i dag..
så etter noen timer fikk jeg et fint blått lys i midten og gitt

funker jo fett med hjemmemekk...
evt helt til unkel blå kommer
så etter noen timer fikk jeg et fint blått lys i midten og gitt

funker jo fett med hjemmemekk...
evt helt til unkel blå kommer

2007 Silver Raven R6
Da har jeg bestilt med effektpotte. Den skulle bli sendt tidlig i neste uke så får håpe jeg har den fort!
Sånn jeg har skjønt det så er det to lambdasonder (eller en lambda og en annen) som må skrus fast på effektpotta, samt at en ventil må skrus løs og stripses fast et sted. Dette skulle visst ta ca 45 min. Blir artig å få litt grommere lyd!

Sånn jeg har skjønt det så er det to lambdasonder (eller en lambda og en annen) som må skrus fast på effektpotta, samt at en ventil må skrus løs og stripses fast et sted. Dette skulle visst ta ca 45 min. Blir artig å få litt grommere lyd!

-
Noen som vet om det er no krav til fjernlysa?
driver å prøver å få til begge lyktene på fjern og nær..
har fått til no greier, men vet ikke om fjernlyset er helt sterkt nok.. kan være fordi pærene jeg bruker er fra en gammel vrak bil..
Eksempel bilde:
Dag:
Natt: *kommer*
er litt skeptisk på fjernlyset men..
driver å prøver å få til begge lyktene på fjern og nær..
har fått til no greier, men vet ikke om fjernlyset er helt sterkt nok.. kan være fordi pærene jeg bruker er fra en gammel vrak bil..
Eksempel bilde:
Dag:

Natt: *kommer*
er litt skeptisk på fjernlyset men..
2007 Silver Raven R6
Noen som har noen instruksjoner på montering av effektpotte av typen "megaphone" på R6? Det fulgte ikke med noen tegninger eller noe. Jeg har hørt det tar ca tre kvarter så det er vel litt som må gjøres.
hehe satte på min idag... hadde ikke noe tegning å gå etter men fane denne fine guiden på nettet 
http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=34937
Det kjipeste var at jeg ikke fikk kjørt med den nye potta pga det jævla regnet som pøste ned...
Men men solen kommer nok snart

http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=34937
Det kjipeste var at jeg ikke fikk kjørt med den nye potta pga det jævla regnet som pøste ned...

Men men solen kommer nok snart

1.3.1.2