SoloTwin [ Ny racer i hus!!! - pluss en til :D - s.45 ]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Re: GRUZZI [ JIPPII!! ENDELIG BANELISENS!!! :D ]

Post by SoloTwin »

Kilamor wrote: Jeg vil ikke karakterisere en twin sammen med en rekkefirer da fireren kommer som en "rakett" på topp, og en twin holder draget gjevnt over. Men at noen sverger til en annen type sykler enn en rekkefirer skjønner jeg godt, de er for vanlige, og har du prøvd en så har du prøvd alle, (med mindre du går fra 100 hk til 200 hk..). Selv passer en rekkefirer meg perfekt, for jeg har ikke prøvd noe annet over tid, og har ikke savn etter noe annet heller :)
Jeg tror du har helt rett. Jeg startet jo med twin og når sylinderne står rett får man jo den karakteristiske vridningen på sykkelen som jeg opplever som bare tøft. Den er sterk jevnt over som du sier og jeg har ingen problemer med å følge andre i sving, noe som tross alt er det morsomste å kjøre. ;)
Jeg liker å kjenne at motoren rører seg, og jeg elsker lyden spesielt fra Guzzi, men også brummingen fra Ducati og MV Augusta. Minner meg om de gode gamle manuelle klokkene.
Men jeg kan jo skryte på meg en gixxer da, når folk absolutt vil "mobbe" Brevaen. ;)
Jeg vil faktisk si at jeg er MER imponert over Brevaen nå, som jeg har prøvd å kjøre gixxer.
Alle kan kjøre fort rett frem! ;-)

Men jeg MÅ tilføye at det muligens er mer å hente ut av gixxern. Derfor har jeg bestemt meg for at en jeg har tillit til (fra Borg selvsagt ;)) skal få ta med på noen runder så jeg får høre om det er slik eller om det er noe i veien.
Det kan til og med være at det er jeg som ikke klarer å hente ut det beste pga manglende teknikk.
Skal iallefall ikke se bort fra at det KAN være det.
:)

(Jeg tror muligens noen også blir litt skuffet dersom man går veien fra "R" eller mer sportslige sykler og over til tosylindret twin med registeret i bånn... (var ikke det riktig skrevet?) )
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
SoloTwin

Kjørte km:

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

demons wrote:Da har jeg lest hele det siste innlegget ditt, og synes det var veldig interessant lesning, ikke minst siden jeg har lyst til å prøve gixxeren litt på bane også.. Tror nok at når du blir bedre kjent med sykkelen og effektkurven så burde du nok klare å komme deg forbi en og annen. Nå kommer vel sikkert literfanatikerne til å si at 600 går som en dass, men mangel på power er vel ikke akkurat et problem på disse syklene synes nå jeg.. Regner med det er litt forskjellig å kjøre Guzzi og Gixxer også :)
Klart! Det er som dag og natt å kjøre Guzzi kontra Gixxer. Men problemet ligger vel i at jeg trodde jeg skulle hatt enda mer "pulver".
Når jeg drar den drar den opp til rødmerket og girer så må jeg fortsette å gire fordi den har lite å gi i mellom.
Jeg kan ta starten sånn noen lunde med de andre (jeg er selvsagt ikke så rask og pågående som de andre) men når jeg føler at jeg "bånner'n" og de likvel drar av gårde forbi meg (noen mer enn andre selvsagt) så vil jeg så gjerne få gitt på mer, men får det ikke til. Jeg VIL hurtigere i akselrasjon (uten å steile selvsagt) og hadde forventet at den ville gå sterkere av egen maskin.
Jeg begynner å forstå at jeg må file den på så høye turtall at den nesten reiser seg, men det krever teknikk.

Dette er egentlig et spørsmål til alle som kan hjelpe: ( og ikke spesielt rettet mot deg, demons. ;)
Skulle jeg ikke forvente at den skulle gå mer for "egen" maskin?
Har forventningene vært urealistiske høye?
Jeg gir så mye på ut av svingen at jeg får "styreutslag". Dette skulle vel kanskje tilsi at jeg har forhjulet såpass mye opp fra bakken at jeg føler underlaget "dytte" i styret?
Det er iallefall en av teoriene som er blitt meg fortalt på kurset. Da skulle man jo tro at jeg ga NOK gass? Eller? :-k
Eller er det slik at jeg må "file" meg opp i toppfarta ut av svingene???

Takker for gratulasjonene. Det er en "fet" følelse å ha lisens (i praktisk forstand iallefall. Mangler bare å sende papirer og betale, så er'n min! :D Står i herlig kontrast til det å kjøre Guzzi! \:D/ )
Last edited by SoloTwin on 28 Apr 2008 11:28, edited 1 time in total.
Image
superbaben
MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com

Post by superbaben »

Hei på deg, og takk for sist:) Hyggelig å hilse på...og utrolig moro på kurset...og moro på regn... :D

Er så gira at jeg vurderer å kjøre til våler å kjøre i kveld:)

Utrolig bra innlegg forresten. Godt å høre at det gikk bra med han kompisen din. Jeg kom like bak og såg at han låg der og prøvde å reise seg...men fikk det ikke til... ble skikkelig bekymra...
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)

http://www.plasticmc.com
SoloTwin

Kjørte km:

Årets treff;

Post by SoloTwin »

superbaben wrote:Hei på deg, og takk for sist:) Hyggelig å hilse på...og utrolig moro på kurset...og moro på regn... :D

Er så gira at jeg vurderer å kjøre til våler å kjøre i kveld:)

Utrolig bra innlegg forresten. Godt å høre at det gikk bra med han kompisen din. Jeg kom like bak og såg at han låg der og prøvde å reise seg...men fikk det ikke til... ble skikkelig bekymra...
Ja, jeg var helt sjelven, og ikke i mye stand til å kjøre bil etterpå, egentlig.
Har ikke fått snakket med han i dag, men tror han kom hjem igjen sent i går kveld/natt...
Tenkte jeg skulle besøke han i dag, men han svarer ikke.... :?

Kurset var kjempegøy! Og jeg - som du - følte mestring i mye større grad (eller i "morsommere" grad) på glatt bane enn på tørr. :D
Synes de skal gjøre om definisjonen og reglementet sitt på "wet race" og heller kjøre løp fremfor å avlyse løp. ;)
Hva med egen klasse nettopp "wet race"? Noe for oss? :lol:

Det var synd jeg ikke fikk fulgt deg mer på banen, men regner med at sjansen byr seg igjen. :)

Så du vil kjøre på Våler allerede i kveld? :lol:
Jeg har selv problemer med å gire meg ned, og der vel derfor jeg sitter her og forsøker å "skrive det av meg".
Jeg vet heller ikke om mulighetene er til stedet å få kjørt allerede førstkommende onsdag. Får se det an...
Skal du evt tilbake til Rudskogen onsdag?
(Bare synd at asfalten har blitt så dårlig der... :( )
Skal legge ut bilder når jeg får dem. :)
Image
hansp
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km

Post by hansp »

Gratulerer. Veldig bra skrevet.
Hans Petter
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Gratulerer med lisens - tøft gjort!! :D
Juliet
MC: 2005 Sportster 1200

Post by Juliet »

Gratulerer, så spennende! Får håpe du finner noe bedre å kjøre med etterhvert da, det hørtes litt skummelt ut med den du lånte der... vet ikke om jeg hadde turt det der selv... :shock:
Image
Vennlig hilsen Juliet
SoloTwin

Kjørte km:

Årets treff;

Post by SoloTwin »

Det er ikke noe galt med sykkelen, alle sykler må justeres og man må skifte ut ting og tang med årene.
Jeg har ikke lånt den men eier den, og jeg kommer ikke til å skifte til annen R-sykkel.

Hørtes det så ille ut da??? :roll:
Jeg holdt meg på "bena" begge dagene jeg, og det er ikke farlig. ;)
Det er jo bra at jeg er i stand til å kjenne slike uregelmessigheter da, selv om jeg ikke har kunnskaper til å kunne forstå hva det kan være.
ALT ville vært uvant for meg uansett tror jeg. Forskjellene er så store og forventningene var kanskje like så...
Mulig jeg har hatt forventninger som passer bedre med en 1000cc. :roll:
Det er for tidlig å si noe om det ennå.

Det er helt sikkert små ting som gjør det, som feks at oljen i demperne foran/gaffelbena burde skiftes, kanskje styrelager også burde skiftes, ny demper /eller olje bak, mykere dekkgummi, strammere styredemper, justering av motor/sylindere etc??? Sykkelen er jo 10 år gammel.

Er helt overbevist om at sykkelen skal bli god som annen, når den bare blir tilpasset meg, og jeg klarer å tilpasse meg den.

Det er bare det at jeg ikke vet hva jeg burde gjøre eller ta fatt i først (hva man evt kunne slippe unna å gjøre), og ikke minst; Jeg ANER ikke hvor rask denne sykkelen burde være.

Han jeg kjøpte sykkelen av er en alle tiders hyggelig gutt, og hjelpsom som få. Jeg er helt sikker på at han oppfattet sykkelen som i sin skjønneste orden da vi har forskjellig kjørestil, vekt, størrelse etc etc.

Jeg skal spørre om han kan ha noen forslag til hva det er som bekymrer meg, selv om jeg vet at dette ikke er lett å forstå seg på.
Kanskje er det bare jeg som får sykkelen til å oppføre seg slik?
Who knows?

Jeg har lært MASSE av alt dette!
Tenkt så mye jeg hadde gått glipp av dersom sykkelen var "ferdig skrudd" for meg? ;-)
Image
Juliet
MC: 2005 Sportster 1200

Post by Juliet »

Åååh sånn og forstå, beklager! Nei jeg bare syntes det virket litt skummelt siden du ikke rakk skikkelig ned, og du beskrev jo at det var litt av hvert å passe seg for i forhold til guzzien. Nei men da skjønner jeg, og selvsagt blir du vant til den etterhvert. Trodde det var lånesykkel jeg.... Synes uansett det var skikkelig tøft! =D>
Image
Vennlig hilsen Juliet
Bimma
MC: 2008 BMW F800ST

Re: GRUZZI [ HAR FÃ…TT BANELISENS!!! :D ]

Post by Bimma »

Gruzzi wrote:"Jeg er kjempefornøyd!!! Og jeg har nå banelisens og praktisk talt treningslisens!!! JIPPI!!!
\:D/ :D \:D/
Gratulerer MASSE Gruzzi. Dette var spennende lesning. det høres ut som du har hatt ei knallfin helg. \:D/
(Håper det har gått bra med han som skadet seg. :-k)
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
SoloTwin

Kjørte km:

Årets treff;

Post by SoloTwin »

Bare temmelig mørbanket. Vet ikke om han går på smertestillende... Skal ta en tur til han i dag og høre hvordan det står til.
Image
Bimma
MC: 2008 BMW F800ST

Post by Bimma »

Det går heldigvis som oftest bra. Flott at vi er skrudd sammen på en måte som gjør at vi tåler en trøkk. :smt023 Puuh.
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Bimma wrote:Det går heldigvis som oftest bra. Flott at vi er skrudd sammen på en måte som gjør at vi tåler en trøkk. :smt023 Puuh.
Ja, heldigvis
Men noen ganger hjelper det lite med fleksible sammenføyninger mellom muskler og ledd.
Been there, done that, om ikke på sykkel

PS Gruzzi. Ser ut for at du har funnet en ny fritidsaktivitet. Tøfft. Kos deg. (Men ikke glem at vi vil ha deg hel hjem etter hver tur på banen :smt058 )
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
SoloTwin

Kjørte km:

Årets treff;

Post by SoloTwin »

Takk Ragnhild. Det var koselig sagt. :)
Image
Freddie

Post by Freddie »

Gratulerer med lisens! Høres arrtig ut.

Takk for en hyggelig prat på Grava. Og takk for turtips og annen nyttig info. Skal bli artig å se hvordan Breva'n blir etterhvert.
Jeg kom meg trygt hjem ;-)
Den som tar, han har
Den som slår, han får
Post Reply