*Billig* tur til grava i kveld...

Prat om tung MC.
Bizcocho
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm

Re: *Billig* tur til grava i kveld...

Post by Bizcocho »

thomasgsxr wrote:la meg over i høyre fil og tilbake i venstre igjen, en del meter før avkjøringa til rockefeller, endte med en bot på 5200 pga. forbikjøring på høyre side, er billigere å kjøre på veiskuldern skal man forbi, det koster bare 3500 :evil:
Så hvis personen i venstre feltet kjører saktere enn deg når du ligger i høyre så kan man få bot om man passerer? :-s Eller gjelder det kun om man ligger i venstre feltet og bytter felt?
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

forbikjøring er forbudt på høyre side unntatt i to tilfeller, så vidt jeg husker;
- dersom trafikken går i begge filer samme vei og det er naturlig flyt som gjør at man passerer
- dersom kjøretøyet foran stopper og tydelig viser at han skal til venstre.
Jeg synes det er drøyt å bøtelegge hvis den andre har ligget veldig sakte og ikke flytter seg over.
Det er vel fordi det fort blir farlig hvis den andre skifter fil, vi er vant til at det ikke kommer noen der.
Det er vel et viktig poeng også om den som ble forbikjørt lå godt under fartsgrensen.
Image
Image
boxer wolf

Post by boxer wolf »

thomasgsxr wrote: lå bak en sinke, la meg over i høyre fil og tilbake i venstre igjen,
Lølle wrote:Det er vel et viktig poeng også om den som ble forbikjørt lå godt under fartsgrensen.
Definisjonen av "sinke" tror jeg er litt interessant i denne sammenheng. Lå vedkommende under, over eller kanskje på fartsgrensen. :-k
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Finny

Post by Finny »

Bilen som ligger i venstre felt og sperrer burde også fått bot imo.
Ser dette hver eneste dag til og fra jobb på ring 2. Laaang kø i venstrefila og ikke en eneste bil i høyre fil. Blir jo til at en gir faen og cruiser forbi alle i høyrefila.

Uansett sykt bra vær i oslo i dag!! Sitter her og titter ut vinduet.. Nå må snart kl bli 4 så jeg kan ut og lufte meg:) ...Forhåpentligvis med bensin som eneste utgift...
hansp
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km

Post by hansp »

Hva med en god unnskylding??

Mannen kjøpte seg en ny motorsykkel og var ute på motorveien for å få lufta'n litt. Med visiret oppe og en lett bris i hva som var igjen av panneluggen, bestemte han seg for å trå på litt.

Nåla gikk til 130, og plutselig så han blålys bak seg.
"Purken tar ikke igjen denna MC`n", tenkte han, og ga på.
Når han kom opp i 190 ble han plutselig kald - hva drev han egentlig med?
Han stoppet i veikanten, og en politimann kom over og spurte etter førerkort og vognkort.

"Det har vært en lang dag, jeg er sliten, det er fredag den 13. og jeg har ikke lyst på mer papirarbeid!" sa politimannen. "Hvis du kan komme opp med en god unnskyldning for hva du drev med som jeg ikke har hørt før - skal du få slippe bot!"

Mannen tenkte seg om et sekund og svarte:
"Kjerringa mi stakk av med en politimann i forrige uke, og jeg var redd det var deg som prøvde å levere henne tilbake!"
"Ha en fin helg", sa politimannen og gikk.
Hans Petter
Babelfisken

Post by Babelfisken »

tHaWuLf wrote:Jeg er på mitt tiende år jeg også på tohjuling. Slik som jeg kjører er det nok et mirakel at jeg enda har lappen :P Men, jeg er rimelig paranoid når jeg bedømmer potensielle sivil-biler og følger med. Ellers bruker jeg gassen med omhu og kjører ikke fort med mindre det er trygge steder. De kjører ellers hva som helst nå om dagen. Her forleden var det en som ble stanset midt på motorveien ut fra Oslo ved Lysaker en kveld jeg kom og det var mørkt. De stanset like så godt midt på motorveien i midterste feltet og skrev ut forenklet forelegg. Det var en rød A4 sedan. Jeg måtte uansett gjøre unnamanøver, for når man kommer i 80-90 km/h og to biler står bom stille midt i kjørebanen får man litt fnatt. 6500,- Brr.. Tror jeg skal prøve å unngå det gitt. Kondolerer.
Det høres jo helt vannvittig ut. Vet at de tar seg friheter men sånnt er jo livsfarlig. Purken brude jo vært fratatt lappen på stedet.
Finny

Post by Finny »

Babelfisken wrote:
tHaWuLf wrote:Jeg er på mitt tiende år jeg også på tohjuling. Slik som jeg kjører er det nok et mirakel at jeg enda har lappen :P Men, jeg er rimelig paranoid når jeg bedømmer potensielle sivil-biler og følger med. Ellers bruker jeg gassen med omhu og kjører ikke fort med mindre det er trygge steder. De kjører ellers hva som helst nå om dagen. Her forleden var det en som ble stanset midt på motorveien ut fra Oslo ved Lysaker en kveld jeg kom og det var mørkt. De stanset like så godt midt på motorveien i midterste feltet og skrev ut forenklet forelegg. Det var en rød A4 sedan. Jeg måtte uansett gjøre unnamanøver, for når man kommer i 80-90 km/h og to biler står bom stille midt i kjørebanen får man litt fnatt. 6500,- Brr.. Tror jeg skal prøve å unngå det gitt. Kondolerer.
Det høres jo helt vannvittig ut. Vet at de tar seg friheter men sånnt er jo livsfarlig. Purken brude jo vært fratatt lappen på stedet.
Enig i det der.. Ser ofte at purken skaper en del unødvendig farlige situasjoner. Selv satte jeg på blinklyset og fortsatte jeg til jeg fant et egnet sted å stoppe. Han var like ivrig med sirena si selv om jeg viste at jeg hadde tenkt å stoppe da :-k

Kl er 2 og nå gidder jeg ikke jobbe mer i dag! Ses på vegen en eller annen plass;)
Finny

Post by Finny »

fikk kjørt en fin runde på ca 25 mil i dag uten et eneste blålys:)
Tar en ny runde i morgen hvis været holder seg.. om noen vil bli med er det bare å si fra:)
moonlit

Post by moonlit »

Jeg har uforskammet med flaks når det gjelder konstabler tror jeg. Høydepunktet var da en uniformert (det så jeg ikke før etterpå; det var tidlig på natta) bil kjørte ned påkjøringsrampa vestover på Ryen da jeg kom under fra tunnelen i høy fart, og begynte å snittmåle meg. Jeg hadde akkurat fått den sykkelen jeg har nå, det var nesten ingen trafikk og jeg var nok litt for ivrig. Han fikk en laaang snittmåling helt fra Ryen og til Økern, der ante jeg ugler i mosen fordi jeg så at han fulgte etter, og sakka ned. Først da jeg hadde tatt til venstre på Sinsen og var 100 meter hjemmefra på c.b. satte han på blålysa og stoppa meg.

Etter noen minutters ydmykhet og intervju med de to gutta i 20-årene i politibilen fikk jeg ballemeg KJØRE VIDERE! Fikk kikke inn i bilen på apparatet deres, og de kunne glatt ha tatt lappen min på stedet hvis de bare ville. Men, heldigvis for meg, valgte de istedet å godta at jeg ikke skulle kjøre sånn igjen, og sende meg avgårde.

Jeg kjører jo faktisk mer fornuftig nå, så kanskje det ikke er en så dum policy de hadde..
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
Bizcocho
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm

Post by Bizcocho »

moonlit wrote:Men, heldigvis for meg, valgte de istedet å godta at jeg ikke skulle kjøre sånn igjen, og sende meg avgårde. Jeg kjører jo faktisk mer fornuftig nå, så kanskje det ikke er en så dum policy de hadde..
<ironi> Kanskje de var under opplæring og klønet til målingen :smt023 </ironi> Blir man bustet uten å miste lappen eller få bot, tror jeg det kan ha like god virkning (et godt eksempel her med moonlit)! Kanskje Emil hadde blitt en gutt med mindre 'faenskap' om han hadde fått seg en smekk på lanken istedet for å bli buret inne i spikkebua? :-k

PS! Nå kan ingen missforstå ironien i første linjen :lol:
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
quantumduck
MC: Hayabusa

Post by quantumduck »

tHaWuLf wrote: De stanset like så godt midt på motorveien i midterste feltet og skrev ut forenklet forelegg. Det var en rød A4 sedan. Jeg måtte uansett gjøre unnamanøver, for når man kommer i 80-90 km/h og to biler står bom stille midt i kjørebanen får man litt fnatt. 6500,- Brr..
Hæ, er det mulig? Hadde jeg turt å sparke av speilet på noen som helst hadde det der vært en klar kandidat ...
Post Reply