Dagens Avis-utklipp

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Pollti

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Pollti »

LordShaft wrote:No må de faen svette meg kutte ut alt dette miljøhysteriet!


Ikke glem at forslagsstilleren er blond. :-k
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Dominator »

Pollti wrote:
LordShaft wrote:No må de faen svette meg kutte ut alt dette miljøhysteriet!
Ikke glem at forslagsstilleren er blond. :-k
Den blonde har nok aldri satt sin fot nord for Sinsenkrysset virker det som. Skal befolkningen i et av verdens minst befolkede områder kjøre rundt i elbiler? Dette forslaget virker like intelligent som lovforslaget som garanterer barnehageplass til alle. Trodde de hadde nådd frekkhetens yttergrenser etter at de bløffet seg til makta ved siste stortingsvalg. Hva er problemet egentlig? Med Kinas og Indias eskalerende etterspørsel etter olje er oljelagrene tømt på noen få tiår uansett. Om førti år, når vi har oppfunnet nye former for energi og alle bekymrer seg for den globale avkjølingen, skal jeg sitte på gamlehjemmet og mimre "Hva sa jeg?" [-X
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by O_o »

Enig med Dominator der...
Etterspørselen etter oljen vil ikke forsvinne, selv om den forurenser. Dermed vil den utnyttes helt til det er "tomt", og da kan den ikke gjøre mer skade. Dessuten er det absurd å tvinge en så liten befolkning som utgjør så lite av verdensbefolkningen til å gjøre allverden sprø ting for å slippe ut mindre klimagasser. USA har også et mye høyere forbruk av varer og energi, nærmere det dobbelte av vårt. Jeg er ikke villig til å betale i lange baner når store deler av verdens befolkning ikke tenker på det engang. Da tenker jeg på den rike delen av verden, de fattigste kan naturligvis ikke ta slike hensyn, og de forurenser ikke SÅ mye heller. Synes at det blir for dumt når så mye av elektrisiteten i verden kommer fra tilnærmet urenset kullkraft.

Kan jo se på økologisk fotavtrykk:
http://www.globalis.no/Statistikk/Klima ... ntry)/374/

Vi kunne redusert en del, men så lenge vi bor i et så kaldt land er det ikke bare til å sammenlikne med varmere land.

Også på co2 utslipp har vi riktig nok forbedringspotensial:
http://www.globalis.no/Statistikk/Klima ... how)/graph
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by tshansen »

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=506238

Dette var ikke pent!
Håper virkelig det går bra med de forulykka. Ser brannvesenet har brukt "load and go" metoden på denne bilen. Ekstremt effektiv måte for å få pasienten/ene ut av vraket!

Er det bare jeg som reagerer litt på måten bilulykker er vinklet på i forhold til Mc ulykker :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Jarle »

Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by rerell »

Passande namn på han som blev intervjuad om bomringen. :D
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Jarle »

Hehe... det tenkte jeg ikke over før du sa det :lol:
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Gixxerman

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Gixxerman »

Kim Ringvei... :lol:
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Jarle »

Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by maelling »

"30 MC-førere mister hvert år livet på norske veier. Halvparten av dødsulykkene er utforkjøringer, mens nesten like mange er sammenstøt mellom motorsykkel og bil"

"I mer enn åtte av ti dødsulykker mellom motorsykkel og bil, brøt bilisten vikeplikten"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=514745
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Dominator »

tHaWuLf wrote:"30 MC-førere mister hvert år livet på norske veier. Halvparten av dødsulykkene er utforkjøringer, mens nesten like mange er sammenstøt mellom motorsykkel og bil"

"I mer enn åtte av ti dødsulykker mellom motorsykkel og bil, brøt bilisten vikeplikten"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=514745
Interessant å lese om at Statens Vegvesen ønsker å rydde mer vegetasjon langs norske veier. Til nå har jeg ikke vært direkte imponert over slike tiltak (eller rettere sagt mangelen på sådanne). Norge er rett og slett nedgrodd. Det er dobbelt så mye skog i Norge i dag som for hundre år siden. I Sverige har de i årevis ryddet vegetasjon langs veiene sine for å bedre sikten og ikke minst for å kunne få øye på elgen før den fyker over panseret ditt i lav høyde. Hogstavfall kunne gå til biodrivtoff eller til gratis ved til minstepensjonistene. Typisk vinn-vinn situasjon \:D/
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Attila »

AJ_Twin wrote:Det er flere enn de av oss som kjører MC som synes å bli i overkant våryre, dessverre...
Dette gikk jo rikitig galt...
Tragisk.
Slike folk........med den type bil.........ja, det er vel naturens måte å fjerne dumme folk på. :-#
Sorry at jeg høres kynisk ut, men slik bil og så ung alder, er ikke det oppskriften på en tidlig død så vet ikke jeg.

Godt de ikke tok med seg noen "uskyldige".
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by xadox »

Attila wrote:
AJ_Twin wrote:Det er flere enn de av oss som kjører MC som synes å bli i overkant våryre, dessverre...
Dette gikk jo rikitig galt...
Tragisk.
Slike folk........med den type bil.........ja, det er vel naturens måte å fjerne dumme folk på. :-#
Sorry at jeg høres kynisk ut, men slik bil og så ung alder, er ikke det oppskriften på en tidlig død så vet ikke jeg.

Godt de ikke tok med seg noen "uskyldige".
Attila har du noen gang kjørt i 160 km/h på norsk vei? Sikkert ja... som 98% av oss... og om du hadde daua der hadde jeg ikke ment at du hadde fortjent å dø, men heller syntes synd på deg og ikke minst din familie...

De gjorde en grov feil JA men INGEN i en slik alder som de var i fortjener å dø i en trafikkulykke! :(

teit med slike komentarer...
1.3.1.2
moppen
Posts: 84
Joined: 13 Aug 2006 10:15
Location: Vesterålen

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by moppen »

Attila wrote:Godt de ikke tok med seg noen "uskyldige".
Såvidt jeg skjønner gikk det dessuten med to uskyldige.
Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by tshansen »

Attila wrote:
AJ_Twin wrote:Det er flere enn de av oss som kjører MC som synes å bli i overkant våryre, dessverre...
Dette gikk jo rikitig galt...
Tragisk.
Slike folk........med den type bil.........ja, det er vel naturens måte å fjerne dumme folk på. :-#
Sorry at jeg høres kynisk ut, men slik bil og så ung alder, er ikke det oppskriften på en tidlig død så vet ikke jeg.

Godt de ikke tok med seg noen "uskyldige".
:shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply