(Det jeg egentlig skal spørre om her finner du under ********* For først har jeg behov for å si noe om det tråden eller handler om.)
Jeg er enig i at det kan høres mer logisk ut og "mykere" ut med hardt ytre (bare det "krønsjer". Sånn passe...) og mer absorberende indre.
Men kan være faktorer jeg ikke vet om.
En annen ting er at det kan virke som om noen forveksler plast med gummi.
Gummi spretter veldig bra.
Plast spretter ikke særlig bra.
Hva som evt måtte sprette best av plast og glassfiber evt kevlar vet jeg ikke men har plasthjelmen en harderere indre tror jeg ikke nødvendigvis den spretter mer enn en hjelm med mykere indre. Disse to tingene oppveier hverandre noe, dersom det ikke bare er tomrom imellom.
Er plast "bare" plast?
Har plast forandret egenskaper (utvikling)?
Hvorfor bruker man plasthjelmer på byggeplasser? Fordi man vil ta livet av arbeiderne sine? (For å få sparket de mest "udugelige" av dem?)
Jeg er mest opptatt av å ha noe sikkert på mitt hodet, enten det er plast, glassfiber eller kevlar.
Hva med fiberplast da?
Det er blitt poengtert at man IKKE nødvendigvis tryner "mykt" på banen.
Har nettopp vært observatør til en venn av meg lande på hodet etter en high-side.
Det er mye logikk på begge sider her.
Men savner nå flere tester fordi jeg skal ha meg en racinghjelm.
Hva betyr egentlig "ECE 22 05"?
Finnes det andre godkjenninger for feks hjelmer?
Det holder nemlig ikke at hjelmen har godtkjenning "ECE 22 05" når jeg ikke aner hva det står for.
Skal bruke den på banen så det er høyst viktig at jeg får meg en hjelm som er SIKKER (med tanke på alt som er nevnt i denne tråd).