Tror du er litt ute og sykler her.. Som mange andre har nevnt tidligere er de fleste tyverier av nye sykler godt planlagt og det er vel dokumentert at de som driver med slikt bruker steder som finn.no som grunnlag for hvor de tar turen.havregr0t wrote:Hadde verden bare vært så flott at tyver kjørte fra en låst garasje til den andre.Mr.Hoppy wrote:Man kan jo snu om på dette og spørre seg hvorfor man skal tråle et helt område etter sykler når man bare kan gå inn på finn.no, finne en sykkel, gå inn på gulesider og få opp et kart over huset og området, og bare gå og hente den mens eieren er på jobb..
hva angår at det "bare" er en r6 er egentlig bare at det var denne annonsen jeg kom over da jeg kikket. forøvrig er det jo en relativt bra sykkel, og som drivingnirvana skriver, delene er lettomsettelige på en slik type sykkel, siden de ofte kjøres hardt og det er mange av dem på veien.
Det er vel muligens ingen annen måte å avgjøre denne diskusjonen på enn ved en liten konkurranse. La oss se hvem som klarer å stjele sykler til en høyest totalverdig i løpet av helga. Du får kun lov til å stjele sykler som ligger ute for salg, mens jeg kun får lov til å ta tilfeldige sykler jeg oppdager i gata.
Ingen proffe tyver som labber gatelangs på leting etter en 07 R6 for og si det slik. Spess med tanke på at mange som stjeler slike sykler ikke en gang er fra Norge.. Finn.no gjør jo jobben for dem og de er sikret at akkurat den sykkelen de skal ha er tilgjengelig og kan til og med studere bilder av den i ro og mak før de plukker den opp.
Folk som stjeler en ny sykkel for joy-riding er vel mer eller mindre ett ikke-eksisterende fenomen. Det er visse sykler som er lett omsettelige og attraktive som stjeles gang på gang, noe som også gjennspeiles til en viss grad i forsikringspremien på disse syklene.
Se for deg at du er proff i dette gamet og er ute etter en spesiell sykkel. Tar du beina fatt og går gatelangs eller setter du deg i godstolen og skriver "finn.no" i nettleseren? Finn.no bortimot garanterer at du finner en eller flere sykler som passer ditt behov. Vandring gatelangs er sjeldent like bombesikkert...
Tror nok ditt inntrykk av profesjonaliteten til de som driver med slikt er kraftig undervurdert.