Onkelen min var bilen som lå rett bak meg faktisk!boxer wolf wrote:Der er jeg enig, problemet er å få tak i vedkommende, og oppnå enighet om hendelsesforløpet. Hva med vitner???Bizcocho wrote:Hadde du fått tak i syklisten og ringt purken så er jeg ikke enig der. Syklisten opptrådde uansvarlig og brøt reglene. Samme skjedde med meg bare at det var en bil, han fikk skylden selv om jeg aldri traff bilen!
BRUK KJØREUTSTYR!
Re: BRUK KJØREUTSTYR!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
- boxer wolf
Det hjelper, men han er neppe et nøytralt vitne.NSR-freak wrote:Onkelen min var bilen som lå rett bak meg faktisk!boxer wolf wrote:Der er jeg enig, problemet er å få tak i vedkommende, og oppnå enighet om hendelsesforløpet. Hva med vitner???Bizcocho wrote:Hadde du fått tak i syklisten og ringt purken så er jeg ikke enig der. Syklisten opptrådde uansvarlig og brøt reglene. Samme skjedde med meg bare at det var en bil, han fikk skylden selv om jeg aldri traff bilen!

Si det du mener, og men det du sier.
Veldig synn med det som har skjedd, men jeg stusser litt på en liten ting; jeg har aldri sett ett gangfelt i en 70-soneNSR-freak wrote:pga den kjerringa så er venstre side vrak =/
Var ikke akkurat godt å tryne i 70 i bare vanlige arbeidsklær!! Nå har jeg lært at jeg skal sjerpe meg når det gjelder utstyret!
Vil ikke ha så vondt igjen...

- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
Hva slags vei var dette egentlig ? Du kom i 60-70 ? Hva var fartsgrensen? Tilsa forholdene at en slik fart var helt naturlig ? Hvis en syklist plutselig kan dukke opp av intet, er veiforholdene på stedet av en slik art at du kan kjøre aktsomt og hensynsfullt i denne hastigheten?
Heh, FV kom meg i forkjøpet
Heh, FV kom meg i forkjøpet

Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Er ganske fin vei.. ganske langt strekk.. så. rakk ikke se henne før hun var uti.. så hun ga faen*!
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Men hva var fartsgrensa? Og om du mener hun har mulighet for å se deg i god tid, hvorfor skal ikke du kunne se henne i god tid?
Trafikkregleneboxer wolf wrote:Jo, dersom han sitter på sykkelen er han kjørende, og har ikke forkjørsrett i gangfeltet. Dersom sykkelisten hadde blitt truffet, og det ble en kollisjon, ville sykkelisten hatt skylden. Det hjelper imidlertid lite for skrubbsår og ødelagte kåper.Marte wrote:Fy f så kjedelig! Blir så sinnsykt irritert på sånne.. Er det ikke en regel om at man skal gå av sykkelen og trille den over gangfeltet?
§ 18
3. Sykling på gangvei, fortau, eller i gangfelt er tillatt når gangtrafikken er liten og syklingen ikke medfører fare eller er til hinder for gående. Slik sykling må ved passering av gående skje i god avstand og i tilnærmet gangfart.
- boxer wolf
Denne paragrafen omhandler forholdet mellom syklisten og de gående. Det er gående man har absolutt vikeplikt for i gangfelt. En syklist er pr. definisjon kjørende, og har ikke samme rettigheter som gående i gangfelt. Syklisten kommer her kjørende over veien fra et fortau, dermed har han full vikeplikt. Hadde han kommet ut fra en sidevei, kunne han fått forkjørsrett gjennom f.eks. høyreregelen som kjørende. Det får han ikke i et gangfelt.O_o wrote:Trafikkregleneboxer wolf wrote:Jo, dersom han sitter på sykkelen er han kjørende, og har ikke forkjørsrett i gangfeltet. Dersom sykkelisten hadde blitt truffet, og det ble en kollisjon, ville sykkelisten hatt skylden. Det hjelper imidlertid lite for skrubbsår og ødelagte kåper.Marte wrote:Fy f så kjedelig! Blir så sinnsykt irritert på sånne.. Er det ikke en regel om at man skal gå av sykkelen og trille den over gangfeltet?
§ 18
3. Sykling på gangvei, fortau, eller i gangfelt er tillatt når gangtrafikken er liten og syklingen ikke medfører fare eller er til hinder for gående. Slik sykling må ved passering av gående skje i god avstand og i tilnærmet gangfart.

Si det du mener, og men det du sier.
Ahh, banna bein ! Jeg har sykla en del selv og er fullt klar over dette. Såklart, det er irriterende for en syklist og dismounte sykkelen for å bli en fotgjenger, men det er loven som sier dette, og den er gjeldende. Skal man over gangfelt så MÅ man gjøre dette, men ingen gjør det på sykkel. Om jeg sykler selv så gjør jeg heller ikke dette, men jeg er da fullt klar over dette, og jeg lar trafikken gå sin gang før jeg tråkker igang.
- Bizcocho
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Heldigvis stoppet bilen som krysset mitt kjørefelt, og jeg ringte purken. Han fikk skylden, samt bot av purkenboxer wolf wrote:Der er jeg enig, problemet er å få tak i vedkommende, og oppnå enighet om hendelsesforløpet. Hva med vitner???

v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
hadde jeg vært jenta som syklet, hadde jeg i det minste stoppet, hun sykla vell ikke bare videre når du lå dær med sykkelen ?
msn/e-post: emilbratt@gmail.com legg meg til da 
http://i197.photobucket.com/albums/aa9/ ... 002001.jpg (KTM 380 exc)
http://i197.photobucket.com/albums/aa9/ ... C00045.jpg (Honda NSR/Yamaha Aerox)

http://i197.photobucket.com/albums/aa9/ ... 002001.jpg (KTM 380 exc)
http://i197.photobucket.com/albums/aa9/ ... C00045.jpg (Honda NSR/Yamaha Aerox)
-
- MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600
Det er 2 ting jeg stusser litt på her nå.
1: Det har åpenbart skjedd en ulykke her, der kun du var innblandet, siden du gjorde ditt for å avverge en større og mer alvorlig ulykke. Etter hva jeg leser og forstår, så stakk sykklisten bare av, uten å gi noe hjelp.
Heter det seg ikke at man har plikt å hjelpe i silke situasjoner? Altså har syklisten begått ett - i mine øyne - alvorlig lovbrudd.
2: Det har blitt spurt etter fartsgrense på stedet. Du har svart noe fravikende på spørsmålet. Har du vært ute å kjørt litt "gris" i forold til hva som er lovlig hastighet, og dermed vet at du kunne ha sluppet denne situasjonen om du hadde holdt lovlig hastighet?
1: Det har åpenbart skjedd en ulykke her, der kun du var innblandet, siden du gjorde ditt for å avverge en større og mer alvorlig ulykke. Etter hva jeg leser og forstår, så stakk sykklisten bare av, uten å gi noe hjelp.
Heter det seg ikke at man har plikt å hjelpe i silke situasjoner? Altså har syklisten begått ett - i mine øyne - alvorlig lovbrudd.
2: Det har blitt spurt etter fartsgrense på stedet. Du har svart noe fravikende på spørsmålet. Har du vært ute å kjørt litt "gris" i forold til hva som er lovlig hastighet, og dermed vet at du kunne ha sluppet denne situasjonen om du hadde holdt lovlig hastighet?
De samme spørmål dukket også opp i toppetasjen min....Trond_V wrote:Det er 2 ting jeg stusser litt på her nå.
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.
Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.
Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
- Kjitta8648
- MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Du skulle kjørt på dama, så hadde hun kanskje lært seg en lekse.

http://www.zrxocboard.com/board/index.php
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Trur jeg hadde 60-65 på speedoen.. så.. 55-60 blir kanskje mer nøyaktig..
er 50-sone på stedet trur jeg..
er 50-sone på stedet trur jeg..
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008