Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Første året er jo gjerne da det synker mest i pris. Og du kan sikkert ta inn fra tyskland og spare enda mer.. Er garantert sykler til salgs der om det år..
Hva med toll og import og moms? Blir ikke det veldig dyrt etterhvert?
+ at jeg bor oppi nordland. Er vel ikke akkurat billig å få sendt en mc hit.. MEN jeg har null peiling.. 

- Bare Marte -
I USA har Ninja 250R eksistert i mange år, men med et kjedeligere utseende inntil ansiktsløftningen i år.IImilleniumII wrote: Sykkelen har jo begrensninger, det er det ingen tvil om. Når man har hatt en mellomklasse med over 100 hk vil man sjelden gå over til noe med ca 33 hk![]()
Til bykjøring er den sikkert perfekt.
Jeg har hørt om mange eksempler på folk som bytter inn sykler med tresifret antall hestekrefter i den lille 250'en.
Den lille grønne er like perfekt til bykjøring som til dagsetapper på 60 mil, men det er jo i de kjappe svingene den virkelig er i sitt ess.
- tomahg, som nærmer seg 30, og har 6000km på sin 250R
- IImilleniumII
Det å kjøre 60 mil på den er vel ikke noe problem. Den er sikkert slitesterk også i og med at den ikke har så masse hk og er 4 t. Har ikke hatt noe problem å kjøre 60 mil med den, men savnet etter noe større, åja.. Det ville vært der. Savnet etter noe større med min RS250 med 74 hk og mindre antall kg enn kawa 250 var til og med til stede. Savnet etter noe med bedre og grommere lyd var der også. Og kawaen er enda stillere enn rs'en..
Alt er smak og behag. Men å gå til noe mindre enn rs'en jeg har nå ville vært uaktuelt for min del. Det viktigste er at man vet hva man går til. Gjør man det blir man ikke skuffet
Kan også legge til at jeg hadde veldig masse kjøreglede av min NSR 125 (org. 15 hk). Så alt er ikke avhengig av effekt.
Alt er smak og behag. Men å gå til noe mindre enn rs'en jeg har nå ville vært uaktuelt for min del. Det viktigste er at man vet hva man går til. Gjør man det blir man ikke skuffet

Kan også legge til at jeg hadde veldig masse kjøreglede av min NSR 125 (org. 15 hk). Så alt er ikke avhengig av effekt.
- erazar
- MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250 - Location: Haugesund
jeg får mer kjøreglede av å kunne bruke hele sykkelen, jage den rundt svingene og henge med rundt enn jeg får av å holde fast på en sykkel som går usannsynlig mye raskere. Eneste jeg ble lei av var konstant giring og gassing, forbikjøring = giring, bakke = giring, skarpe svinger = mye giring.. Syns 250 er kjempeutgangspunkt for nye førere, du får større følelse av mestring om du "takler" kreftene sykkelen har.
*edit* skal legges til at jeg kjørte en 2takts 250. mens ninjaen er 4takt
*edit* skal legges til at jeg kjørte en 2takts 250. mens ninjaen er 4takt
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Jeg er foreløbig veldig fornøyd med 250'en min. Synes det er digg å ha en sykkel jeg virkelig mestrer.
Noe av det jeg synes er best er at jeg faktisk når nedi med beina
På hårnettet jeg kjørde på kjøreskolen gikk jeg beina nedi når kjærelæreren satt bakpå,
men hadde noen kjedelige opplevelser, blant annet en velt, i kjøregården. Ikke noe kult i det hele tatt.
Så sykkelen kan anbefales for små folk med korte bein
I tilegg liker jeg sittestillingen, har hørt mye om R-sykler, at kjørestillingen var ubehagelig etc,
men har ikke merka noe til dette på 250'en, synes sittestillingen er ganske så behagelig!
Men så har jeg ikke kjørt sånn voldsomt lange turer heller da, og for folk som er en del høyere enn meg får vel kanskje knærne oppunder haka?
Når det gjelder effekt, er det mer enn godt nok for meg nå i begynnelsen vertfall.
Har som mål å overleve første sesongen min, så er greit å ha litt begrensninger
Eneste som er kjedelig er at det er ganske uaktuelt å ha passasjer bakpå,
har ikke prøvd foreløbig (både jeg og sykkelen er i innkjøringsfasen enda), men ser for meg at det ikke er no særlig...
Eneste jeg ikke liker med sykkelen så langt er speilene, er for dårlig sikt i dem.
Ser folk som er langt bak, men må "ta inn" albuene for å se om det ligger noen rett bak meg
Tror jeg skal investere i noen nye, hvis det går an
Noe av det jeg synes er best er at jeg faktisk når nedi med beina

På hårnettet jeg kjørde på kjøreskolen gikk jeg beina nedi når kjærelæreren satt bakpå,
men hadde noen kjedelige opplevelser, blant annet en velt, i kjøregården. Ikke noe kult i det hele tatt.
Så sykkelen kan anbefales for små folk med korte bein

I tilegg liker jeg sittestillingen, har hørt mye om R-sykler, at kjørestillingen var ubehagelig etc,
men har ikke merka noe til dette på 250'en, synes sittestillingen er ganske så behagelig!
Men så har jeg ikke kjørt sånn voldsomt lange turer heller da, og for folk som er en del høyere enn meg får vel kanskje knærne oppunder haka?

Når det gjelder effekt, er det mer enn godt nok for meg nå i begynnelsen vertfall.
Har som mål å overleve første sesongen min, så er greit å ha litt begrensninger

har ikke prøvd foreløbig (både jeg og sykkelen er i innkjøringsfasen enda), men ser for meg at det ikke er no særlig...
Eneste jeg ikke liker med sykkelen så langt er speilene, er for dårlig sikt i dem.
Ser folk som er langt bak, men må "ta inn" albuene for å se om det ligger noen rett bak meg

- IImilleniumII
Grattulerer med ett godt kjøp daBomBom wrote:Jeg er foreløbig veldig fornøyd med 250'en min. Synes det er digg å ha en sykkel jeg virkelig mestrer.
Noe av det jeg synes er best er at jeg faktisk når nedi med beina![]()
Så sykkelen kan anbefales for små folk med korte bein![]()
Har som mål å overleve første sesongen min, så er greit å ha litt begrensninger![]()
Ser folk som er langt bak, men må "ta inn" albuene for å se om det ligger noen rett bak meg![]()

Regner med at det skal gå ann å finne andre speil, det er ofte dårlig sikt på r-sykkler.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
når en får draget på 250-n så er det ikke mange som holder følge på svingete veier... eneste på mer åpne veier en har bruk for mere...men fartsgrensene setter jo en "grense" på hva en har bruk for også...penger og førerkort... 

-
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Dette virker som en utrolig morsom sykkel da, må nesten få prøvekjørt en slik en dag.
Utrolig bra at det finnes alternativer til nedplombering og kjedliggjøring av sykkler som egentlig skal ha oppunder 100hk.
Utrolig bra at det finnes alternativer til nedplombering og kjedliggjøring av sykkler som egentlig skal ha oppunder 100hk.
- wind_up_bird
- MC: 08 Kawasaki Ninja 250R
Lappen i boks 25/7-08 :) - Location: Bergen
Skriver under på denne jeg. Føler meg veldig trygg på 250R'en!BomBom wrote:Jeg er foreløbig veldig fornøyd med 250'en min. Synes det er digg å ha en sykkel jeg virkelig mestrer.
Noe av det jeg synes er best er at jeg faktisk når nedi med beina![]()
Så sykkelen kan anbefales for små folk med korte bein![]()
Har som mål å overleve første sesongen min, så er greit å ha litt begrensninger![]()
Ser folk som er langt bak, men må "ta inn" albuene for å se om det ligger noen rett bak meg![]()
Sittestillingen er langt mer "klassisk"/oppreist enn på en normal R-sykkel. Fothvilerene er lavere, og styret høyere.
Du mener totaktere du.mekkern wrote:når en får draget på 250-n så er det ikke mange som holder følge på svingete veier... eneste på mer åpne veier en har bruk for mere...men fartsgrensene setter jo en "grense" på hva en har bruk for også...penger og førerkort...
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
nei...går da fort nok 4t også.
Mulig, men jeg tror det ikke før jeg får prøve en selv.
- mekkern
ikke super aks men går da plenty fort nok...frityrkokern din akser mye bedre og er en mer rendyrket racingsykkel men til diverse bruk er kawan helt grei.. 

Ja, og derfor mener jeg at de kunne skille mellom r-sykler og "diverse bruk-sykler". Kanskje den skulle hett Ninja 250 D, med D for diverse?