prøvekjørte r6en til kameraten min, han hadde ikke styredemper, synes den sykkelen var ganske lettkjørt for det jeg, kan kanskje ha noe med at styredemperen på sykkelen min er kæs?

pipe på 34 mm er vanskelig å finneKeihin wrote:Skiftenøkkel?! Er det ikke en eller annen lov mot å bruke sånt? Ihvertfall på MCxadox wrote: Var i garasjen og satte på den nye demperen idag og jeg slet noe jævlig med å finne skiftenøkkel i størrelse 34!! trenger det for å ta den store mutteren på midten... tok en stor justerbar tang og brukte litt kartong for å skru av/på mutterne uten å skade dem...
Men jeg må nok til biltema i morra og kjøpe en STOOOR skiftenøkkel for å skru til litt mere... vil ikke skade mutteren med tanga...![]()
Kjøp for guds skyld en pipe... Skiftenøkler bør låses inn i kjelleren og kun tas ut i nødstilfeller
Størrelse er ikke noe problem:xadox wrote: pipe på 34 mm er vanskelig å finne![]()
har opptil 28...
Jeg blip'er gassen, men du får ta en tur til karlskoga og prøve en krevende baneGixxer wrote:Jeg vet hvertfall at hvis jeg skulle gått til innkjøp av styredemper så måtte det være ett eller annet problem som jeg ville bøte på med nettopp en sånn demper. Å kjøpe bare fordi andre har det eller fordi andre synes styredemper er bra, holder ikke for meg.
Slureclutch. Har det faktisk på 2 av syklene mine. Både gatesykkelen og banesykkelen. Så vidt jeg vet har den funksjonen aldri vært i bruk på noen av dem. Dumper en clutchen uten å gi litt motgass så får en ustabilitet i sykkelen uansett om en har slureclutch eller ikke, derfor er det helt nødvendig å gi en liten blip på gassen først. Og når en først gjør det, hva skal en da med slureclutch?
Kjører ikke mye på bane jeg heller, derfor går det ikke så fort unna. De få gangene jeg har vært på Rudskogen har det ikke gått fortere enn 1:04-runder. Da var det hvertfall ikke antydning til hjullås Hvor fort kjører du der Gixxerman, siden du trenger slik clutch?
Keihin wrote:Skiftenøkkel?! Er det ikke en eller annen lov mot å bruke sånt? Ihvertfall på MCxadox wrote: Var i garasjen og satte på den nye demperen idag og jeg slet noe jævlig med å finne skiftenøkkel i størrelse 34!! trenger det for å ta den store mutteren på midten... tok en stor justerbar tang og brukte litt kartong for å skru av/på mutterne uten å skade dem...
Men jeg må nok til biltema i morra og kjøpe en STOOOR skiftenøkkel for å skru til litt mere... vil ikke skade mutteren med tanga...![]()
Kjøp for guds skyld en pipe... Skiftenøkler bør låses inn i kjelleren og kun tas ut i nødstilfeller
Høres gøy ut. Jeg digger tighte baner. Når pleier det å være kjøring der?Gixxerman wrote: Jeg blip'er gassen, men du får ta en tur til karlskoga og prøve en krevende bane