Valg av "steering damper"...

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
thomasgsxr
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f

Re: Valg av "steering damper"...

Post by thomasgsxr »

slureclutch ? aldri hørt om det før jeg, er den litt mykere å presse inn enn en originalclutch ? synes min er jævla hard, slitsomt i bykjøring.
prøvekjørte r6en til kameraten min, han hadde ikke styredemper, synes den sykkelen var ganske lettkjørt for det jeg, kan kanskje ha noe med at styredemperen på sykkelen min er kæs? :lol:
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

Keihin wrote:
xadox wrote: Var i garasjen og satte på den nye demperen idag og jeg slet noe jævlig med å finne skiftenøkkel i størrelse 34!! trenger det for å ta den store mutteren på midten... tok en stor justerbar tang og brukte litt kartong for å skru av/på mutterne uten å skade dem...

Men jeg må nok til biltema i morra og kjøpe en STOOOR skiftenøkkel for å skru til litt mere... vil ikke skade mutteren med tanga... :)
Skiftenøkkel?! Er det ikke en eller annen lov mot å bruke sånt? Ihvertfall på MC [-X

Kjøp for guds skyld en pipe... Skiftenøkler bør låses inn i kjelleren og kun tas ut i nødstilfeller ;-)
pipe på 34 mm er vanskelig å finne :(

har opptil 28...
1.3.1.2
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

kjøp ei løs ei på biltema da vel siden du skal dit.... :-#
Keihin

Post by Keihin »

xadox wrote: pipe på 34 mm er vanskelig å finne :(

har opptil 28...
Størrelse er ikke noe problem:
http://www.biltema.no/products/product. ... emId=80141

Men mangler 34 ja.

Bauhaus har sikkert, evt så får du ta turen til Meca.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

;-) de har i kraftpipe-34mm 3/4"
ellers er det rimligste en fastnøkkel på 43mm-50kr
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

tar en tur dit i morra siden jeg ikke rakk det idag :)
1.3.1.2
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Gixxer wrote:Jeg vet hvertfall at hvis jeg skulle gått til innkjøp av styredemper så måtte det være ett eller annet problem som jeg ville bøte på med nettopp en sånn demper. Å kjøpe bare fordi andre har det eller fordi andre synes styredemper er bra, holder ikke for meg.

Slureclutch. Har det faktisk på 2 av syklene mine. Både gatesykkelen og banesykkelen. Så vidt jeg vet har den funksjonen aldri vært i bruk på noen av dem. Dumper en clutchen uten å gi litt motgass så får en ustabilitet i sykkelen uansett om en har slureclutch eller ikke, derfor er det helt nødvendig å gi en liten blip på gassen først. Og når en først gjør det, hva skal en da med slureclutch?
Kjører ikke mye på bane jeg heller, derfor går det ikke så fort unna. De få gangene jeg har vært på Rudskogen har det ikke gått fortere enn 1:04-runder. Da var det hvertfall ikke antydning til hjullås Hvor fort kjører du der Gixxerman, siden du trenger slik clutch?
Jeg blip'er gassen, men du får ta en tur til karlskoga og prøve en krevende bane :)
adoniz

Post by adoniz »

Keihin wrote:
xadox wrote: Var i garasjen og satte på den nye demperen idag og jeg slet noe jævlig med å finne skiftenøkkel i størrelse 34!! trenger det for å ta den store mutteren på midten... tok en stor justerbar tang og brukte litt kartong for å skru av/på mutterne uten å skade dem...

Men jeg må nok til biltema i morra og kjøpe en STOOOR skiftenøkkel for å skru til litt mere... vil ikke skade mutteren med tanga... :)
Skiftenøkkel?! Er det ikke en eller annen lov mot å bruke sånt? Ihvertfall på MC [-X

Kjøp for guds skyld en pipe... Skiftenøkler bør låses inn i kjelleren og kun tas ut i nødstilfeller ;-)

Kunne ikke sagt det bedre selv. Hiv dem i sjøen! :D
Gixxer
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Post by Gixxer »

Gixxerman wrote: Jeg blip'er gassen, men du får ta en tur til karlskoga og prøve en krevende bane :)
Høres gøy ut. Jeg digger tighte baner. Når pleier det å være kjøring der?
Get your knee down and prey!
Post Reply