Ok, har en fmc city hopper. Dette er en kinasykkel med yamaha motor. Noen som vet helt hvordan jeg tar ut variatorring? Trenger en skikkelig forklarende guide. Redd for å ødelegge noe. Hadde dere kunne tatt bilder hadde det vært fantastisk!
Kan det oppstå problemer vis jeg gjør dette?`
Vis jeg blir stoppet av purken fordi scooteren gikk over 60 f.eks og jeg beskyldes for trim og jeg må på visning, er det å stappe driten rett inn igjen?
Scooteren går med plomber 60km/t
Hva vil jeg få uten variatorring?
ta ut variatorring
-
- Posts: 1
- Joined: 18 May 2008 13:34
- MC: FMC Citty Hopper 50cc scooter
- maelling
- Posts: 1403
- Joined: 12 Jul 2007 17:21
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
- Contact:
Re: ta ut variatorring
Uten at jeg har peiling på den sykkelen din konkret eller kan gi noen god beskrivelse på hvordan du tar ut variatorringen, vil sykkelen gli fortere gjerne og ikke blokkere rundt 60 på full whining. Jeg fjernet variatorringen på en Vespa ET4 50 jeg hadde, samt dyset opp, og den gled opp i 75 omtrent og dro det meste orginalt der ute med god margin. Ellers ville jeg ikke være så bekymret for å bli stoppet, hvis sykkelen virker orginal og ikke låter som en ildsint motorsag. Jeg har blitt stoppet av politiet 1 gang de siste 9 årene (på en tsx moped), og da ble ikke utstyret sjekket annet enn at jeg fikk skryt for fin sykkel. Variatorringer er bare å putte inn igjen, og er bittelitt større enn en typisk fingerring. Søk litt rundt på nett, så kanskje du finner det ut for din sykkel 

Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE