Blinklys lyser konstant når jeg bremser på tomgang

Prat om moped & scooter.
Post Reply
septimus

Blinklys lyser konstant når jeg bremser på tomgang

Post by septimus »

Hei, har et spørsmål angående blinklysene på scooteren min. Når jeg blinker f.eks til høyre og bremser når scooteren er på tomgang så lyser blinklyset konstant, det gjelder altså begge lysene. Hvis jeg gjør det samme når jeg gir gass, så blinker lysene helt normalt. Så vil gjerne vite om det er normalt eller om det kan være noe galt med batteriet. Har byttet ut blinklysrelèt, da den gamle sleit med å gjøre jobben sin. Scooteren er Honda SFX 2003 mod.
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: Blinklys lyser konstant når jeg bremser på tomgang

Post by mekkern »

er nok batteriet som er litt slapt ja...siden det virker når du gir gass virker ladingen i orden..

satser en krone på batteribytte..(husk å lade det opp skikkelig før bruk-IKKE med billader)
johnsinj
MC: rieju mrx:) ca 14hk knallj:)

Post by johnsinj »

Jeg mener det er helt normalt. iallefall på mange mopeder
kjøre du original, e du jaggu itj normal:)
Trond_V
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Post by Trond_V »

Det er ikke normalt at blinklyset skal oppføre seg slik, når du har ett skikkelig batteri, og ett el-anlegg som er i orden :)
Bytt batteriet du, så ordner det seg nok :)
septimus

Post by septimus »

Ja, har gleden av å si at bytte av batteri funket utmerket!:) Til og med el-starten som ikke funket før, funker nå . Blinklysene og lysene fungerer også som de skal:) Veldig glad, slipper å tenke på det mer.
Takk for hjelpen!
Post Reply