Dekkvalg 2008

Prat om tung MC.
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Re: Dekkvalg 2008

Post by sorrow »

Hei,

kjøpte akkurat SuperCorsa PRO derfra for ca 3 lapper levert på døra. Ca 5-6 dager tok det.
De sendes jo fra Tyskland. Tipper jeg kjøper mer derfra. Har kjøpt direkte via Tyskland før,
det er litt rimeligere. Men har hatt problemer med leverandøren der nede(svarer ikke på henvendelser ++)
CBR 900 RR 2001 Silver
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Re: Dekkvalg 2008

Post by sorrow »

Når det gjelder dekk-valg kan du f.eks lese denne testen:
http://www.fireblades.org/forums/honda- ... world.html

Den omhandler "sportslige gatedekk som kan brukes på bane".(litt om racedekk først, men hopp over det)

Snippet (konklusjon):
High-performance
Street/Track Day Tire
Test Results
'The biggest thing that surprised me after getting off the bike was none of them were complete garbage," said Atlas at the end of his long test day. "I figured there were going to be two tires I wasn't going to be able to get my knee down on, where I was just going to be scared, and that wasn't the case, not at all.
"No tire stood out as like,
'Holy sh-t! This is amazing!' There was one tire I know was the best front, and one tire I know was the best rear. But the thing that surprised me the most, there wasn't one single tire that was complete garbage."

When all the times were compared and the scores added up, Track Day Tire Brand Two—the Dunlop D208 GP-A — was declared the clear winner with 97.2 out of a possible 120 points. "(The Dunlops) as a whole set was the best set of tires. Its rear was really good, and its front had the best grip, but it was the one I struggled to get it to steer. For me and the way I ride, with a lot of corner speed, outright grip is big. (The Dunlops) were really compliant over the bumps, and it was the least fatiguing of all the tires."
The Dunlop D208GP-As, which were last year's frontline AMA Supersport race tire of choice, clearly proved to be the best tires on the racetrack. But they're not really street tires in the sense the others are. Think of them as the ringers in this test.

Second place behind the Dunlops by 7.3 points, with 89.9 points, went to Track Day Tire Brand Five—Michelin Pilot Power, which might be the best choice if you plan to ride on the tires beyond the racetrack's front gate. "The front was tied for best with (the Dunlops)," said Atlas, "but the rear lacked a little bit of grip. Not horrible, but it wasn't great. It slid a little bit, but it slid pretty predictably."

Third place, with 87.7 points, went to Track Day Tire Brand Six—the Bridgestone BT014. "(The Bridgestone) was a pretty good all-around tire," said Atlas. "It didn't do anything spectacular. Its best feature was mid-corner grip, but I gave it a two in Bump Absorption because it was really, really stiff. This was the one that tracked over the bumps well, didn't skip, but felt really harsh."

Fourth place, with 75.0 points, was Track Day Tire Brand One—the Pirelli Dia-blo Corsa, which may be the best value among the contestants. "(The Pirelli) rear was really close to (the Dunlop). It was definitely close."

Fifth place, with 69.7 points, went to Track Day Tire Brand Eight—the Avon Azaro AV49/50SP Pro Series. "(The Avon) seemed to me to be a middle of the road tire," said Atlas. "After riding them all, knowing what was good and what was bad, it kind of did everything average. The outright grip wasn't great but wasn't horribly unpredictable. I gave the front a little bit lower score because it took forever to heat up, that was its biggest downfall."

Sixth place, with 68.5 points, was Track Day Tire Brand Three—the Metzeler SporTec Ml. The (Metzeler SporTec) rear was really bad," said Atlas. "There was no corner exit drive. Mid-corner it was OK, not great, not horrible. Entrance, same thing."

Seventh place, with 59.0 points, was Track Day Tire Brand Seven—the Maxxis SuperMaxx. "I didn't like (the Maxxis Super-Maxx) at all. It absorbed the bumps better than some tires, but at lean angle it skipped over bumps, and I hated that," said Atlas. "That other tire (the Bridge-stone) was super rigid, but it was able to come back across the bump and keep tracking and keep having grip. And the rear on this one was bad everywhere. Bad is all relative, because it's not garbage but it wasn't good at all."

Eighth and last place, with 58.3 points, went to Track Day Tire Brand Four—the Continental ContiForce Max. "The (Continental) rear tire, it was worse than (the Metzeler). It was horrible everywhere. This is the one that backed itself into turn one that scared me pretty good." RW
CBR 900 RR 2001 Silver
User avatar
Atle ZX9R
Posts: 113
Joined: 31 Aug 2007 09:39
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )
Location: Hornindal, S&Fj

Re: Dekkvalg 2008

Post by Atle ZX9R »

Den testen er over tre år gammel... Har vel komt en del nye dekk på markedet etter det...
Begynte å stusse når eg såg Metzeler M1 som er forgjengaren til M3 på lista.
Bike hadde en dekktest for ikkje lenge sidan, der kom M3 og PP best ut (delt 1. plass). Usikker på nr 3 men trur det kan ha vore Pirelli... Litt dumt dei ikkje legg ut testane sine på nett når bladet ikkje er i salg lenger...
BT-016 testet av MC-24
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Re: Dekkvalg 2008

Post by sorrow »

3 år ?!! ser du, så godt følger jeg med :?
CBR 900 RR 2001 Silver
fireblade
Posts: 33
Joined: 16 Jan 2008 16:19
MC: 95 fireblade.
slipon.hugger.
miniblinkers
Location: arendal

Re: Dekkvalg 2008

Post by fireblade »

har noen av dere hørt om tomahawk regummierte dekk?de selges av http://www.pedersens-racing.no på nettsiden til tomahawk viser de dekka brukt av stuntkjørere
og i racing.du kan også få farga dekk(kult?) det rare er at de selges for noen få hundrelapper!!!!! 400,-spenn for et 130 70 zr16. :? sjekk ut og kom gjerne med synspunkter!!
0-100 is fun.!!!300 is deadly!!!!LIVE LONGER!!!!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dekkvalg 2008

Post by tshansen »

Jeg kommer nok til å bestille fra motorsykkeldekk.
Må bestilles de dekka om jeg kjøper de fra dekkmann også! Noe som gjør at det tar omtrent samme tida!

Men med så lite banekjøring det er på meg kan det faktisk hende at det holder i bøtter og spann med Sport touring dekk. men kommer til å prøve Pilot Power nå og får heller se om det bedre å bytte igjen neste gang.

Takk for alle svar gutter. =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: Dekkvalg 2008

Post by Flydude »

Hvis man bestiller fra motorsykkeldekk, får dere et verksted til å sette dem på felgene?
Er det noe de fleste gjør, uten at du kjøper dekket fra dem?
Hvordan ligger prisen på sånt?
Er det mulig å gjøre selv?
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Dekkvalg 2008

Post by O_o »

Atle ZX9R wrote:Litt dumt dei ikkje legg ut testane sine på nett når bladet ikkje er i salg lenger...
Da hadde bare folk ventet til det kom på nett, og færre hadde kjøpt det.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dekkvalg 2008

Post by tshansen »

Flydude wrote:Hvis man bestiller fra motorsykkeldekk, får dere et verksted til å sette dem på felgene?
Er det noe de fleste gjør, uten at du kjøper dekket fra dem?
Hvordan ligger prisen på sånt?
Er det mulig å gjøre selv?
Jeg får verksted til å gjøre dette for meg. Men er ikke alle som vil gjøre det når du ikke handler dekkene hos de. her må du nesten ringe litt rundt å høre.
De som gjør det tar gjerne litt mere betalt enn vanlig når de ikke får solgt dekkene.
Jeg må ut med 1200. da er det bare å komme med sykkelen og de fikser alt! demontering, dekkskift, ballansering og montering igjen!

Ja dette er fullt mulig å gjøre selv, men du må ha litt utstyr!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Atle ZX9R
Posts: 113
Joined: 31 Aug 2007 09:39
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )
Location: Hornindal, S&Fj

Re: Dekkvalg 2008

Post by Atle ZX9R »

LordShaft wrote:
Flydude wrote:Hvis man bestiller fra motorsykkeldekk, får dere et verksted til å sette dem på felgene?
Er det noe de fleste gjør, uten at du kjøper dekket fra dem?
Hvordan ligger prisen på sånt?
Er det mulig å gjøre selv?
Jeg får verksted til å gjøre dette for meg. Men er ikke alle som vil gjøre det når du ikke handler dekkene hos de. her må du nesten ringe litt rundt å høre.
De som gjør det tar gjerne litt mere betalt enn vanlig når de ikke får solgt dekkene.
Jeg må ut med 1200. da er det bare å komme med sykkelen og de fikser alt! demontering, dekkskift, ballansering og montering igjen!

Ja dette er fullt mulig å gjøre selv, men du må ha litt utstyr!
Ikkje so mykje utstyr... To dekkspakar er vel det som trengs i tillegg til noko å legge på felgen so den ikkje blir skada ("rim-savers" eller plast frå ein spylerveskedunk e.l.), nokre plankar å legge felgen på mens du jobbar og div planker o.l. for å løsne dekket frå felgen.
Sjå YouTube-klippa eg posta tidligare i tråden.
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dekkvalg 2008

Post by tshansen »

Faen hatt en litt ufin opplevelse med motorsykkeldekk.no

Skulle bestille dekk, og pga browseren min er litt sullete dobbelt bestilte jeg, men der var heldigvis ikke penger på kontoen så jeg fikk melding om at jeg ikke fikk gjennom betalinga!

Jeg så at jeg hadde dobbel bestilling på gang og gikk inn å annulerte. Alt dette på lørdag! Men i dag tok de faen meg penger fra kontoen min, Den 26, jeg bestilte og annulerte den 24! Hva i helvete er dette tenkte jeg. Men var bare ett dekk de hadde tatt betalt for og sendt!

Så jeg tok ett siste liten triks i håp om at det funker å sperret kortet mitt! Dette er jo helt teit. Tipper det funker jævlig bra når alt går som det skal, men i mitt tilfelle har det ikke gått helt bra!

Satser på at de tar tilbake dekket før de får sendt det helt til meg! Hvis ikke blir jeg forbanna! Da går jo det votter og vår før jeg får igjen pengene! Men det skal jeg alltids overleve.
Håper bare det hjalp å sperre kortet ! Da skal de vel ikke ha mulighet å hente ut mere penger!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Re: Dekkvalg 2008

Post by Gixxerman »

Er det ikke bare å ringe dem da ?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dekkvalg 2008

Post by tshansen »

Jo de har åpent fra 09.00 til 17.00 og de tok pengene mine klokken 18:56.

Skal slå på tråden til de i morra! får ikke gjort noe i kveld desverre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Dekkvalg 2008

Post by Onsløv »

Ka dekk bestilte du og dim og pris. Trenger nye dekk sjøl, så, om du får dobbelt, kunne jeg kanskje kjøpe det ene settet av deg.

Om du ikke ønsker å publisere det, så kan du sende meg en PM.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dekkvalg 2008

Post by tshansen »

Er pilot power 2CT, noe jeg tror blir litt for ekstremt til din sykkel! Men for all del :) Skulle det vise seg at de sender dekka så skal du alltids få kjøpe dem ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply