Men sliter å få med ”alt” som skjer i Norge ang. MC ulykker, derfor denne tråden.
Min primære grunn for dette er og ”prøve å forfølge” forsikringsbransjen
og andre som mener at MC er synonymt med ulykker og med at det er MC sjåførens skyld ”alltid”.
Har prøvd så godt jeg kan å følge med på nettaviser og media (copy/paste) ifra april i år
og delt opp en ulykke i 4 grupper. Når - Hvor – Utfall – Årsak
Når sesongen er over vil jeg prøve å sette dataene i et system.
Så hvis dere er flinke til å ikke rote til tråden for mye og fylle inn evt. det som mangler til nå og utover

så kanskje denne tråden vil vise hvor vi står når sesonger er over...
April.
10.04 - Romarheimsdalen: MC fører omkom (politimann) - Bil kom over i feil felt.
18.04 - Buskerud: MC fører omkom - Bil kom over i feil fil.
19.04 - Stavanger: Motorsyklist alvorlig skadet - hun traff bilen bak på lasteplanet da hun skulle ta av.
20.04 - E18: Sykkelen knust - føreren uskadet - grus og småstein i veibanen forklarer ulykken.
27.04 - Vevang: på riksvei 64 i Eide - hardt skadet - Ukjent årsak.
27.04 - Jæger: MC’er brant opp etter krasj, føreren av den ene motorsykkelen fikk brannskader i ansiktet - ser det ut til at en av syklene har vært borti en bil, før denne sykkelen kom borti den andre.
27.04 - Lyngdal: Motorsykkel mot lastebil og skadet MC fører - men kan foreløpig ikke si noe om skyld og ansvar for ulykken.
30.04 - Heimdal: Motorsyklist alvorlig - Motorsykkelen og en bil frontkolliderte i forbindelse med at bilen snudde på veien.
30.04 - Lillestrøm: Alvorlig brannskadet i MC-ulykke - Omstendighetene er ikke kjent.
Mai.
10.05 - Åsane: Motorsyklist omkom i ulykke - Årsaken til ulykken er foreløpig uklar, Motorsykkelen har på en eller annen måte gått over ende.
23.05 - Buskerud: Motorsyklist omkommet - kolliderte med en personbil - bil kom over i motsatt kjørefelt.
23.05 - Porsgrunn: Motorsyklist lettere skadet - kolliderte med en personbil - bilen overholdt ikke vikeplikten.