Kjøpte min første tung mc i december. Det ble en Ducati 748sps 99mod kjørt 29 000km.
Sykkelen har fungert bra til nå i den siste tiden har den begynt å skape seg litt.
Problemer:
- På tomgang så er det ustabil. Pleier som regel å ligge på 1500 omdreininger, men når den står en stund er det akkurat som om den "kutter" litt.
Turtallet faller ned til 900 omdreininger så går det opp igjen til 1500. Av og til hender det også at den dør.
- På høyt turtall, rundt 10 000 omdreininger så slutter den å akselrere, akkurat som om den får for lite bensin. Jeg gir bånn gass men da blir den bare værre.
Og av og til når jeg ligger på rundt 6000 og gir bånn gass, så er det akkurat som om den kveles litt før den begynner å akselrere..
Har dette noe med at ventilene ikke er stillt å gjøre?
Sykkelen har aldri hatt noe spesielt med service. Vertfall ikke fra forrige eier så det er grunnen for at jeg fekk den til en bra pris :p
Og en siste ting.
Jeg er fra Sandnes, 10 min fra Stavanger. Og det er jævli dårligt med Ducati verksted her. Hvor er den nærmeste plassen for meg å levere sykkelen inn på full 30 000km service?
Mvh Ducatifan748