.
- johnsen_47
- MC: Honda VFR750F - 93
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Re: Wobbling
sjekke styrelager eventuellt bytte til konisk...ta et oljeskift på støtdemperne foran..ubalanse/skjevhet i forhjulet eventuelt dekket.. 

På min sykkel gjorde det susen å bytte fremdekk.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Se denne linken:
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=18&t=2485
Problemet hos meg var at styrelageret ikke var tilstrekkelig strammet.
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=18&t=2485
Problemet hos meg var at styrelageret ikke var tilstrekkelig strammet.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
- johnsen_47
- MC: Honda VFR750F - 93
Fikk dratt til styrelageret - hjalp endel - men ikke 100 % - Manglet også 7g på avbalanseringen på framhjulet.
Skal prøve å dra til litt til. (JÆ*@£$* -trangt) - Takk for tips

-
En slik vibrering har ingenting med wobble å gjøre og kan ha alle de ovenenvnte årsaker. Ofte vil et trappet slitt fordekk alene forårsake slikt, men da er det helt ufarlig, eller hadde tenkt å kjøre lengre strekninger uten å holde i styret?johnsen_47 wrote:Fikk dratt til styrelageret - hjalp endel - men ikke 100 % - Manglet også 7g på avbalanseringen på framhjulet.

Generelt bør du nok utelukke svingarmslager også. Disse kan gi vibrasjoner når de blir slitt, men jeg trodde det ofte var mer enn det du beskriver her. Koster ikke noe å sjekke da. Sett sykkelen på senterstøtta og kjenn om du har unormal bevegelse i baksvingen. Men mitt tips er at du bare var uheldig med dekkvalget. Husker jeg satte noe pirelli på min forrige sykkel (en GSX), og det rista fryktelig. Bytta til Bridgestone, og alt ble bra.