Aprilia Pegaso - startproblemer

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
groggenn
MC: Aprilia Pegaso 650 '97mod. og Suzuki GSX-R 750 '07mod.

Aprilia Pegaso - startproblemer

Post by groggenn »

Har en '97mod. Pegaso 650 som har stått lagret i ca. 5 år.. Når jeg trykker på startknappen er det gnist på pluggen i ca. ett sekund, så blir det mørkt.. Den virka helt fint når jeg satte den bort. Har feilsøkt endel og prøvd en annen coil, men det hjalp ikke.. mistenker giveren for tenningstidspunktet eller tenningsmodulen, men det er dyre deler så jeg vil ikke prøve for å prøve.. :-k
Noen tips??? Evnt. ang. brukte deler..??
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Re: Aprilia Pegaso - startproblemer

Post by Galilee »

groggenn wrote:Har en '97mod. Pegaso 650 som har stått lagret i ca. 5 år.. Når jeg trykker på startknappen er det gnist på pluggen i ca. ett sekund, så blir det mørkt.. Den virka helt fint når jeg satte den bort. Har feilsøkt endel og prøvd en annen coil, men det hjalp ikke.. mistenker giveren for tenningstidspunktet eller tenningsmodulen, men det er dyre deler så jeg vil ikke prøve for å prøve.. :-k
Noen tips??? Evnt. ang. brukte deler..??
Se om pluggledningene ligger inntil jord noen plass sånn at det blir overslag til jord, og evt. løfte bort, legge gummi imellom, eller tape ledningen (MASSE tape).

Hvis den har stått lagret i 5 år så kan det kanskje også lønne seg å gå over alle plugger og kontakter også. Ofte hjelper det å bare dra dem fra hverandre og sette isammen igjen for å få god kontakt.

Billig og enkelt å sjekke ihvertfall.

Giver og tenningsmodul er vel samme som på BMW F650? I så fall bør det være kurant å finne brukt.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
groggenn
MC: Aprilia Pegaso 650 '97mod. og Suzuki GSX-R 750 '07mod.

Re: Aprilia Pegaso - startproblemer

Post by groggenn »

Har gjort alt dette og det ser bra ut..
Men tusen takk for tipset ang. BMW. Det skal jeg sjekke ut. =D>
Post Reply