Kjøpt meg honda cr 125 og cr 85

Prat om ATV og Cross
Post Reply
User avatar
FunkyFresh
Posts: 4
Joined: 15 May 2008 00:50
MC: Moped: Honda SFX
Cross: Honda CR 125
Honda CR 85

Kjøpt meg honda cr 125 og cr 85

Post by FunkyFresh »

Søndag Kjøpte jeg meg to crosserer. en 125 og en 85... begge var honda. Hva burde jeg kjekke på dem? Han jeg kjøpte av ville selge begge samtidig, ikke en og en :S Hva kan dette skyldes? han hadde fått ett bud på 25000 på 125n men hadde sagt nei for han ville ABSOLUT selge begge samtidig :P Prisen for begge var 28000. Dette var jo ingen ting :S eller? jaja.... nå har jeg to til prisen av 1. de var 2 1/2 år gamle, men han var ikke helt sikker på årsmodel (2005/2006)(noen som vet hvordan man sjekker dette? 2005 og 2006 ser jo helt identiske ut på bilder :P )men 125n hadde bare kjørt 10 timen 85n hadde kjørt nermere 20. Noen som vet om honda forhandlere i rogaland/Stavanger område? men som sagt. hva burde jeg sjekke som kan være galt?
User avatar
mekkern
Posts: 5136
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Kjøpt meg honda cr 125 og cr 85

Post by mekkern »

sjekke at de ikke er stjælt muligens? :-k
User avatar
FunkyFresh
Posts: 4
Joined: 15 May 2008 00:50
MC: Moped: Honda SFX
Cross: Honda CR 125
Honda CR 85

Re: Kjøpt meg honda cr 125 og cr 85

Post by FunkyFresh »

De er ikke stjelt.. Naboen (vi er GANSKE gode venner med de) fant dem til oss. det var en GOD kompis av naboen som fant dem... i tilleg så var selgeren fadderen til sønnen til naboen. og de visste om når de kjøpte crosserne osv. Stoler på naboene :P
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Re: Kjøpt meg honda cr 125 og cr 85

Post by adoniz »

rimelig tette serviceintervalle på disse. Du burde vel bytte stempler på begge to, gå over dempere, styrelager og ikke mist luftfiler. Disse liker IKKE tette/trange luftfilter. Dessuten, bytt olje og smør opp det som smøres opp kan. Masse arbeid å holde disse vedlike.Fikk du ikke med no'n servicemaual da? Min RM skal ha stempelbytte på 7,5 timer (riktignk LØPStimer, men ny sylinder er dyrt)
Post Reply