Fjerning av innmat på Leo Vince Evo 2

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
rc46
MC: VFR 800 V-Tec '03
Leo Vince Evo2 på vei fra statene

Fjerning av innmat på Leo Vince Evo 2

Post by rc46 »

Er det noen som kan fortelle meg åssen jeg fjerner innmaten?
FV

Re: Fjerning av innmat på Leo Vince Evo 2

Post by FV »

Snakker du om innmaten, eller innsatsen? Om det er innsatsen (denne "trakten" som sitter i åpningen), så pleier de bare å være festet i en liten sett-skrue. Altså, fjern skruen og lirk innsatsen ut.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Om det er innmaten som skal ut så er det vel noen popnagler som må ut først tenker jeg. Planer om bråkepotter eller rens/bytte ?
rc46

Post by rc46 »

bråkepotte
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Hadde jeg vært deg ville jeg fått "fjernet" den V-tec'en din også! dummeste som noen gang er kommet på Vfr'en!

Du kan gjøre slik at den kjører på alle 4 hele tiden, kontra 2 til du bikker 7 - 8000 rpm!

Eneste bakdelen med dette er at du vil få ca 0.2 mere forbruk på mila! Så store tester av akkurat dette på Vfr forum en plass.

Ellers så skal det være litt bråkepotte på VFR. få fram den deilige lyden!! :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Tar du ut all innmaten tror jeg du vil angre. Kommer til å bråke så mye at du blir flau til tider. Har hatt sånn annlegg, og det var ekstremt.
adoniz

Post by adoniz »

klattreren har ca 60 cm rakrør.. Ikke å anbefale på gata.. Høres flere mil unna!! (IKKE kødd engang)
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Bor ut popnaglene og trekk endestykket av. Et tips er å legge plastfilm (sånn som de flinke i klassen hadde på skolebøkene sine) på potta før du begynner å jobbe med den. En ripe kommer utrolig fort, men er nesten umulig å få bort så lenge du v e t den er der.

Om synes disse er for stille uten demperinnsatsen ("db-killern") på en sånn sykkel som du har, bør du få sjekka hørselen.
rc46

Post by rc46 »

Jeg vil bare sjekke lyden åssen den er.
Jeg kan jo alltids sette den inn igjen, hvis den bråker så jæ... som dere sier.
Men må jeg av med poppnaglene eller er det bare å dytte den ut fra andre siden?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

adoniz wrote:klattreren har ca 60 cm rakrør.. Ikke å anbefale på gata.. Høres flere mil unna!! (IKKE kødd engang)
Sånn var min potte på første 750'n. Første oppstart trodde jeg anlegget hadde ramlet av ettersom det bråkte så mye :lol: Tok en gassetur ut på motorveien, og en kompis sa han hørte meg, og han bor ikke nærmere for å si det sånn =D>
FV

Post by FV »

LordShaft wrote:Hadde jeg vært deg ville jeg fått "fjernet" den V-tec'en din også! dummeste som noen gang er kommet på Vfr'en!

Du kan gjøre slik at den kjører på alle 4 hele tiden, kontra 2 til du bikker 7 - 8000 rpm!
Hva mener du nå?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Vet vel hva VTec er vel :) Under 7500rpm kjører den på halvparten av ventilene, men over dette åpner den for alle så det blir mer suppe og forbruk. Er vel laget med tanke på å få ned forbruket når du først bare cruiser rolig rundt.
FV

Post by FV »

Gixxerman wrote:Vet vel hva VTec er vel :) Under 7500rpm kjører den på halvparten av ventilene, men over dette åpner den for alle så det blir mer suppe og forbruk. Er vel laget med tanke på å få ned forbruket når du først bare cruiser rolig rundt.
For å være ærlig så trodde jeg det var to sett med kammer, hvor den bytta til en "vassere" kam når den kom til ett visst turtall. Men da er jeg med :) Takker for svar!
Pollti

Post by Pollti »

Gixxerman wrote: Har hatt sånn annlegg, og det var ekstremt.

Jøss ! Blitt gammel ? :shock:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ikke blitt gammel, men det finnes en mellomting. Anlegget var veldig ekstremt for å si det mildt, og jeg følte meg flau når jeg lumpet gjennom bygater i idle for å si det sånn.
Post Reply