Tips til kjøreutstyr for "byturer" som er "enkelt i bruk"
Tips til kjøreutstyr for "byturer" som er "enkelt i bruk"
Jeg har en skinndress, men den er i overkant upraktisk om man skal et sted der man ikke får skiftet. Jeg er altså på utkikk etter noe utstyr som har grei sikkerhet, men som kan brukes om man ikke har mulighet til å skifte, mao sko man kan gå i, en jakke man kan bruke når man går rundt. Og en bukse som er veldig lett å ta på og av og ha utenpå en vanlig bukse. Gjerne noe som er lett og fint, dvs kjølig. Kan ofte bli litt varmt. Alle tips mottaes med takk.
AtW
AtW
Re: Tips til kjøreutstyr for "byturer" som er "enkelt i bruk"
Sjekk Lindstrands sitt utvalg , Jeg kjøpte meg Lindstrands Titan bukse og jakke . Er veldig fornøyd med valget, God lufting på armer ,bein og rygg
Takk for tipset, dog fant jeg ikke noe produkt som het titan, mulig det ikke er i utvalget lenger.
AtW
AtW
-
- MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f - Location: Oslo/Fredrikstad
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
- tohjulisvingen
- MC: 02 Yamaha XJR 1300 (08)
94 Yamaha XJ600 Diversion (07) - Location: Oslo
Hva med Dainese safetyjacket, med en tynn vanlig jakke på utsiden?
-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Skinnbukse/jakke går jo greit til vanlig.
Bruker ofte den Lindstrandsbuksa og en topp under skinjakke eller ei Lindstrands stoffjakke. Og har et par sko stående på kontoret som jeg kan skifte til fra MC-støvlene.
Funker bra for meg.
Bruker ofte den Lindstrandsbuksa og en topp under skinjakke eller ei Lindstrands stoffjakke. Og har et par sko stående på kontoret som jeg kan skifte til fra MC-støvlene.
Funker bra for meg.

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jeg har mer lyst til å ha en overtrekksbukse enn å være nødt til å bruke den samme buksa hver gang jeg er ute på noe.
AtW
Blir litt i overkant, poenget er jo å ha noe som kan brukes greit når man ikke har mulighet til å legge fra seg ting og styre med skift. Jakka er forsåvidt det minste problemet, det finnes mange tekstiljakker som tilsyenlatende er både kjølige, greie å gå rundt med og ser helt adekvate ut. Sko og bukser er et større problem slik jeg ser det.tohjulisvingen wrote:Hva med Dainese safetyjacket, med en tynn vanlig jakke på utsiden?
AtW
Som nevnt i første post, dette er for å dra til byen og andre steder der det ikke er mulighet for å skifte. Jeg har allerede et sett som er greit om jeg har muligheten til å skifte klær og sko.Ragnhild wrote:Skinnbukse/jakke går jo greit til vanlig.
Funker bra for meg.
AtW
-
- MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f - Location: Oslo/Fredrikstad
har du en koffert eller noe du har tenkt til å legge fra deg utstyret da eller ?
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Dongeri/cargopants med 'brannsikker' foring på utsatte steder og lommer for ekstra beskyttelse:
http://www.hoodjeans.co.uk
Jeg har ikke prøvd disse selv, men det ser interessant ut for min del fordi de kan lage ekstra lang beinlengde.
http://www.hoodjeans.co.uk
Jeg har ikke prøvd disse selv, men det ser interessant ut for min del fordi de kan lage ekstra lang beinlengde.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Ja, ihvertfall overtrekksbuksa. Men jeg har ikke så vledig lyst til å tresse med å skifte og herje.thomasgsxr wrote:har du en koffert eller noe du har tenkt til å legge fra deg utstyret da eller ?
AtW
- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Det finnes jo lave mc-sko, de dekker vel akkurat over ankelen, det kan jo være et alternativ til vanlige mc-støvler, ellers er det vel bare å kjøpe en kjørebukse som passer når du har vanlige bukser under. Der går vel fint vel?
Kjøp ei shotjacket frå f.eks Dainese, bruk ei vanlig dongeribukse og supermotard hansker
Gå rundt i sentrum med kjøresko, skinnbukse og jakke blir berre dumt og ubehagelig. Kjøp ei god skinnjakke med beskyttelse