Rune med Gixxer 1000. Minimesse Smia MC s. 31

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
frode
MC: Honda CB 600 F Hornet '03

Re: Rune's ZX-9R blogg - Har prøvekjørt nye sykler i dag :)

Post by frode »

Hehe, artig blogginnlegg. Ble dem ikke sinna når du hadde grisa til Versys'en? :-D
RuneS
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000

Post by RuneS »

FZ1Fazer wrote:Er du på jakt etter ny sykkel Rune ? Eller er det bare for å ha prøvd litt annet ?
Kawazaki skal ha demo-dag her den 6. mai, så det kan hende jeg sjekker det ut. Men det kan være skummelt....Har jo fått meg drømmesykkelen.... (tror jeg) :) Men det hadde vært kjekt å prøve noe annet og...
Nei, jeg skal ikke bytte sykkel. Er veldig godt fornøyd med den jeg har, men det er alltid artig å prøve noe nytt. Kjøpte ZX'n i juli 07, så den får holde en stund til tror jeg.
Suzuki GSX-R 1000 K5
RuneS

Post by RuneS »

frode wrote:Hehe, artig blogginnlegg. Ble dem ikke sinna når du hadde grisa til Versys'en? :-D
Var ingen som sa noe. Jeg bare parkerte den, og gikk inn å leverte nøkkelen. Det var først da jeg la merke til at jeg ikke hadde reint kjøreutstyr lengre. Men, men. Artig var det \:D/
Suzuki GSX-R 1000 K5
RuneS

Re: Rune's ZX-9R blogg - Deilige tider... :)

Post by RuneS »

Da kom jeg inn på forumet igjen også. Igår var det ikke mulig å logge inn.

Har bestilt service på sykkelen nå. Greit å ha sjekket tilstanden før man legger ut på langtur.
Suzuki GSX-R 1000 K5
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Knallbra musikk dere spilte på Oslo Open!!! :D
Bilde av dere her i hansP sin blogg;
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... en#p196476

Jeg har ikke fått tid til å legge over noen bilder, og jeg hadde bare mobil med meg, og om jeg ikke husker feil tror jeg at jeg tok bilde dere...

Dere var utrolig flinke!!! =D> =D> =D> \:D/
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
RuneS

Post by RuneS »

SoloTwin wrote:Knallbra musikk dere spilte på Oslo Open!!! :D
Bilde av dere her i hansP sin blogg;
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... en#p196476

Jeg har ikke fått tid til å legge over noen bilder, og jeg hadde bare mobil med meg, og om jeg ikke husker feil tror jeg at jeg tok bilde dere...

Dere var utrolig flinke!!! =D> =D> =D> \:D/
Det var utrolig morsomt å spille der. Og for en som kjører sykkel selv var det jo en bra dag. Både det å kunne opptre samt det å komme dit på motorsykkel. Blir nok en tur til Oslo open neste år også.

Image
Image

Her er ett par bilder fra Oslo Open.
Suzuki GSX-R 1000 K5
RuneS

Re: Rune's ZX-9R blogg - Turrigget ZX-9R

Post by RuneS »

Da var sykkelen klargjort for langtur. Det er jo bare 3 uker til avreise. \:D/

Har montert på den orginale potta. Har ikke noe ønske om å komme på Nürburgring for så å bli stoppet på grunn av anlegget. Lånte en skikkelig dB måler og målte lyden fra begge anleggene. Mig anlegget lå på 95 dB ved 5500 - 6000 rpm. Orginalanlegget lå på rundt 90 dB ved samme turtall. Merket ikke noe forskjell i effekten på sykkelen med orginalanlegget, men du verden så uvant det var å høre motorlydene og ikke anlegget.

Ellers har jeg laget meg ett enkelt kamerafeste som også kan fungere som "crashpad" hvis man skulle være uheldig. Kameraet som jeg bruker er ett Oregon Actioncam. Det er lite og enkelt å ha med.

Kamerafeste kostet meg under 50 kr.
Det består av en 18mm pipe (lang type) kjøpt på Biltema og en M6 skrue. Blir ett stabilt og fint feste. Ikke ser man så mye til kamera heller. Det sitter også slik plassert at det er lett å betjene i fart.

Image

Image

Image

Enkelt, billig og stabilt. Har en pipe montert på hver side av sykkelen slik at jeg kan flytte kamera. Her er en liten videosnutt som viser hvordan det ser ut når kamera går.

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" src="" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Driver også å tenker ut ett feste under lykta, men det er foreløpig bare på tankestadiet.

Ellers har sykkelen blitt utstyrt med 12v uttak for strøm til GPS. Det kan være kjekt å ha slik at jeg ikke mister navigeringa underveis. 12v uttaket monterte jeg under passasjersetet.

Image

Har lagt kabel under setet og under tanken fram til GPS'n.

Måtte jo også lage en brakett for å feste GPS. R sykler er jo ikke akkurat utstyrt med slike fester som standard. Men en hjemmelaget brakett feste mellom skruene som holder frontlykta ble løsningen. Der er det på 99 modellen ganske store ubenyttede områder. Monterte GPS'en slik at den er lett å se i kjørestilling.

Image

Image
Her er holderen med ett enkelt regntrekk over. Frysepose med Zip lukking.

Ellers kunne det jo være kjekt med kjørecomputer på en slik tur. Dette løste jeg med en Sigma 1200 sykkelcomputer. Den har stoppeklokke( Kjekt på bane), viser gjennomsnittshastighet, topphastighet, dagens kjøretid, dagens distanse, tur distanse samt speedometer. Slike opplysninger som er morsomme å legge inn i ett regneark for ettertiden. GPS'en er jo en PDA, så der har jeg Excel med egenlaget kjørebok.

Sykkelcomputeren ble plassert på en brakett på motsatt side av GPS'en.

Image

Til kommunikasjon på turen har vi kjøpt inn Scala Rider Q2. Det fungerer meget bra bike2bike. Veldig bra kvalitet inntil 5-600m med fri sikt. Har greid å prate sammen på ca 800m avstand, men da måtte du legge godvilja til for å høre det gjennom litt støy. Fungerer også veldig fint i norske hastigheter ++++. Klart og tydlig. Kobler du deg opp med mobil så hører ikke den du ringer til om du kjører eller står stille.

Har tidligere prøvd diverse billige løsninger fra bl.a. Clas Ohlson, men de kunne du bare glemme å bruke så fort hastigheten kom over 60.

Det var litt om forberedelsene til turen. HAr nok fortalt dette tidligere i bloggen, men for eventuelt nye lesere som kanskje måtte lure på hvor jeg har tenkt meg utenom Nürburgring, så er målet Østerrike, Italia og Sveits.

Skal prøve å blogge litt underveis også.
http://www.meningenmedlivet.net/rune/So ... 08ver2.pdf
Suzuki GSX-R 1000 K5
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Så ut som en meget bra plassering av kamera. Regner med det blir en snutt fra Ringen som du får lov å filme der... ;-)
RuneS

Post by RuneS »

Alas wrote:Så ut som en meget bra plassering av kamera. Regner med det blir en snutt fra Ringen som du får lov å filme der... ;-)
Har hatt det i tankene med kameraplasseringa. Det er lett å ta i lomma for å sette det på etter bommen. Eller bare kjøre med det på. Er ikke så lett å se det der det sitter ;-)
Suzuki GSX-R 1000 K5
FZ1Fazer
MC: Yamaha FZ1-S

Post by FZ1Fazer »

=D>
Dette ser helt supert ut Rune ! Har selv tenkt på dette med GPS, og vil helst slippe å betale 3 ganger så mye for en GPS som er bregnet for sykkel. En rimelig GPS, med regntrekk kan være løsningen for min del og.
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
bjor9r
MC: Gsxr 1000r 2008 svart og gull

Post by bjor9r »

Sånn skal det være. Da blir det 2 stk zx9r med gps og kamerafeste på tur.
Hilsen Bjørnar
hansp
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km

Post by hansp »

Sykkelcomputer hm smart. Lurer på om ikke det er noe for meg også.
Har også billig gps. Har prøvd å ha den i kartlomma på tanklveska og det fungerer greit med maks lys på skjermen.
Hans Petter
RuneS

Post by RuneS »

hansp wrote:Sykkelcomputer hm smart. Lurer på om ikke det er noe for meg også.
Har også billig gps. Har prøvd å ha den i kartlomma på tanklveska og det fungerer greit med maks lys på skjermen.
Jeg har også prøvd å ha den i kartlomma, men blir litt vond å lese i fart synes jeg. Derfor kom jeg på tanken om å utnytte den ledige plassen i kåpa. Og sykkelcomputer er helt genialt. Billig og enkelt. Fest senderen i eikene på bremeskiva, og mottakeren på gaffelbeinet. En slik sykkelcomputer takler hastigheter som er like høye som topphastigheten på sykkelen. ;-)
Suzuki GSX-R 1000 K5
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Jeg satt og humret og lo da jeg så den bilen der. Den kjørte temmelig fort inn den småveien der, og jeg TROR ikke det forsvant inn dit i den hastigheten fordi den var redd deg. ;)

Hehe. Artig å se denne filmen. Jeg forsøkte å se hvor du kjørte men klarte ikke å finne ut av det.
Kan jeg likevel tippe på et par steder?
Bybrua, Kapp og Lena, var det noen av stedene?

Når reiser du?

Og ja, jeg vil også ha kamera på gixxern min. \:D/
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
RuneS

Post by RuneS »

SoloTwin wrote:Jeg satt og humret og lo da jeg så den bilen der. Den kjørte temmelig fort inn den småveien der, og jeg TROR ikke det forsvant inn dit i den hastigheten fordi den var redd deg. ;)

Hehe. Artig å se denne filmen. Jeg forsøkte å se hvor du kjørte men klarte ikke å finne ut av det.
Kan jeg likevel tippe på et par steder?
Bybrua, Kapp og Lena, var det noen av stedene?

Når reiser du?

Og ja, jeg vil også ha kamera på gixxern min. \:D/
Godt observert med den bilen. Den fikk det FRYKTELIG travelt når den så at jeg kom. Men i virkeligheten er ikke alt som det man ser på film ;-)

Kjøreruta var som følger. Østbyhøgda til Landheimkrysset. Derfra kjørte jeg mot kapp, og over Haugkrysset. Kom ned ved stadion på Kapp. Siste biten er svingen(e) ovenfor kirka på Kapp.

Så poeng for å tippe Kapp. \:D/

Jeg reiser den 29. juni med ferge Oslo - Kiel. Må jo bare glede seg til det. Men før det er det tre spillejobber som skal gjøres unna. Skal spille i morgen, fredag, på Raufoss. Det er utekonsert i forbindelse med Raufossdagene. Og neste uke er det konsert på Bar Ampfield med ett rockeband jeg spiller i. Lazy Angels. Og torsdag 26. juni spiller Souled Out under nattåpent på Gjøvik. Vi skal spille på torget i Storgt. 10.

Kamera bør du absolutt skaffe deg. Artig med noen filmer fra RR kjøringa ;-)
Suzuki GSX-R 1000 K5
Post Reply