
RS vs. NSR
RS vs. NSR
Hva er ett MC forum uten denne diskusjonen ? Legger merke til at enkelte vil begynne denne diskusjonen i en annen tråd, men kan vi ta'n her plz ? 

- Skyt her -
- haavard.ha
- Posts: 284
- Joined: 26 Apr 2005 19:17
- Location: Rogaland - Karmøy
det er ingen diskusjon uten en begrunnelse da! du må da ha et argument..Spank wrote:NRS. ingen begrunnelse
Si noe saklig som kan argumenter for eller imot Rs/Nsr
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**
-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt
-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**
-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt
-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
- haavard.ha
- Posts: 284
- Joined: 26 Apr 2005 19:17
- Location: Rogaland - Karmøy
RS
-God kvalitet
-Går rimelig godt originalt.
-34 Hk Fulleffekt.
-Lett å få tak i deler, både trim, styling og orginalt
-Bra aerodynamik. Lufta treffer nesten ikke fører.
-Deilig sitte stilling, når man blir vant.
-Cromma ramme
-Den letteste lett sykkelen i racing klassen (Tørrvekt)
-Gode bremser, har 4 stempels bremser foran og 320mm skive.
-Får all informasjon du trenger ved hjelp av "kjørecomputeren"
-Stoppeklokke med start og stopp på styret.
-Bensin krana er plassert slik at man lett kan slå den av å på mens man kjører uten å miste oppmerksomhet og kontroll.
-Brede og gode dekk
-Den nyeste sykkelen i r-klassen.
-Meget bra retningsstabilitet
-Kåper som tåler litt mere enn f.eks glassfiber osv.
-Stort oppbevaringsrom
-Stor tank
-Har blitt ganske billig i innkjøp nå.
Minus:
-Veldig dyr forsikring
-Dyre deler
-Går igrunn dårlig med bare effektanlegg
-Finnes mange like i 50ccm
Hehe, bøffa dette fra nmcf.net
-God kvalitet
-Går rimelig godt originalt.
-34 Hk Fulleffekt.
-Lett å få tak i deler, både trim, styling og orginalt
-Bra aerodynamik. Lufta treffer nesten ikke fører.
-Deilig sitte stilling, når man blir vant.
-Cromma ramme
-Den letteste lett sykkelen i racing klassen (Tørrvekt)
-Gode bremser, har 4 stempels bremser foran og 320mm skive.
-Får all informasjon du trenger ved hjelp av "kjørecomputeren"
-Stoppeklokke med start og stopp på styret.
-Bensin krana er plassert slik at man lett kan slå den av å på mens man kjører uten å miste oppmerksomhet og kontroll.
-Brede og gode dekk
-Den nyeste sykkelen i r-klassen.
-Meget bra retningsstabilitet
-Kåper som tåler litt mere enn f.eks glassfiber osv.
-Stort oppbevaringsrom
-Stor tank
-Har blitt ganske billig i innkjøp nå.
Minus:
-Veldig dyr forsikring
-Dyre deler
-Går igrunn dårlig med bare effektanlegg
-Finnes mange like i 50ccm
Hehe, bøffa dette fra nmcf.net

2001 Aprilia RS 125
HVEM bøffa du det av da?haavard.ha wrote:RS
-God kvalitet
-Går rimelig godt originalt.
-34 Hk Fulleffekt.
-Lett å få tak i deler, både trim, styling og orginalt
-Bra aerodynamik. Lufta treffer nesten ikke fører.
-Deilig sitte stilling, når man blir vant.
-Cromma ramme
-Den letteste lett sykkelen i racing klassen (Tørrvekt)
-Gode bremser, har 4 stempels bremser foran og 320mm skive.
-Får all informasjon du trenger ved hjelp av "kjørecomputeren"
-Stoppeklokke med start og stopp på styret.
-Bensin krana er plassert slik at man lett kan slå den av å på mens man kjører uten å miste oppmerksomhet og kontroll.
-Brede og gode dekk
-Den nyeste sykkelen i r-klassen.
-Meget bra retningsstabilitet
-Kåper som tåler litt mere enn f.eks glassfiber osv.
-Stort oppbevaringsrom
-Stor tank
-Har blitt ganske billig i innkjøp nå.
Minus:
-Veldig dyr forsikring
-Dyre deler
-Går igrunn dårlig med bare effektanlegg
-Finnes mange like i 50ccm
Hehe, bøffa dette fra nmcf.net
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
- haavard.ha
- Posts: 284
- Joined: 26 Apr 2005 19:17
- Location: Rogaland - Karmøy
-
- Posts: 118
- Joined: 28 Apr 2005 23:54
- Location: Egersund
-
- Posts: 118
- Joined: 28 Apr 2005 23:54
- Location: Egersund
Og da var vi i gang. Personelig hadde jeg valgt aprilia for NSR er jo egentlig ikke en racing sykkel, men sportstouring. Mens aprilia er reinspikka racing. skal det være så skal det være. Skal man ut og drikke kjøper man ikke lett-øl heller vettuHåvi wrote:NSRen ser helt nedtrykt ut foran. aprilian ser skiggelig ut om ikke bedre.

Honda - The Power Of Dreams
Kjører Honda Shadow 125 ccm
Kjører Honda Shadow 125 ccm
Kan diskuteres om aprilia er racingsykkel. synes ingenting som ikke klarer mer en 200km er racing nå lenger.coolfantaman wrote:Og da var vi i gang. Personelig hadde jeg valgt aprilia for NSR er jo egentlig ikke en racing sykkel, men sportstouring. Mens aprilia er reinspikka racing. skal det være så skal det være. Skal man ut og drikke kjøper man ikke lett-øl heller vettuHåvi wrote:NSRen ser helt nedtrykt ut foran. aprilian ser skiggelig ut om ikke bedre.
-
- Posts: 118
- Joined: 28 Apr 2005 23:54
- Location: Egersund
Jeg trodde egentlig ikke at det er farten som bestemmer om det er en "racing" sykkel. det er vel mer hvordan den ser ut og hvordan den er bygd. mener ihvertfall jeg.Håvi wrote:Kan diskuteres om aprilia er racingsykkel. synes ingenting som ikke klarer mer en 200km er racing nå lenger.coolfantaman wrote:Og da var vi i gang. Personelig hadde jeg valgt aprilia for NSR er jo egentlig ikke en racing sykkel, men sportstouring. Mens aprilia er reinspikka racing. skal det være så skal det være. Skal man ut og drikke kjøper man ikke lett-øl heller vettuHåvi wrote:NSRen ser helt nedtrykt ut foran. aprilian ser skiggelig ut om ikke bedre.
Honda - The Power Of Dreams
Kjører Honda Shadow 125 ccm
Kjører Honda Shadow 125 ccm
- haavard.ha
- Posts: 284
- Joined: 26 Apr 2005 19:17
- Location: Rogaland - Karmøy
Hva med R6 som mellomtung da? Den klarer ikke 200... Blir jo bare tåpelig å ikke kalle en sykkel "racing" på grunnlag av at den ikke går fortere enn 200 km/t. Det er hvordan den er bygd og sittestilling osv. som avgjør om den er racing eller ikke.Håvi wrote:Kan diskuteres om aprilia er racingsykkel. synes ingenting som ikke klarer mer en 200km er racing nå lenger.
2001 Aprilia RS 125