MC GPS

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
carboy

MC GPS

Post by carboy »

jeg lurer på om du kan kjøpe en vanlig gps også feste den på mc'en på en eller annen måte, sånne gps'er som er til mc er så sykt dyrt, ggår det? og en annen ting :D på alle gps'er så måler man fartsgreansa nøyaktig, går det an og BARE kjøpe en sånn måler og ha på sykkelen uten masse montering osv????? liker best nøyaktig måling :D Blir kjempe glad for alle svar :D :D
-Carboy-
Flydude
MC: Honda CBR 600F

Re: MC GPS

Post by Flydude »

carboy wrote:jeg lurer på om du kan kjøpe en vanlig gps også feste den på mc'en på en eller annen måte, sånne gps'er som er til mc er så sykt dyrt, ggår det?
I teorien - ja. Men grunnen til at man gjerne har egne mc-gps er først og fremst vær og vind som kommer på motorsykkelen og ikke i en lukket bil, men også pga mer vibrasjoner på en motorsykkel. Selv har jeg kjørt med GPS på innerlomma og stoppet når jeg har trengt korreksjon. Det går selvfølgelig ikke om du hele tiden må vite hvor du skal kjøre, som i en by.
og en annen ting :D på alle gps'er så måler man fartsgreansa nøyaktig, går det an og BARE kjøpe en sånn måler og ha på sykkelen uten masse montering osv????? liker best nøyaktig måling :D Blir kjempe glad for alle svar :D :D
BARE gps-fartsmåling, mener du? Søk på nettet, men går sikkert ann å bare få kjøpt fartsmåler.
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
carboy

Post by carboy »

skal se hva jeg finner på nettet, takker :D
-Carboy-
Darth MToffy
MC: Yamaha FZ6S 2004mod

Post by Darth MToffy »

En viktig ting med fartsmålling med GPS er at de fleste av dem kun regner ut riktig fart når man kjører rett frem. Kjører man oppover eller nedover viser de konsekvent for lav fart og man kan bli lurt.

Dette gjelder i hvert fall på Tomtom-gps(står i bruksanvisning) og jeg vil tro det gjelder på de fleste andre merker også hvis de ikke har en form for høydemåler i seg da.

Kjører man derimot rett frem oppgir f.eks Tomtom at de er garrantert nøyaktige inntil +-0,1km/t og det er mye mer nøyaktig enn normal hastighetsmåling.
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
stoppitide
MC: Ducati Monster S2R 800

Post by stoppitide »

Helt enig i at de er dyre, men det jo grunner for det.

Billig GPS i tankveskens kartlomme kunne kanskje også gå?
Dog, jeg vil ikke ha en skjerm å forholde meg til (for farlig å se vekk fra trafikken som MÅ holdes øye med hele tiden UANSETT). Skal jeg ha GPS så vil jeg ha en med gode muntlige instruksjoner på øret.
carboy

Post by carboy »

egentlig så trenger jeg bare en sånn farstmåler, og det er bortkasta å kjøpe en hel gps når jeg ikke trenger det :-s men finner ikke noe sånne typer fartsmåler, og mitt spedomeeter funker ikke nøyaktig(NÅR JEG KOMMER OPP I 70 SÅ GÅR DET IKKE LENGER OG SYKKELEN GÅR I 120-130) MERKELIG :D
-Carboy-
Darth MToffy
MC: Yamaha FZ6S 2004mod

Post by Darth MToffy »

Kan du ikke bare kjøpe ett slikt speedometer som man får til diverse tråsykler? Koster jo ikke mange hundrelappene og de virker jo greit nok. Vanntette er de også.
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
FSJFrank
MC: '77 XT500
'88 FJ1200

Post by FSJFrank »

FInnes GPS speedometer, blandt annet Nordskog har. Men de koster vel det samme som en brukt GPS.
carboy

Post by carboy »

FSJFrank wrote:FInnes GPS speedometer, blandt annet Nordskog har. Men de koster vel det samme som en brukt GPS.
kan du være så snill og gi meg nett sia dems, så får jeg se :D takk for hjelpen
-Carboy-
FSJFrank
MC: '77 XT500
'88 FJ1200

Post by FSJFrank »

Post Reply