Marte wrote:Esstrom: send meg pm, jeg vil høre om det er samme person hvis du kjørte opp samme sted som meg. Nord-Norge er stort
Gikk litt bedre i dag da. Gruer meg ikke like mye til kjøretime i morgen, men er jo fortsatt ikke helt happy for det. I dag kjørte vi i over en time i byen, der vi øvde mye på blinke - se i speil - se i blindsone - plassere seg - bremse -gire. Det gikk mer av seg selv etterhvert men i begynnelsen kjente jeg at jeg hadde mest bare lyst til å ruse på som en idiot så sykkelen reiste seg på bakhjulet og han datt av

Men det gikk som sagt litt bedre etterhvert når dette kom seg. Bortsett fra noen spydige kommentarer nå og da hvis jeg gjorde feil så roset han meg når jeg kjørte rett, men sa veldig lite hva jeg faktisk gjorde feil når det skjedde. Og det er jo dumt for da må jeg bare gjette og regne med det blir rett neste kryss, liksom. Ellers kvalte jeg ikke sykkelen (pleier å gjøre det i kryss når jeg er stressa uansett kjøretøy) en eneste gang og det er jo et pluss.

Må vel bare bite i hop tennene, ignorere kommentarene og huske det som faktisk er bra. Forhåpentligvis blir jeg klar til oppkjøring, så kan jeg få lov til å kjøre alene uten en skrikende stemme i øret mitt. Heldigvis har det gått over fra å ikke ville kjøre i det hele tatt til å få lyst til å bi ferdig.
Tror ikke motivasjonen kom tilbake på grunn av kjøretimen though, men heller at jeg var ute å kjørte med min egen sykkel uten noen bakpå. Har justert litt på sykkelen nå, så den ikke er så brå på clutchen. Så nå kan jeg faktisk krypekjøre med å bare holde i styret og regulere litt på bremsen. Det gikk ikke før. Sykkelen min stoppa faktisk

Kjørte litt på parkeringsplass der jeg øvde på balansen i krypkjøringen, noe som gikk kjempebra med min sykkel. Litt nødbremsing også. Gikk kjempebra.
Så ringte jeg en kar som har egen sykkel, så vi kjørte og hadde trådløs kommunikasjon imellom oss (vi brukte faktisk bare telenor med fri familie og headset. Funket overraskende bra!). Øvde mye på det jeg har fokusert på på kjøretimene, som plassering osv, men såklart blir det litt mer ukonsentrasjon når vi snakker over telefonen. Syns fremdeles jeg kjørte på en riktig måte. Kan vel kanskje komme av at jeg gjør mye ting automatisk, og har derfor ikke noe problem med å snakke drit og kjøre samtidig. Blir verre når jeg faktisk må tenke over hva jeg gjør, og da blir jeg usikker og kjørelærer irritert.
Men nå går det i en mer riktig retning iallefall. Var jo kjempegodt å kjøre alene, men det er jo noe helt annet enn å ha kjørelæreren bakpå. Tror jeg har ny kjøretime i morgen (såklart vet jeg ikke det. Han har jo ikke gitt noen beskjed enda....), gruer meg enda, men mye mindre enn det jeg gjorde før kjøretimen jeg hadde i dag. Dessverre skal det så lite til før at jeg blir sint og lei meg på grunn av ting som kjørelærer sier. Så jeg håper han holder kjeft i morgen så jeg klarer å kjøre noenlunde greit. Hehe...