Yamaha YZF-R125 2008
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Ble litt overaska når det skrives at YZF-R125 går like bra som en Mito..
En Mito gruser Yamaha'n på så og si alle punkter.
En Mito gruser Yamaha'n på så og si alle punkter.
-
- Posts: 306
- Joined: 23 Jul 2007 21:50
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Fulleffekt ja...Nedplombert til 15 hk tror jeg ikke det er en ufattelig stor forskjell. Vet du er stolt av mitoen din, men ville ikke sagt at den gruusa yamaha'n på alle punkter, med mindre du prater en fulleffekt mito.
Honda NSR 125 02'
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Problemet med en mito når den er plombert, eller alle 2-taktere for den saks skyld, er at den ikke kommer seg opp på turtall. Som vi alle vet ligger alle kreftene på en 2-takter på toppen av turtallsregisteret. På lavt turtall pleier en 4-takter som regel å ha mer krefter enn 2-takt, men tviler likevel på at yzf'en holder følge med en plombert mito. Kanskje den holder følge med en virago?AndyNsR wrote:Fulleffekt ja...Nedplombert til 15 hk tror jeg ikke det er en ufattelig stor forskjell. Vet du er stolt av mitoen din, men ville ikke sagt at den gruusa yamaha'n på alle punkter, med mindre du prater en fulleffekt mito.
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Faktisk så er maks HK på min orginale (15 hk) RS på 7000 omdreininger;) det er ikke så veldig høyt. Så slår CDi sperra inn på 8 tusen.. hehe:(
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Alle kreftene ligger over 8000.Simen H wrote:Faktisk så er maks HK på min orginale (15 hk) RS på 7000 omdreininger;) det er ikke så veldig høyt. Så slår CDi sperra inn på 8 tusen.. hehe:(
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Grunnen til at CDI sperra finnes på plomberte RSer er ikke fordi det er mere HK på høyere turtall (8000-12000) men det er fordi hvis CDien ikkke hadde vært der ville RSen ikke klart miljøkravene, fordi den slipper ut for mye miljøfarlig stoffer.
Sitat fra Apriliaforum:
Sykkelen vil bli ulovlig etter utslipps- og støykravene til EU. Og siden Norge har en EØS-avtale er vi pliktet til å følge de samme direktoratene. På en annen side vil ikke sykkelen overstige effektgrensen ved å ta CDI-sperren. Tenningsretardasjonen er kun mellom 5000-6000 omdr, ikke på høyere turtall hvor sykkelen produserer 15hk originalt.
Sitat fra Apriliaforum:
Sykkelen vil bli ulovlig etter utslipps- og støykravene til EU. Og siden Norge har en EØS-avtale er vi pliktet til å følge de samme direktoratene. På en annen side vil ikke sykkelen overstige effektgrensen ved å ta CDI-sperren. Tenningsretardasjonen er kun mellom 5000-6000 omdr, ikke på høyere turtall hvor sykkelen produserer 15hk originalt.
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Dersom man anskaffer seg et effektanlegg vil vanligvis alle kreftene ligge over 8000 rpm. Det er her man finner de ekstra 15 hestene. Dersom det er noe med tenninga som hindrer ekstra effekt over 8k rpm, må man anskaffe seg en ny tenning elns.
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Leste noen ville hive turbo på en 125ccm, hvordan vil dette bli egentlig?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Re: Yamaha YZF-R125 2008
har jobba som hjelpegutt hos Havnen Pro-Tuning å der benka vi sykkelen min (yamaha YZF-125R), den har 13,19 hk på bakhjulet og klarer 130 km/t. Dynojet kommer med powercommander (ny hjerne), Leo Vince kommer med effektpotte og K&N kommer mest sannsynlig med et filter.. Da blir denne sykkelen klart blannt de aller raskeste.. sykkelen vil få hvertfall 20 hk på bakhjulet
macintosh wrote:Dei har vell ikkje testa toppfarta då. Rekner vell med at Mitoen har raskare toppfart en Yamahaen.
Men dinna filmen viser resultat som er kjempe positive for folk som eiger Yamahaen da ^^,
Selfølgelig er 2 takt enklast å trimme. Men skal nok få meir futt i min og
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Emh stå vel i signaturen din at du har Hyousung xD Men men
Den skal klare 130 km/h ja
Den skal klare 130 km/h ja
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Har du tenkt på at en dyno ikke tar med forhold som vindmotstand og veifriksjon når den måler toppfart? 20 hk i den der med kun trimmen du nevnte der? Drøm søtt sier bare jeg.
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Fullt klart over det.. men i forhold til turtall-sperre kan du dra den til 130..microape wrote:Har du tenkt på at en dyno ikke tar med forhold som vindmotstand og veifriksjon når den måler toppfart? 20 hk i den der med kun trimmen du nevnte der? Drøm søtt sier bare jeg.
drøm søtt ja.. vet ikke om du er klar over hvor mye mer effekt du får ved å sette på powercommander, effektanlegg og filter, men du får hvertfall 7 hk..
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Ta en ny dyno-test når du har fått satt på alt det der=) Jeg er litt skeptisk, men det er bare kult hvis man får ut 7 hk