Yamaha YZF-R125 2008

Prat om lett MC.
Post Reply
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Scotty »

Ble litt overaska når det skrives at YZF-R125 går like bra som en Mito.. :roll:
En Mito gruser Yamaha'n på så og si alle punkter.
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by AndyNsR »

Fulleffekt ja...Nedplombert til 15 hk tror jeg ikke det er en ufattelig stor forskjell. Vet du er stolt av mitoen din, men ville ikke sagt at den gruusa yamaha'n på alle punkter, med mindre du prater en fulleffekt mito.
Honda NSR 125 02'
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by microape »

AndyNsR wrote:Fulleffekt ja...Nedplombert til 15 hk tror jeg ikke det er en ufattelig stor forskjell. Vet du er stolt av mitoen din, men ville ikke sagt at den gruusa yamaha'n på alle punkter, med mindre du prater en fulleffekt mito.
Problemet med en mito når den er plombert, eller alle 2-taktere for den saks skyld, er at den ikke kommer seg opp på turtall. Som vi alle vet ligger alle kreftene på en 2-takter på toppen av turtallsregisteret. På lavt turtall pleier en 4-takter som regel å ha mer krefter enn 2-takt, men tviler likevel på at yzf'en holder følge med en plombert mito. Kanskje den holder følge med en virago? :twisted:
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Simen H »

Faktisk så er maks HK på min orginale (15 hk) RS på 7000 omdreininger;) det er ikke så veldig høyt. Så slår CDi sperra inn på 8 tusen.. hehe:(
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by microape »

Simen H wrote:Faktisk så er maks HK på min orginale (15 hk) RS på 7000 omdreininger;) det er ikke så veldig høyt. Så slår CDi sperra inn på 8 tusen.. hehe:(
Alle kreftene ligger over 8000.
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Simen H »

Grunnen til at CDI sperra finnes på plomberte RSer er ikke fordi det er mere HK på høyere turtall (8000-12000) men det er fordi hvis CDien ikkke hadde vært der ville RSen ikke klart miljøkravene, fordi den slipper ut for mye miljøfarlig stoffer.

;-)


Sitat fra Apriliaforum:

Sykkelen vil bli ulovlig etter utslipps- og støykravene til EU. Og siden Norge har en EØS-avtale er vi pliktet til å følge de samme direktoratene. På en annen side vil ikke sykkelen overstige effektgrensen ved å ta CDI-sperren. Tenningsretardasjonen er kun mellom 5000-6000 omdr, ikke på høyere turtall hvor sykkelen produserer 15hk originalt.
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by microape »

Dersom man anskaffer seg et effektanlegg vil vanligvis alle kreftene ligge over 8000 rpm. Det er her man finner de ekstra 15 hestene. Dersom det er noe med tenninga som hindrer ekstra effekt over 8k rpm, må man anskaffe seg en ny tenning elns.
Pollti

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Pollti »

Kongeinnlegg Microape. :shock: Men Virago vennene dine er borte..... :-#
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Speedy Gonzales »

Leste noen ville hive turbo på en 125ccm, hvordan vil dette bli egentlig?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by AndyNsR »

Dyrt? :p
Honda NSR 125 02'
skjerdal
Posts: 6
Joined: 21 Mar 2008 00:33
MC: Yamaha YZF-R125 08

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by skjerdal »

har jobba som hjelpegutt hos Havnen Pro-Tuning å der benka vi sykkelen min (yamaha YZF-125R), den har 13,19 hk på bakhjulet og klarer 130 km/t. Dynojet kommer med powercommander (ny hjerne), Leo Vince kommer med effektpotte og K&N kommer mest sannsynlig med et filter.. Da blir denne sykkelen klart blannt de aller raskeste.. sykkelen vil få hvertfall 20 hk på bakhjulet :D
macintosh wrote:Dei har vell ikkje testa toppfarta då. Rekner vell med at Mitoen har raskare toppfart en Yamahaen.
Men dinna filmen viser resultat som er kjempe positive for folk som eiger Yamahaen da ^^,

Selfølgelig er 2 takt enklast å trimme. Men skal nok få meir futt i min og :D
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by huskeyman »

Emh stå vel i signaturen din at du har Hyousung xD Men men :P
Den skal klare 130 km/h ja :)
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by microape »

Har du tenkt på at en dyno ikke tar med forhold som vindmotstand og veifriksjon når den måler toppfart? 20 hk i den der med kun trimmen du nevnte der? Drøm søtt sier bare jeg.
skjerdal
Posts: 6
Joined: 21 Mar 2008 00:33
MC: Yamaha YZF-R125 08

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by skjerdal »

microape wrote:Har du tenkt på at en dyno ikke tar med forhold som vindmotstand og veifriksjon når den måler toppfart? 20 hk i den der med kun trimmen du nevnte der? Drøm søtt sier bare jeg.
Fullt klart over det.. men i forhold til turtall-sperre kan du dra den til 130..
drøm søtt ja.. vet ikke om du er klar over hvor mye mer effekt du får ved å sette på powercommander, effektanlegg og filter, men du får hvertfall 7 hk..
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Simen H »

Ta en ny dyno-test når du har fått satt på alt det der=) Jeg er litt skeptisk, men det er bare kult hvis man får ut 7 hk :D
Post Reply