Tungstartet MC

Prat om tung MC.
Post Reply
Erlend Peter
MC: Suzuki GSX750 f. -96 mod. (grønn)

Tungstartet MC

Post by Erlend Peter »

Noen som har forslag til justeringer eller servicer for å gjøre min Suzuki GSX750f -96.mod lettere å starte?
Når motoren er varm går det greit å starte mc om jeg holder startknappen inne 2 sek.
Er motoren kald, (men dog sommertemperert i varmen) så må jeg alltid bruke choken og gjerne holde startknapp inne i opptil 7 sek?

Er dette normalt? Sykkelen har gått 77000km.

mvh.
erlendpeter
Jon Erik

Re: Tungstartet MC

Post by Jon Erik »

Har du justert ventiler i det siste?
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
Erlend Peter
MC: Suzuki GSX750 f. -96 mod. (grønn)

Post by Erlend Peter »

Jon Erik wrote:Har du justert ventiler i det siste?
Nei. Var på service i Sverige for 2 uker siden. Han som tok sykkelen min sa at justering ikke var nødvendig for han hørte ingen tikking. "okey" sa jeg og protesterte ikke på det.
Kan det være det allikevel da? Er det et kjent problem for tungstartet MC?
Jon Erik

Post by Jon Erik »

Hadde en kompis som sist uke slet med det samme på en Honda xxx, han sine ventiler la nesen helt sammen...men hørte ikke så mye tikking på den da...Men jeg er ikke ekspert, hadde ringt et mc verksted å hørt jeg...
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

tror som sagt i andre tråden din at problemet ditt ligger i flottørkamrene... ;-)
Pollti

Post by Pollti »

Jeg skjønner ikke så mye , men jeg begynner å skjønne at forgasseren er veldig viktig. Etter skrekkopplevelser over flere år med dobble Webere så betaler jeg gladelig 600 kr for årlig kosing med DellOrtoen min av et menneske med forgasser forståelse. Lønner seg for meg ihvertfall.
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

noen som "kan"forgassere er gull.....siden stiftene ble borte er det stort sett bensin/forgassere som gir prob... :)
Post Reply