Problemer med ny trimsylinder
Problemer med ny trimsylinder
Har akkuart såtte på en arsinal T6. Den starter prikkfritt, men når jeg begynner og kjøre så fusker den etter et vist turtall. Fusker så mye at det ikke går an å kjøre med den. Jeg har prøvd mange forskjellige dyser. Men ikke noe lykke. Noen som har peiling på ka som kan være gale?
Re: Problemer med ny trimsylinder
Blandingsskruen da?
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
-
- Posts: 13
- Joined: 09 Jun 2008 21:06
- MC: ja jøss...
Re: Problemer med ny trimsylinder
Eksosen din kanskje..? vis du har orginal eksos så ta ut plomber om det sitter der! også er det sånn at det ikke er alle effanlegg som passer til den og den cylinderen. passer det ikke, så går den ikke som den skal i hele tatt.
Re: Problemer med ny trimsylinder
Prøvd den;)R6-freak wrote:Blandingsskruen da?
Re: Problemer med ny trimsylinder
Hmm:P Jeg har effektanlegg. Og vet om 1 fyr som har akkuart det samme som jeg. funker den xDsupermotard125 wrote:Eksosen din kanskje..? vis du har orginal eksos så ta ut plomber om det sitter der! også er det sånn at det ikke er alle effanlegg som passer til den og den cylinderen. passer det ikke, så går den ikke som den skal i hele tatt.
-
- Posts: 13
- Joined: 09 Jun 2008 21:06
- MC: ja jøss...
Re: Problemer med ny trimsylinder
OK.. vis noen har det samme så er det iallefall ikke det. hva med tennspoler og sånt da? jeg har opplevd at hele plata som tennspolene sitter på løsna! og da gikk det ikke serlig bra skal jeg si deg.. men lite sansynelig at det er det.. prøv deg fram med det elektriske, coil osv.. sjekk at det går den strømmen det skal ha!
Re: Problemer med ny trimsylinder
Har du flytta på nåla?
- Matape
- Posts: 276
- Joined: 04 Jan 2007 17:39
- MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
- Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo
Re: Problemer med ny trimsylinder
Du må kanskje justere tenninga...trimsylindre skal ha mer fortenning enn orginale.
1981 Tempo Panter 460 
Kjøper deler hvis noen har

Kjøper deler hvis noen har

Re: Problemer med ny trimsylinder
De skal ha mindre fortenning, ikke mer! (i hvertfall om det er to takter)
Ellers så kommer det jo helt an på hvor aggressivt porta og hvor mye komp det er sylinderen. Det kan godt hende at du ikke trenger å justere tenning i det hele tatt.
Hvis du får tenningsbank (knitring fra sylinderen) så har du sannsynligvis for mye fortenning. Men det kan også være tegn på mager blanding.
Ellers så kommer det jo helt an på hvor aggressivt porta og hvor mye komp det er sylinderen. Det kan godt hende at du ikke trenger å justere tenning i det hele tatt.
Hvis du får tenningsbank (knitring fra sylinderen) så har du sannsynligvis for mye fortenning. Men det kan også være tegn på mager blanding.
Re: Problemer med ny trimsylinder
Kan være så mangt. Det lureste med dyser er å kjøre noen km før man bytter. Ofte merker man ikke dyse-byttet før etter et par km. I tilegg bør du også justere blandingskrue og nåla. Det jeg tror kanskje er problemet er at du har for stor dyse. Altså at du har byttet til anbefalt dyse, men at du ikke har fjernet plomberingen oppå luftfilterboksen. Den skal fjernes når du trimmer mopeden, hvis ikke får ikke motoren nok luft. Det er viktig å få nok luft siden da får du mer effekt og bedre kjøling av motoren.Jokka wrote:Har akkuart såtte på en arsinal T6. Den starter prikkfritt, men når jeg begynner og kjøre så fusker den etter et vist turtall. Fusker så mye at det ikke går an å kjøre med den. Jeg har prøvd mange forskjellige dyser. Men ikke noe lykke. Noen som har peiling på ka som kan være gale?
Hei
Re: Problemer med ny trimsylinder
Blandeskruen er vanligvis det siste du fikler med hvis du er usikker på dysevalg. Som regel justerer du kun blanding på tomgang med denne. Hvor stor forgasser har du? Har du sjekket insug og luftveier for plomberinger? I og med at du har effektanlegg fra før så regner jeg med at du har byttet dyse fra den originale og tennplugg? Hvilken dyse har du montert nå, og hvilken hadde du med kun eff.anlegg?