MC Import USA!
MC Import USA!
Hei! har vurdert og importere en Honda CBR600RR 2008 mod fra USA. (ev. Yamaha R6)
Her er noen spørsmål:
1).Sykkelen har orginalt rundt 120hk, det finnes godkjente nedgraderings kit i Norge,
kan jeg få et verksted til å sette på et godkjent 34hk kit for så og betale avgift for bare 34hk istedet for fulleffekt når jeg viser den i norge?
2).Hvilke dokumenter må jeg ha med sykkelen? bare TUV dokumenter?
3).Hvilke deler må jeg bytte på sykkelen for at den skal bli godkjent for norske forhold? med tanke på lys, Ce merking, speedometer, exhaust, støynivå
Mvh Trygve
Her er noen spørsmål:
1).Sykkelen har orginalt rundt 120hk, det finnes godkjente nedgraderings kit i Norge,
kan jeg få et verksted til å sette på et godkjent 34hk kit for så og betale avgift for bare 34hk istedet for fulleffekt når jeg viser den i norge?
2).Hvilke dokumenter må jeg ha med sykkelen? bare TUV dokumenter?
3).Hvilke deler må jeg bytte på sykkelen for at den skal bli godkjent for norske forhold? med tanke på lys, Ce merking, speedometer, exhaust, støynivå
Mvh Trygve
Re: MC Import USA!
Et prisoverslag eksempel på en ny 600 R sykkel fra USA
Ny R sykkel i usa 8500 US = ca. 45.000 NOk
Frakt inkl MVA (i trekasse) = ca. 10.000 Nok
TOLL- 2008 mod. m/34 hk 600ccm =ca. 40.000 Nok inkludert MVA.
TOTALT- = 95.000 NOK
NY PRIS NORGE = 154.000 NOK (fulleffekt)
Ny R sykkel i usa 8500 US = ca. 45.000 NOk
Frakt inkl MVA (i trekasse) = ca. 10.000 Nok
TOLL- 2008 mod. m/34 hk 600ccm =ca. 40.000 Nok inkludert MVA.
TOTALT- = 95.000 NOK
NY PRIS NORGE = 154.000 NOK (fulleffekt)
-
- Posts: 222
- Joined: 24 Apr 2008 09:48
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Re: MC Import USA!
Ettersom du har funnet ut såpass mye om priser så veit du sikkert hvordan du skal gjøre det.
Det du gjør når sykkelen kommer til norge er at du betaler moms av sykklens verdi+frakt. Også plomber du den ned til 34hk+eventuell ombygging av lys-speedometer osv. Når dette er gjort er det bare det å vise sykkelen, tror ikke du trenger alt av tuv papirer om sykkelen er typegodkjent i norge. Tror heller ikke det er nødvendig med nytt speedometer for å få den godkjent.
Alle disse spørsmålene får du nok bedre svar på om du ringer rundt til div toll kontorer og biltilsyn, eventuelle importører.
Lykke til
Det du gjør når sykkelen kommer til norge er at du betaler moms av sykklens verdi+frakt. Også plomber du den ned til 34hk+eventuell ombygging av lys-speedometer osv. Når dette er gjort er det bare det å vise sykkelen, tror ikke du trenger alt av tuv papirer om sykkelen er typegodkjent i norge. Tror heller ikke det er nødvendig med nytt speedometer for å få den godkjent.
Alle disse spørsmålene får du nok bedre svar på om du ringer rundt til div toll kontorer og biltilsyn, eventuelle importører.
Lykke til
Re: MC Import USA!
Hva er pris i Norge på 34 hk utgaven da? For å få korrekt sammenligning...
CBR 900 RR 2001 Silver
Re: MC Import USA!
hehe ja det var det da... de fleste 600R sykler er ikke typegodkjent med 34hk kit lengre..(honda cbr ,yamaha R6, kava ninja, suzuki gsxr)
disse er bare tilgjenglige som fulleffekt. da er det nesten uaktuelt og importere en 08 modell. det blir rundt 30.000 ekstra.
MEN prøver nå og finne ut når den fortsatt var godkjent med 34hk.. tipper rundt 2005- 2006..
BTW. takk for svar mathfjeld!
disse er bare tilgjenglige som fulleffekt. da er det nesten uaktuelt og importere en 08 modell. det blir rundt 30.000 ekstra.
MEN prøver nå og finne ut når den fortsatt var godkjent med 34hk.. tipper rundt 2005- 2006..
BTW. takk for svar mathfjeld!
-
- Posts: 222
- Joined: 24 Apr 2008 09:48
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Re: MC Import USA!
Da trenger jeg en forklaring:quatro wrote:de fleste 600R sykler er ikke typegodkjent med 34hk kit lengre..(honda cbr ,yamaha R6, kava ninja, suzuki gsxr)
disse er bare tilgjenglige som fulleffekt.
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... s=4&tot=19
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... s=2&tot=19
Re: MC Import USA!
Se her ja! nå såg jeg et lysglimt.. var i kontakt med Sæther Powersport og fikk info fra dem angående typegodkjenningen.
da ser det ut som suzuki og kawasaki enda er godkjent
ble ikke like mye penger og spare. de ligger ganske lavt i pris som laveffekt. 20-15 k billigere med import..
da ser det ut som suzuki og kawasaki enda er godkjent
ble ikke like mye penger og spare. de ligger ganske lavt i pris som laveffekt. 20-15 k billigere med import..
Re: MC Import USA!
No er jo jaggu meg 20k en del penger. Kan få mye bra kjøreutstyr til den prisen!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: MC Import USA!
For 20-15k så avskriver du jo garanti og slikt noe. Tviler på at impørten i norge tar slikt på import.
Er ikke sikkert det betyr noe men. Dersom du planlegger å selge innen f.eks 1-2 år så betyr det noe for
2.kjøper at den ikke er kjøpt ny i norge.
Er ikke sikkert det betyr noe men. Dersom du planlegger å selge innen f.eks 1-2 år så betyr det noe for
2.kjøper at den ikke er kjøpt ny i norge.
CBR 900 RR 2001 Silver
Re: MC Import USA!
er det ikke vanskelig å få godkjent sykkel som er nyere en juni 2003 da?
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
Re: MC Import USA!
Frakt av sykkelen fra USA til Norge er dyrt! kan desverre ikke komme med noen konkrete eksempler men ta det inn i regnskapet.
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Re: MC Import USA!
Shipping fra USA til Norge er Rimlig. Frakt er som sagt rundt 10.000 NOKChris wrote:Frakt av sykkelen fra USA til Norge er dyrt! kan desverre ikke komme med noen konkrete eksempler men ta det inn i regnskapet.
6-7000 for shipping og resten for MVA. av Ship + forsikring.
innlad frakt i USA kan være litt høy. men her er det bare å finne en sykkel nær shipping selskapet.
-
- Posts: 257
- Joined: 08 Mar 2008 11:59
- MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f - Location: Oslo/Fredrikstad
Re: MC Import USA!
snakket en del med onkelen min som har peil på sånt, han mente at import av sykkel fra statene bare er tøys, er så mye som må bygges om.
tryggere å kjøpe i norge, tror det blir mindre tull med garantisaker også
tryggere å kjøpe i norge, tror det blir mindre tull med garantisaker også
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
Re: MC Import USA!
Oi oi og OI ! Importere ny sykkel fra statene... ? Hørte jeg riktig ? Så du tror virkelig det vil bli billigere enn å handle hos en forhandler i Norge ?
Glem lav dollarkurs og slikt, og sett deg inn i sakene først. Du vil fort finne ut at det blir uaktuelt av visse årsaker... Hadde det lønnet seg så hadde det nok vært MYE import av nye kjøretøyer her i landet...
Står noe mer her: http://www.mc-forumet.no/search.php?key ... t=S%C3%B8k
Glem lav dollarkurs og slikt, og sett deg inn i sakene først. Du vil fort finne ut at det blir uaktuelt av visse årsaker... Hadde det lønnet seg så hadde det nok vært MYE import av nye kjøretøyer her i landet...
Står noe mer her: http://www.mc-forumet.no/search.php?key ... t=S%C3%B8k
Re: MC Import USA!
stemmer det thomas. det kan være ting som må bygges om. det varierer veldig på hvem du møter hos biltilsynet.thomasgsxr wrote:snakket en del med onkelen min som har peil på sånt, han mente at import av sykkel fra statene bare er tøys, er så mye som må bygges om.
tryggere å kjøpe i norge, tror det blir mindre tull med garantisaker også
om så CE merka lys eller potta må byttes pga. støynivå har jeg venner som har sykler der jeg bare flytter over deler jeg trenger og flytter dem over igjen.
jeg har uansett ikke tenkt og gjøre forretning ut av handel i usa. men og få en rimlig sykkel sier jeg ikke nei takk til