denne er et godkjent sertifikat i Norge. og koster rundt 3000,- kr. i polen

Det stemmer! man må ha bodd i polen i 185 dager. ringte Statens vegvesen..Baron von Waffel wrote:I Norge er det regler om at førerkort bare utstedes til personer som er bosatt i Norge. Det er vel ikke usannsynlig at Polen har tilsvarende regler? Det må sjekkes med polske myndigheter.
20 praksis timer er det i polen. det burde være tilstrekkelig for de fleste. tror ikke det er så mye mer timer i norge.LordShaft wrote:Han skaffer jo seg lappen på lovlig vis!!!![]()
Men om opplæringa er tilstreklig vet jeg ikke! Det kan jeg ikke utale meg om! Hadde jeg gått for lappen der nede, hadde jeg tatt meg noen banekurs når jeg kom hjem til norge! For å få inn det du eventuellt ikke får der nede!
20 timer ja. men et banekurs i Norge som LordShaft sier når du kommer hjem er ikke dumt!quatro wrote:20 praksis timer er det i polen. det burde være tilstrekkelig for de fleste. tror ikke det er så mye mer timer i norge.LordShaft wrote:Han skaffer jo seg lappen på lovlig vis!!!![]()
Men om opplæringa er tilstreklig vet jeg ikke! Det kan jeg ikke utale meg om! Hadde jeg gått for lappen der nede, hadde jeg tatt meg noen banekurs når jeg kom hjem til norge! For å få inn det du eventuellt ikke får der nede!
185 dagers regelen gjelder alle eu land.usa og andre utenom er bare gyldig i 1år og så må den tas opp igjen i norge. noe i den duren.Flydude wrote:Det kan godt hende du må gjøre noe før du får lov å konvertere til norsk etterpå. En venninne tok billappen i USA, men måtte ta ny oppkjøring i Norge før hun hadde bodd 365 dager i Norge, ellers ville hun miste det igjen. Jeg hadde sjekket litt mer rundt det hele. En annen kamerat får kun beholde sitt svenske sertifikat fordi han får lov til å oppgi at han bor hos en venn i Sverige.
Hadde det vært veldig enkelt, hadde vel flere dratt til utlandet og gjort det samme. Kanskje bare til Sverige, feks.
Mulig jeg var litt raskt ute her - men det jeg vet om å skaffe seg lappen i Polen er at det holder å sende kopi av passet og noen tusenlapper til en korrupt idiot der nede.LordShaft wrote:Han skaffer jo seg lappen på lovlig vis!!!![]()
Og ikke minst andre sine livLordShaft wrote:Har ingen ting til overs for de som drar til polen å skaffer seg lappen "gratis"
De gambler bare med eget liv!