2 sits til 748
-
2 sits til 748
Hei.
Lurer på hvor mye pes det er å gjøre om en 748R til 2 seter.
Er det greit å få tak i delene til en grei pris.
Hvis en skal følge boka så må vel dette registreres om i vågnkort også kansje, er det grei sak. Selv om i praksis så er det sikkert totalt unødvendig.
Lurer på hvor mye pes det er å gjøre om en 748R til 2 seter.
Er det greit å få tak i delene til en grei pris.
Hvis en skal følge boka så må vel dette registreres om i vågnkort også kansje, er det grei sak. Selv om i praksis så er det sikkert totalt unødvendig.
Re: 2 sits til 748
Den har vel ikke fotpinner til passasjer heller? Å få montert på fotpinner til passasjer er sikkert ikke gjort i en fei.
Detta är en ganska vanlig mod. Förutom själva biposton med tillbehör, så behöver du en bip-bakram (dels för fotpinne-fästen, och dels för att tåla vikten av en passagerare) och fotpinnar förstås. Allt finns lätt tillgängligt på eBAY.
Köp komplett ljusinsats osv till biposto-häcken, så du har 2 kompletta häckar, då är det ett 3-minutersjobb att byta mellan bip och mono. Bip-bakramen kan alltid stå på, du tar bara av fotpinnarna när du ska köra med monoposton.
Köp komplett ljusinsats osv till biposto-häcken, så du har 2 kompletta häckar, då är det ett 3-minutersjobb att byta mellan bip och mono. Bip-bakramen kan alltid stå på, du tar bara av fotpinnarna när du ska köra med monoposton.
-
Takk for svar.
Tenkte det var noe sånt ja. Ville bare vite før jeg eventuelt kjøper R. Kjekt å kunne ha muligheten til å sette på en 2 sits.
Noen som har anelse om pris totalt på dette (brukt).
Mvh. Thomas
Tenkte det var noe sånt ja. Ville bare vite før jeg eventuelt kjøper R. Kjekt å kunne ha muligheten til å sette på en 2 sits.
Noen som har anelse om pris totalt på dette (brukt).
Mvh. Thomas
-
Er det noen som vet hvordan det er å registrere om til 2 seter. Burde vel gjøre det med tanke på forsikring av passasjer?
Er det noen av dere som har alt en trenger, for å gjøre om til 2 seter, til salgs?
Mvh.
Thomas
Er det noen av dere som har alt en trenger, for å gjøre om til 2 seter, til salgs?
Mvh.
Thomas
-
- MC: 1999mod Ducati 748 Sps Gul :)
Ikke ødelegg en 748R med 2 sits !
Du har ikke handla sykkelen ennå?
Kjøp heller en 748 som allerede er registrert som 2 sits?
Du har ikke handla sykkelen ennå?
Kjøp heller en 748 som allerede er registrert som 2 sits?
- Desmo-Dude
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Hva er det som blir ødelagt?Det estetiske?Hekken er jo bare å bytte over når man skal kjøre alene.Er jo gjort på 2 min.Er jo mer krutt,og bedre demperkomponenter på en R kontra en "vanlig" 748.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
-
Jeg ønsker ikke ha den som 2-sits, men bare ha muligheten til det.
90% av tiden kjører man bare 1 allikevel.
Jeg skjønner godt hva du mener.
90% av tiden kjører man bare 1 allikevel.
Jeg skjønner godt hva du mener.
-
- MC: 1999mod Ducati 748 Sps Gul :)
Vet ikke helt, føler bare at en 748R skal være 1 sitsDesmo-Dude wrote:Hva er det som blir ødelagt?Det estetiske?Hekken er jo bare å bytte over når man skal kjøre alene.Er jo gjort på 2 min.Er jo mer krutt,og bedre demperkomponenter på en R kontra en "vanlig" 748.

Greit nok med 2min bytte på hekk, men hvordan er det med godkjenning? En 748R er vel godkjent som 1 sits? Hvor mye koster det?
- Desmo-Dude
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
748R er godkjent for 1,så den må omregistreres til 2.Hva det koster vet jeg ikke,men det kan jo ikke være allverden.Veldig enig at R og SPS skal være 1 sits,men hvis dama nekter,så er det jo et greit kompromis og kjøpe en 2 sits man bare kan plukke av når hun ikke er medDucatifan748 wrote:Vet ikke helt, føler bare at en 748R skal være 1 sitsDesmo-Dude wrote:Hva er det som blir ødelagt?Det estetiske?Hekken er jo bare å bytte over når man skal kjøre alene.Er jo gjort på 2 min.Er jo mer krutt,og bedre demperkomponenter på en R kontra en "vanlig" 748.
Greit nok med 2min bytte på hekk, men hvordan er det med godkjenning? En 748R er vel godkjent som 1 sits? Hvor mye koster det?

2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
-
Helt riktig Desmo, er akkurat det med dama det går på.
Hvis det kunn hadde vært opp til meg så er 1 sits akkurat passe, og helst slik vi alle ønsker å se en R.
Men for å få et ørlite snev av aksept fra sammboer så må det være mulig å være 2 på den.
Jeg har klart å finne 2 sits, med alt jeg trenger nå til en overkommelig pris, så da blir det prøvetur på sykkel straks og kansje handel til neste uke
Hvis det kunn hadde vært opp til meg så er 1 sits akkurat passe, og helst slik vi alle ønsker å se en R.
Men for å få et ørlite snev av aksept fra sammboer så må det være mulig å være 2 på den.
Jeg har klart å finne 2 sits, med alt jeg trenger nå til en overkommelig pris, så da blir det prøvetur på sykkel straks og kansje handel til neste uke

748sps'n min er bygget om til 2 sists.. som folket her sier så er det å bytte bakramme og selve glassfiberen..
tvilstrangsynet godkjenner også ombygg i vognkortet på dette uten problem..
tvilstrangsynet godkjenner også ombygg i vognkortet på dette uten problem..
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
-
Det er jo fint at det går å godkjenne også..
Har handla sykklen nå, og etter det har jeg helt glemt tanken om 2 sits.. hehe..
Kansje i løpet av vinteren så dama kan sitte på en tur til våren.
Har handla sykklen nå, og etter det har jeg helt glemt tanken om 2 sits.. hehe..
Kansje i løpet av vinteren så dama kan sitte på en tur til våren.
- IImilleniumII
Er også intr. å vite ca hvor mye dette vil koste. Noen som har noen formening?