Kawasaki ZX-10R
- Desmo-Dude
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Kawasaki ZX-10R
Noen her som har noen erfaringer med denne sykkelen,eller har hørt om det er noe spesielt man bør passe på?Tenker på en 2005 mod.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Re: Kawasaki ZX-10R
Jeg vet at 06 kan ha problemer med skivene som ligger under ventilene (?, kan være jeg er på bærtur her). Men den har vel en annen motor enn 05?
Eneste erfaringen jeg har med zx10 er en prøvetur med 08 modellen.
Fytti hel#%¤& at det er mulig. Det går sååååå sinnsykt at.........vet ikke hva jeg skal si.
Ellers var den overraskende lettkjørt, og bremsene var fantastiske.
Fytti hel#%¤& at det er mulig. Det går sååååå sinnsykt at.........vet ikke hva jeg skal si.
Ellers var den overraskende lettkjørt, og bremsene var fantastiske.

- Desmo-Dude
Tenker du på ventilsetene?Så vidt jeg har forstått,så er 04 og 05 like.Ble vel ganske store forandringer til 06.Om disse bare var kosmetiske er jeg usikker på.FV wrote:Jeg vet at 06 kan ha problemer med skivene som ligger under ventilene (?, kan være jeg er på bærtur her). Men den har vel en annen motor enn 05?
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Tror det kom endinger på motor i 06 i tillegg til kosmetiske. Løp å kjøp! =]
- Desmo-Dude
Så du mener det er ufarlig å kjøpe en 05?Har hørt så mye rykter om Kawa,så føler for å sjekke grundig først.Hvordan er serviceintervallene?adoniz wrote:Tror det kom endinger på motor i 06 i tillegg til kosmetiske. Løp å kjøp! =]
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Intervallene er vel som øvrige japser, altså lenge mellom storservicene 

Vet ikke spesifikt om 2005-modellen, men MC-Partner på Skedsmokorset er de i landet som har mest peil på dem tipper jeg. (http://www.mcpartner.no)Desmo-Dude wrote:Noen her som har noen erfaringer med denne sykkelen,eller har hørt om det er noe spesielt man bør passe på?Tenker på en 2005 mod.
Leste forøvrig siste nummer av Fast Bikes nå, og '08 ZX-10R er visst den galeste sykkelen der, og absolutt ikke for nybegynnere. Vinneren ble forøvrig '08 CBR 1000 Fireblade, den var best på alle områder.
Det er mao. drømmesykkelen min... men må vel selge bilen for å ha råd til å forsikre en.
Å basere kjøp av sykkel utifra slike tester med R-sykler må jeg nesten få le litt av, ettersom det har NULL betydning for oss, NULL... Utseende og kjørestilling er hva man bør gå etter.moonlit wrote:Det er mao. drømmesykkelen min... men må vel selge bilen for å ha råd til å forsikre en.
Fast Bikes er faktisk litt fornuftige, de legger like mye vekt på egenskaper på vei som på bane. De legger iallfall ikke skjul på hvilke kriterier som avgjør vinnerne! Nå kjører jo jeg en naken, ned-tuna versjon av zx-9r sykkel med rimelig oppreist sittestilling, men jeg hadde nok blitt et mye lykkeligere menneske med en zx-10rGixxerman wrote:Å basere kjøp av sykkel utifra slike tester med R-sykler må jeg nesten få le litt av, ettersom det har NULL betydning for oss, NULL... Utseende og kjørestilling er hva man bør gå etter.moonlit wrote:Det er mao. drømmesykkelen min... men må vel selge bilen for å ha råd til å forsikre en.

dette er meget gode sykkler og bra kvalitet.. selvfølgelig finner mann en og annen sykkel inneimellom som det skjer noe med.. men har snakket en del med graarud mc om disse sykklene da jeg selv er int i en slik 03-05. han sier det er ikke har vært no problemer med disse. dette er meget lettkjørte og behaglige sykkler.. kjørt en sånn fra sarpsborg til gøteborg (alt av bakveier) for noen år siden.. da falt jeg pladask...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!