FZ 600 går bare på 3 sylindere

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Toro

FZ 600 går bare på 3 sylindere

Post by Toro »

Er en 86 modell som kun vil gå på 3. Har fin gnist, men virker ikke som det er noe liv, siden halsen på sylinder nr en ikke blir varm.
Noen som har noen tips til hva det kan være?
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: FZ 600 går bare på 3 sylindere

Post by mekkern »

hvis du har kompressjon i orden er det nok manko på bensin...skru ut litt på tappeskruen på den aktuelle forgasseren og se om det er bensin i flottørkammeret først.. :-k
Toro

Post by Toro »

Det er kompresjon. Og det er bensin i kammeret. Men kan være noe rusk i gasseren, fordi den kommer plutselig som en kule til tider.
En annen ting jeg fant ut når jeg skulle skifte olje, var at det var bensin i olja.. :?
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Toro wrote:Det er kompresjon. Og det er bensin i kammeret. Men kan være noe rusk i gasseren, fordi den kommer plutselig som en kule til tider.
En annen ting jeg fant ut når jeg skulle skifte olje, var at det var bensin i olja.. :?
Da kan det være to ting:
1. Enten får du for mye bensin eller -
2. Selv om du har gnist er den for dårlig eller virker ikke når pluggen er skrudd i.
Tvinitla
MC: YAMAHA FJ 1200 '89

Post by Tvinitla »

Siden du har fått bensin i oljen tyder alt på at den får bensin, men den kan ha fått for mye. Skru ut tennpluggen og sjekk om den er våt eller tørr etter at den har vært startet. Du vil da kunne se om den drukner i bensin eller ikke.

Siden motoren "kommer som en kule" av og til har jeg mest tro på at det er tenningen det er trøbbel med, enten tennpluggen eller tenningsanlegget.
Prøv å bytt tennplugg med en annen sylinder for å sjekke om det kan være feil på den.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

lekker på flottørnåla muligens.... :-k
Peligro

Post by Peligro »

Holder en knapp på tenningssystemet. Sjekket pluggledning og plugghette samt forbindelsen mellom coil/pluggledning og pluggledning/hette?
Mvh
Geir

Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)

"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
Post Reply