Jeg fikk en melding av kjoledama i stad:
Hei det er ***' '*****' jeg venter på du svar fra deg om jeg skal sende kjolen i retur i oppkrav hilsen *** du skulle gi beskjed
Mamma ringte henne mens jeg var der, for å se om hun kunne snakke henne til fornuft.
Det gikk ikke, damen skrek bokstavelig talt fra start til ende, og mamma fikk omtrent ikke sagt noe som helst, så hun måtte jo skrike tilbake til slutt.Dama truet med forbrukerkontoret som hun kaller det, og at hun hadde snakket med en advokat der, og dette fant hun seg ikke i. At hun i utgangspunktet har fått 2500 kroner i avslag på kjolen hadde ingenting å si. Hun nevnte igjen at hun hadde funnet samme kjole til 1900 kroner og mamma beklaget da at hun ikke hadde funnet den før hun kjøpte min, men da sa bare damen at prisen ikke hadde noe å si! (?) Mamma nevnte også at den andre kjolen var i en helt annen størrelse, men det betydde heller ikke noe. At en kjole som har hengt i et skap i 3 år uansett ville trengt rens og press, det hørte hun heller ikke på. Hun gjentok bare det samme om igjen og om igjen, og hørte nok ikke et eneste ord av det mamma sa, hun truet bare med forbrukerkontoret og denne advokaten.. Da mamma snudde om og sa at hun også hadde en advokat, og at hun gjerne måtte ta saken videre, da var damen veldig kjapp til å skrike ut om at mamma truet henne med advokat og det fant hun seg ikke i! Hun skrek også noe om at det kun var to butikker i Bergen som hadde agentur på denne kjolen og at de ikke hadde den kjolen, og hun nektet å ta til seg at den butikken jeg kjøpte den fra for 3 år siden faktisk gikk konkurs og ble lagt ned! Er kanskje ikke så rart hun ikke fant butikken da!? Nei, dette fant hun seg ikke i, og hun hadde tatt opp hele samtalen på bånd, og det var ikke måte på...! Til slutt sa hun bare at dette gadd hun ikke mer, og så la hun på.
I stad fikk jeg en melding til:
Jeg har mottatt en svert ubehagelig og truende tele fra din mor så nå har jeg kontaktet en venn av familien som også er advokat som skal ta saken fri för meg ble truet med det kjolen er 5 år gammel og det var ikke opp lyst den er kjopt i en butikk som ikke og aldri har hatt agenturet för dette merket fikk jeg opp lyst hos maggie sotero er ikke intereset i flere tel fra din mor mitt siste forslag er at vi halverer rens da er det kr 750 på hver hilsen ***** *******
Det er jo veldig synd for henne at det var mamma som kjøpte denne kjolen til meg, og at det er hennes penger det er snakk om..
Og er det da ikke vanlig å ringe i slike situasjoner, og ikke bare sende uforståelige meldinger!?
Tenk om telefonen min hadde vært ødelagt da? Det finner hun jo aldri ut når hun ikke tør ringe!?
Nei.. blir provosert jeg.. !!