Noen erfaringer med "musikkpropper"?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
Atle ZX9R
Posts: 113
Joined: 31 Aug 2007 09:39
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )
Location: Hornindal, S&Fj

Re: Noen erfaringer med "musikkpropper"?

Post by Atle ZX9R »

thomasgsxr wrote:går jo mye på volum da, jeg har en noe bråkete hjelm så måte ha guffa opp lyden en del hvis jeg i det hele tatt skulle fått noe ut av musikken,(kan tenkes at det hadde vært usunt høyt også)
men nå har jo ikke jeg prøvd de EARfoon proppene så kan vel egentlig ikke uttale meg så mye om det.
hva er prisen AJ-Twin ?
Viss du har mykje støy kan du prøve aktive ørepropper som eg har linka til lenger oppe i tråden (ebay), men sånne som du puttar inn i øyret dempar ute ganske mykje lyd...
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
User avatar
Cursio
Posts: 41
Joined: 18 Apr 2008 18:19
MC: Honda VTR1000F, 2000-modell

Re: Noen erfaringer med "musikkpropper"?

Post by Cursio »

Om du er interessert i bedre lydkvalitet enn portapro / sparkplug kan tilby, vil jeg sterkt anbefale Etymotic Research ER6i.
Utrolig gode plugger til en fair pris (på ebay)
Her kan du få dem til rundt $60-$80, det er en utrolig god pris!
http://www.etymotic.com/ephp/er6i.aspx
Disse pluggene forsegler ørekanalen, er komfortable å ha på, og sitter såpass langt inne i øret at det stort sett ikke vil være noe problem å få hjelmen på seg.
Pluggene demper utvendig lyd med opptil 30 dB!
Kjører en Honda VTR, lever og ånder for V-twin! :)
User avatar
f2dog
Posts: 211
Joined: 12 Feb 2007 17:21
MC: B-king.... 08
Drz400 SM 08
Gixxer 1000 09
Location: Os

Re: Noen erfaringer med "musikkpropper"?

Post by f2dog »

Fordelen med aktive propper er at de reduserer vindsus og deler av motorstøyen. Sirener og annet hører du godt,hvis volumet ikke er i bånn.
Før jeg fikk meg aktive propper,sto lyden på fullt,og jeg hadde dotter i ørene lenge etterpå. Med aktive propper slipper du dette, da musikken høres godt ,selv på normalt volum.
----------------------------------------------------

B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Noen erfaringer med "musikkpropper"?

Post by Carlsberg »

Jeg har et sett støypropper og ett sett formstøpt headsett fra GN Resound.
Begge fungerer utmerket og jeg er strålende fornøyd. Headsett proppene blir laget i såkalt mcpropp, altså de stikker ikke langt ut av øret. Er like som støyproppene. Sitter perfekt og ikke noe trykk fra hjelmen da. Veldig behagelig å ha i lenge.
Image
User avatar
Atle ZX9R
Posts: 113
Joined: 31 Aug 2007 09:39
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )
Location: Hornindal, S&Fj

Re: Noen erfaringer med "musikkpropper"?

Post by Atle ZX9R »

Carlsberg wrote:Jeg har et sett støypropper og ett sett formstøpt headsett fra GN Resound.
Begge fungerer utmerket og jeg er strålende fornøyd. Headsett proppene blir laget i såkalt mcpropp, altså de stikker ikke langt ut av øret. Er like som støyproppene. Sitter perfekt og ikke noe trykk fra hjelmen da. Veldig behagelig å ha i lenge.
Kva er prisen på slike? Må vel ta avstøping av øyret og det får en vel ikkje gjort i grisgrendte strøk...
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Noen erfaringer med "musikkpropper"?

Post by Carlsberg »

Prisen var kr 2500, og det er veldige gode høytalere i. Ta og ring dem snakk med sjefen selv som heter Einar. Hn kjører selv mc og vet hva han prater om. Hyggelig kar som har tid til en prat.

Du kan ta avstøp av øre hos hvem som helst øre spesialist. Så kan du sende det avstøpe til GN resound. Så selv om du bor grisgrendte strøk så blir det hvertfall litt enklere da..
Image
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Noen erfaringer med "musikkpropper"?

Post by Bizcocho »

f2dog wrote:Kjøpte meg aktive hørepropper fra sony(mdr-nc22). Disse reduserer vindstøyen så mye at du faktisk kan bruke de fint uten musikken på.
Har en ipod jeg bruker, og disse er jo ikke kjent for det helt gode volumet,men i kombinasjon med sonyproppene,er det riktig hyggelig å høre på litt musikk mens man kjører.
Itteno er så deilig som å dra perfekt på bakhjulet til no bra musikk fra Ipoden og fremdeles høre den gromme R-lyden fra sykkel !!! [-X :D :twisted:
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: Noen erfaringer med "musikkpropper"?

Post by moonlit »

Jeg bruker noen Koss-propper som har en slags skumgummi som du ruller sammen og stapper i ørene, så utvider den seg og gir både støydemping og finfin lyd. Kan være vanskelig å rulle sammen når de er varme, og de detter av og til ut, men alt i alt fungerer de greit.
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
User avatar
mekkern
Posts: 5141
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Noen erfaringer med "musikkpropper"?

Post by mekkern »

synes de Koss sparkplug sakene har grei bass men lite diskant og blir litt mumlende...men holder vindstøyen nogenlunde ute...
men hva en skal kjøpe? kan jo ikke få prøvd alle heller uten å vrenge lommeboka.. :?
Post Reply