Trusekanten *kjappisoppdatering*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Attila
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)

Re: Trusekanten *mer om den sure kjoledamen!!*

Post by Attila »

Kli wrote:Bla..bla...bla Attila.... ;-) Har du foresten hørt om Bongo gutta \:D/
Hørt om "kara fra sahara" og "gutta fra kalkutta", men ikke Bongo gutta...... :lol:
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
Kli

Post by Kli »

Attila wrote:
Kli wrote:Bla..bla...bla Attila.... ;-) Har du foresten hørt om Bongo gutta \:D/
Hørt om "kara fra sahara" og "gutta fra kalkutta", men ikke Bongo gutta...... :lol:
Hør med pilotene hvem bongo gutta er ;)
SBtouring
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km

Post by SBtouring »

Bongo fra Kongo?
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
Attila
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)

Post by Attila »

Ok, skal høre, men det blir ikke før om tidligst 5 uker........ferie nå! \:D/
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Re: Trusekanten *lillebror synger*

Post by Shortybebeh »

Da var min sykeperiode fra jobb over, og i morgen er det back in action.

Småkjeltringen ga meg jo en utfordring noen sider tilbake;
Småkjeltringen wrote: En liten utfordring fra meg: Gjør noe du har hatt lyst til lenge men ikke har hatt tid (eller samvittighet) til. Det skal ikke være noe som "gleder andre" men noe for deg og din egen del!!
:smt058

Jeg vil høre om det innen en uke!! ;-)
Og det har jeg gjort :)

Det er jo ikke så mye annet enn motorsykkel og scprapping jeg lever for på fritiden, så naturlig nok måtte det bli en av disse. Sykkel fikk jeg selvfølgelig kjørt, men det er scrappingen jeg har følt at jeg ikke har hatt tid eller ork til å drive med.
Jeg begynte å leke med tanken på å lage kort, men uansett hvor hardt jeg prøvde, så fikk jeg det ikke til.
Alt jeg gjorde ble bare mislykket, og jeg ble bare frustrert og ga opp.. Flere dyrebare kvelder gikk bort til slikt tull og ingenting ble gjort.. I går tittet jeg litt på en nettside med ideer til hva man kan lage, og jeg bestemte meg for å lage et album fra bunnen av! Jeg rev istykker et gammelt album, for å "låne" pappen inni.. Skar til passende størrelse og satte i gang med liming og pynting. Det løsnet litt for meg og jeg ble rent fornøyd med meg selv! :lol:

Albumet skal fylles med bilder og tanker og ord rundt huset vårt, noe som er spesielt moro ettersom vi er med det fra grunnmuren av. Har allerede tanker om morsomme flyttebilder og innredningsbilder, og ikke minst, bilder av huset der det reiser seg.. :)

Nå er jeg i gang med å sy sammen sidene i albumet. Når alle sidene er sydd sammen skal baksiden limes fast i albumet, og så er det klart for å begynne å scrappe i albumet. Når det er scrappet ferdig skal sidenes baksider limes mot hverandre, for å skjule ting som stikker ut på baksiden. Da blir det også et stødig album.

Gleder meg til å begynne å pynte og scrappe, og har planer om flere søte "hemmelige" luker og rom. Det er det som er så fint med et album hvor sidene IKKE er inne i plastlommer..! Man kan gjøre så mye mer ut av "leseropplevelsen". 8)

Her er bilder fram til nå.

Forsiden
Image

Inni
Image

Baksiden
Image

Permen
Image

Sømmen og haugen av ark som venter på å bli sydd fast..
Image

Forhåndsvisning
Image

Takk for utfordringen Småkjeltringen! Du fikk meg i gang igjen! \:D/ :smt058 :smt050
Death Is The Road To Awe.
FunSize
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07

Re: Trusekanten *om utfordringen fra Småkjeltringen*

Post by FunSize »

Wow =D>

En mer kreativ kvinne tror jeg man skal se lenge etter :D

Skikkelig flott omslag så langt på veien \:D/
07 Yamaha FZ6-S :D
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Å så nydelig!!! Du er så flink!!! :D
Har ikke gjort noe jeg... Får vente på høsten og se om jeg blir bitt av innfall.
Flink!!! :D
=D>
\:D/
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Det viste seg at dette skulle bli en skikkelig utfordring... Har ikke sovet så godt i natt for å si det sånn.. :lol:
Jeg ble ferdig med å sy i går, og limte fast bokblokka til permen.
Det funket ikke.

Når jeg bladde i boken så løftet siste side seg fra permen. Det er ikke bra... Tråden skar seg inn i sidene og ble slakkere.
Jeg måtte rett og slett rive løs hele bokblokka, og siste side hang igjen, selvfølgelig, ettersom limet er så sterkt.
Så satt jeg der med en perm med stygg bakside, og en bokblokk uten bakside.. :lol:
Og kunne ikke fatte og begripe hvordan jeg skulle løse dette..

Etter en laaaang natt har jeg bestemt meg. Det må nok gjøres på godt gammeldags vis, dessverre..
Den må settes i pressa, bankes og formes med hammer, påføres lim, tørke i et døgn, forsterkes med diverse materialer i ryggen, (det betyr at sømmen likevel ikke kommer til å være synlig i boka, og det er selvfølgelig litt dumt..) og så må den få forsatspapir før jeg må innbinde den på nytt med buet rygg i permen.

Så jeg får jo rett og slett en bok inni en bok.. :lol:
Vil nok se litt rart ut, men det er eneste måten å "redde" alle de arkene jeg har sydd sammen..

Og nå må jeg på jobb, og det er over 9 timer til jeg kan sette i gang! :smt107 :smt120
:lol:
Småkjeltringen
MC: Zuzuki Bandit 600...

Drømmen er en R1 eller Fireblade....

Post by SmÃ¥kjeltringen »

Godt å høre at det hjalp men ett tupp i r... ;-) :smt077 Hehehe
Vet med meg selv at det må til innimellom!! Koselig å kunne hjelpe deg vennen!! Greit å få penset tankene dine inn på litt andre ting enn bare mas.... Gleder meg til å se det ferdige albumet!! Med dine evner og tålmodigheten til å gjøre ett ordentlig stykke arbeid blir dette flott!! =D>

Du er dyktig!! Kos deg!!

:smt058
Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......

Slemme jenter får det hele tiden..
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Det albumet ser serdeles lovende ut!

Jeg er litt på etterskudd, men har kost meg med bloggen din. Spesielt godt likte jeg samlingen med kjekkaser fra Gravaturen. =D>
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Lenge siden jeg har skrevet nå!

Fullt kjør på jobb selvfølgelig, med tidlige morgener og lange kvelder. Huset vårt har nå fått vegger og tak, og de skal snart begynne innvendig!

Jeg har en uke igjen på jobb, før jeg har 6 uker ferie! :o :shock:
Det blir selvfølgelig deilig! Mye sykkel og mye hobby! Og litt pakking.. ;-)

Uka som kommer blir skikkelig travel, ettersom jeg fortsatt er eneste heltid på jobb, noe som innebærer både vanskelige avgjørelser, fullt ansvar, leveringsplikter, bestillinger, opplæring etc
Det er travelt, men moro! Og sjappa går helt topp, uten at den ser ut som et bomba nabolag..! ;-)
Jeg skal selvfølgelig gjøre mitt aller aller beste min siste uke, så jeg kommer ikke til å hvile på laurbærene! Derfor blir ikke denne uka noe mer sosial enn den forrige, men jeg kommer sterkere tilbake, med masse bilder! :)

Dere får ha en fin uke alle sammen!

I morgen har jeg tenkt til å kjøre litt sykkel hvis været er bra. Skal også klemme inn litt hobby håper jeg. Må jo også ta litt husarbeid, for det har det ikke vært så mye tid til i det siste, og så kommer SB-touring på taco og film i morgen kveld.

Så nå må jeg legge meg! :)
SBtouring

8700 km

Post by SBtouring »

Shortybebeh wrote:Lenge siden jeg har skrevet nå!

Fullt kjør på jobb selvfølgelig, med tidlige morgener og lange kvelder. Huset vårt har nå fått vegger og tak, og de skal snart begynne innvendig!

Jeg har en uke igjen på jobb, før jeg har 6 uker ferie! :o :shock:
Det blir selvfølgelig deilig! Mye sykkel og mye hobby! Og litt pakking.. ;-)

Uka som kommer blir skikkelig travel, ettersom jeg fortsatt er eneste heltid på jobb, noe som innebærer både vanskelige avgjørelser, fullt ansvar, leveringsplikter, bestillinger, opplæring etc
Det er travelt, men moro! Og sjappa går helt topp, uten at den ser ut som et bomba nabolag..! ;-)
Jeg skal selvfølgelig gjøre mitt aller aller beste min siste uke, så jeg kommer ikke til å hvile på laurbærene! Derfor blir ikke denne uka noe mer sosial enn den forrige, men jeg kommer sterkere tilbake, med masse bilder! :)

Dere får ha en fin uke alle sammen!

I morgen har jeg tenkt til å kjøre litt sykkel hvis været er bra. Skal også klemme inn litt hobby håper jeg. Må jo også ta litt husarbeid, for det har det ikke vært så mye tid til i det siste, og så kommer SB-touring på taco og film i morgen kveld.

Så nå må jeg legge meg! :)
Det var en kjempekoselig kveld! Dere er jo alltid trivelig selskap. :)
Og filmen var bra den også! Anbefales til de som ikke har sett den. Husarbeidet hadde du gjort bra! Kommer du og tar noe for meg også? ;-) Lønna blir vi enige om. \:D/
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Da var min siste dag hos FotoKnudsen over! Det føles veldig rart!

Dagen ble ikke så knall som jeg hadde planlagt dog.
Har hatt enorm hodepine i 3 dager nå, og i går måtte jeg ta en sterk pille for å få sove. Den tok ikke smertene, men jeg ble avslappet og snurrete i hodet. Da jeg stod opp i dag tidlig var jeg fortsatt "full". Hodepinen var bittelitt bedre, men ryggen derimot.. Måtte sitte på gulvet og sminke meg, orket ikke stå oppreist. Jeg kom meg nå avgårde til jobb og åpnet sjappa, ting gikk sånn tåelig greit. Litt utpå formiddagen ble ryggen bare verre og verre, og jeg orket knapt stå oppreist. Sitte gjorde også vondt..! Klokken 12 måtte jeg faktisk bare bite i det og gå til legen på senteret! (privatklinikk. 700-850 kroner per besøk..!) Jeg hadde faktisk så vondt at jeg gråt da jeg kom inn på legekontoret... Flaut synes jeg. Gråter helst ikke av smerte så andre ser det..! Legen hadde gått hjem for dagen, for det var så lite å gjøre, men de fikk ham til å komme tilbake for min skyld (han hadde ikke kommet så langt heldigvis). Jeg er så glad i disse private legene! De gjør virkelig jobben sin og sjekker ut det det kan, istedet for å bare sitte der og anta ting og skrive ut alt mulig rart uten forklaring..
Han tittet og banket og klemte og sjekket. Disse smertene minner meg om nyresteinsmerter, men de er ikke så krampeaktige, disse er mer konstante. Han mistenkte uansett nyrestein eller grus, og henviste meg til haste-ultralyd av nyrene, og jeg fikk time på mandag allerede.

Han ga meg en sprøyte i rumpa fyllt med godsaker mot smertene, skrev ut resept på både det ene og det andre og ba meg dra hjem.

Så nå sitter jeg her, støl i rumpa og høy på trekant-piller, og straks skal vi på grillfest! Kommer til å bli en strålende aften for min del tror jeg.. :lol: Edru men pussa! :roll:
Jeg blir mest trøtt og sosete av disse pillene, så så veldig feslig blir jeg nok ikke, men jeg SKAL på denne festen, og gleder meg! Sulten er jeg også kjenner jeg..

Bikkja må være med, og Frode skal være sjåfør, ingen sykkel på oss med andre ord. Men det kan vi ta en annen dag! ;-)

Nå må jeg slutte og bable og se og finne ut hvor vi egentlig skal!

Ha en fin kveld folkens!
Kanskje det blir noen bilder fra kvelden vår også, hvis selskapet samtykker! ;-)
SBtouring

8700 km

Post by SBtouring »

Huff da! Du har i allefall god tid på deg til å bli frisk! Håper dere har en flott kveld, til tross for tilstanden din. Kos dere masse! :)

Edit: Og god bedring selvølgelig! :smt056 :smt058
Last edited by SBtouring on 18 Jul 2008 23:51, edited 1 time in total.
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.

Kli

Post by Kli »

Det hørtes ikke helt bra ut nei :shock: .... God Bedring!
Post Reply