Jeg legger ved den andre Mercedesen som pryder gårdsplassen min, og min samlede bilpark i en post. Denne bilen har samme verdi som en fuktig tur på byen (og jeg fikk den gratis), men den ser jo nesten ut som i sine glansdager. Denne har en 300 TD som må være verdens mest slitesterke motor, og som fint kan kjøre på frityrolje

Det er bare å filtrere det du får fra MCdonalds gjennom et par teposer og fylle på tanken, eventuelt bruke fyringsolje eller bunkers i værste fall

Denne er testet og hardt prøvet i drosjer verden over, og elsker å være på tur. Har byttet en god del deler på den, og fikset den opp her på gårdsplassen. Prøver å kunne litt om alt, så bruker den som mekkeobjekt:
Det hadde muligens blitt bedre bilder om jeg hadde vasket den før jeg tok bildene

Jeg er en samler av gamle Mercedeser som har stil over seg, og drømmen er en W124 i tillegg og/eller en 300/320 CE eventuelt en 500E 92 modell. Håper det kommer en dag

I tillegg har jeg G-wagen som jeg har postet bilder av tidligere:
Den siste ligger for øvrig i tusen biter for tiden, siden jeg arbeider på den. Tanken er demontert, bakre del av eksosanlegget og venstre fjær bak. Den står på bukker. Må bytte ut noen fjærskåler som har fått hard medfart av tidens tann og som EU-kontrollen ikke var så veldig begeistret over. Jeg skal bytte ut fjærene bak med noen progressive, og har ellers byttet ut alt som er av oljer i differ, mellomgirboks og motor. Motoren maler som en katt (6'er

), og har en fantastisk lyd som får meg til å være sen med å vri av tenningen før jeg stopper

I disse miljøtider er det deilig å høre skikkelige biler som suger bensin og låter som de skal

Har tro på at babyen min skal rulle videre lenge enda
Det er old school Mercedes som er tingen

Mvh Martin Ellingsen (
maelling@gmail.com)
Nå:
1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE