Bremseskiver

Prat om tung MC.
Post Reply
Gitarazz
MC: Suzuki GSX-R 750 91 modell.

Bremseskiver

Post by Gitarazz »

Er det så at bremseskiva foran skal ha litt "slark" eller skal den være helt fast? Når jeg kjører over en hump så kommer det bittelitt "skrangelyd" ifra den...undrer på om det skal være sånn for jeg syns lyden er irriterende..høres ut som at man kjører rundt på en skraphaug :?
Halle
MC: Sykkelløs for tiden

Re: Bremsekiver

Post by Halle »

Har du flytende skiver på den ?
Halle
Gitarazz

Post by Gitarazz »

Hehe..hvordan finner jeg ut det egentlig? Den "indre" delen av skiva er skridd fast mens den ytre er litt løs og festet med noen merkelige ringer som jeg ikke har peiling på hva heter engang..Kjører en Suzuki GSXR 750 om det er til hjelp..
Halle

Post by Halle »

Da har du flytende skiver i hvertfall. Har hatt flere sykler med det, men kan ikke huske å ha registrert noen skranglelyd fra de noen gang.
Halle
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Er vel fordi skivene er slitt da? Hvor gammel er sykkelen? Kjørt langt?
Asfaltkongen

Post by Asfaltkongen »

Halle wrote:Da har du flytende skiver i hvertfall. Har hatt flere sykler med det, men kan ikke huske å ha registrert noen skranglelyd fra de noen gang.
Og hvilken rolle spiller det da om der flytende eller ei... :roll:
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Halle

Post by Halle »

Vet ikke jeg, hva tror du?
Er det teoretisk mulig at det lettere kan oppstå skranglelyd i en skive som er bygget opp slik som en flytende skive er kontra å få skranglelyd i en helstøpt skive som består av ett stykke metall? Go figure.
Halle
erazar
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250

Post by erazar »

Jeg kjører akkuratt samme sykkel, med de samme flytende bremsene og jeg har ikke lagt merke til noen skranglelyd, iallefall ikke fra skivene så jeg tror ikke det skal være som du beskriver det. Er dette noe som kun oppstår på humper, og ikke ved bremsing?
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Gitarazz

Post by Gitarazz »

Ja kun i humper og ikke ved bremsing..forøvrig virker bremsene utmerket ved kraftig oppbremsing skal nevnes... Er en stygg skranglelyd som jeg ikke klarer oppspore..har prøvd å lokalisere den men det er ikke så lett da iom at sykkelen står i ro når jeg undersøker den..finner ikke noen løse skruer/deler heller..men den lyden er så døll at jeg bare MÅ finne ut av det..høres jo ut som en skraphaug når jeg kjører i sentrum..ikke bra :?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Et tips er at en lyd kan høres ut som en ting, men være mye annet, og i tillegg er dette et forum på internett, og igjen mange feilkilder.
Dra innom et verksted og få dem til å prøvekjøre for å komme med en konklusjon/veiledning.
Desmo-Dude
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Hadde flytende skiver på min 916,og de skranglet litt hvis jeg kjørte på brostein eller liknende.Går ut i fra at denne lyden bare høres i lav fart?
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Gitarazz

Post by Gitarazz »

Jo du sier noe mht verksted..tanken ve jo at om noen hadde clue på hva som kunne være galt så slipper jeg unna noen kroner..men jeg fatter jo at det ikke er gratis/billig å kjøre R-Sykkel hehehe :D
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

Brembo flytende skiver kan skrangle ganske mye, det er helt normalt.
Nå er det vel ikke Brembo originalt på en slik sykkel, men den kan jo ha blitt oppgradert av en tidligere eier.
ASU
MC: Kawasaki ZX-7R '97

Post by ASU »

Jeg har samme problem med min Suzuki Bandit 600. Skranglelydene opphører derimot når sykkelen får litt fart, og bremsene fungerer utmerket!
Mulig dette er et Suzuki-problem...
Post Reply