Flytting av sykkel

Prat om tung MC.
Scotty

Re: Flytting av sykkel

Post by Scotty »

icemanx wrote:men lurer på hvordan det blir å få den oppi hengeren da.. :P
Såvidt jeg husker så selger moto her på forumet slike kjøreramper for å få sykkelen på henger etc. :)
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Jeg har aldri frakta sykkel på henger, men på ferge holder det med én stropp over setet og sykkelen på sidestøtta. Sitter som Adam i Eva.
Jeg har en stropp med egne hemper for styreholkene slik at man kan stroppe styret, men det har jeg droppet.
Kloss foran og bak, så er det ingen vei for sykkelen.
Er det mye annerledes på hengeren? Skjønner jo at et hull i veien kan gjøre brå bevegelser i kosedyret på to hjul...
Image
Image
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

Jeg frakta sykkel i varebil. Gammel dør funker fint som kjørerampe (IKKE nyere modeller i tynt laminat med papp imellom - DET prøvde vi også).

Brukte sånn 'skirem' på frambremsa, forøvrig er dette nyttig å alltid ha med seg. Man vet aldri når man trenger håndbrekk.

Trilla sykkelen helt fram i bilen, lot den stå på sidestøtta, stropp over salen (med stroppene godt ut til sidene). Strammet til fjæringa var ca som når jeg sitter på sykkelen. Svært lite bevegelse i sykkelen, selv på dårlige veier med telehiv.

Mulig jeg hadde brukt et par ekstra stropper hvis den sto på henger, som kanskje kan hoppe og danse litt mer.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
icemanx
MC: 1998 Ducati 748 SPS

Post by icemanx »

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =76&page=2

annonsen til sykkelen jeg skal hente forresten :P gleder meg :)
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

kjørte en 750 fra Bodø til drammen på en vanlig varehenger...bare stropp den godt ned på hjula midt på hengern...styre til ramme på henger og ramme sykkel til ramme henger...men bruk jekkestropper og lås forbrems hvis hjulet ikke går mot noe.

bare husk at hengervekt+sykkel over 350 kg uten brems er max 60kmh. i 85kmh ryker lappen....
icemanx
MC: 1998 Ducati 748 SPS

Post by icemanx »

er vel 750kg som er grensa for at det skal være brems på hengeren ? og er 80km/t som er grensa før det ?
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

VrooMM

Post by VrooMM »

Lølle wrote: Jeg har en stropp med egne hemper for styreholkene slik at man kan stroppe styret,
Stjeler denne litt jeg,

Noen som vet hvor man får kjøpt slike stropper som er ferdig laget for og feste i styret?
02 CBR 1100 XX
98 CB 1000 Solgt
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

VrooMM wrote:Stjeler denne litt jeg,

Noen som vet hvor man får kjøpt slike stropper som er ferdig laget for og feste i styret?
Muligens ikke det du spør om, men biltemas spennestropper med plastbelagte kroker er veldig bra til å huke fast i styret og trekke ned på hver side.
+ et par bak og sykkern sitter godt fast. Har kjørt mange hundre mil med sykkel stroppet slik, både på henger og i varebil.
VrooMM

Post by VrooMM »

Tja, jeg mener jeg har sett noen stroper som bare festes/trees på enden av styre rundt styreholkene?
Hvordan fester du eventuelt di fra biltema. bare fester kroken rundt styreholka?
02 CBR 1100 XX
98 CB 1000 Solgt
rerell

Post by rerell »

http://www.motrax.co.uk/index.php?page_ ... duct_id=70
Jag har en och har använt den många gånger, funkar hur bra som helst.

Image
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

VrooMM wrote:
Lølle wrote: Jeg har en stropp med egne hemper for styreholkene slik at man kan stroppe styret,
Stjeler denne litt jeg,

Jeg kjøpte mine på Motorport oslo for 3 år siden.
Image
Image
VrooMM

Post by VrooMM »

Toppers, sånne skal jeg kjøpe.:D
02 CBR 1100 XX
98 CB 1000 Solgt
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

icemanx wrote:er vel 750kg som er grensa for at det skal være brems på hengeren ? og er 80km/t som er grensa før det ?
Grensa for når det skal være brems på hengeren står i bilen vognkort.

Fartsgrensen for bil som trekker henger uten brems er at når aktuell totalvekt for hengeren er over 300 kg. Og det er lett å bikke over 300 kg. ellers så finner du jo både sykkel og hengers vekt i vognkortet, så du ser fort at det blir lusekjøring.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
quantumduck
MC: Hayabusa

Post by quantumduck »

icemanx wrote:får i såfall bare legge noe under stroppen så lakken ikke slites av...
Mjæ, etter en del turer med sidevesker er erfaringen at «noe under» doesn't quite cut it ... begynn i såfall med gaffa-tape innerst, men prøv heller å feste stroppene i ramma. Mulig lakken på tanken er litt mer robust enn plastikken i rompa, men ...
Post Reply