Fin rundkjøring til å øve på i oslo?
Re: Fin rundkjøring til å øve på i oslo?
8-talls ruta er altfor liten. Er greit å ha en større runding så man starter med stor sirkel, og legger ut kroppen først, og så legger seg litt og litt og litt ned.
Har ingen gode tips til rundkjøringer, ei heller en anbefaling om å øve i trafikken. Men om du ikke finner noen egnede steder, kan du jo kose deg med noen youtube videoer
. Her er en av mange "knee down lessons" i rundkjøring.
http://www.youtube.com/watch?v=UjXZC2B4y8g&
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=UjXZC2B4y8g&
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08
Hehe, var da voldsomt så folk ikkje likte ideen min som omhandlet en kjøregård. Alltid noen kverulanter
Neste gang eg er i nærheten så skal eg ta noen bilder så dere får se at det er stor nok plass på DEN eg snakker om.
Alt eg sa var at visst det egnet seg på den der hun bor så kunne hun jo ta det der

Neste gang eg er i nærheten så skal eg ta noen bilder så dere får se at det er stor nok plass på DEN eg snakker om.
Alt eg sa var at visst det egnet seg på den der hun bor så kunne hun jo ta det der

Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
- Speedy Gonzales
Du har nok sikkert rett i detGixxerman wrote:8-talls ruta er altfor liten. Er greit å ha en større runding så man starter med stor sirkel, og legger ut kroppen først, og så legger seg litt og litt og litt ned.

Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Kawasaki z1000 08 mod
- Asfaltkongen
Torsdag.Gixxerman wrote:og så er det 400kr hver onsdag
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Ingen problem med kjøregård! Jeg støtter lett den ideen!speedy gonzales 2 wrote:Hehe, var da voldsomt så folk ikkje likte ideen min som omhandlet en kjøregård. Alltid noen kverulanter![]()
Den på Loddefjord eller hva det heter. Er jo helt super! vært der å kjørt litt på bakhjulet, eller prøvd

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
- Speedy Gonzales
Takk så mye for støtten. Hehe.
Er nok sikkert mange som ha vært der og øvd seg ja:)
Er nok sikkert mange som ha vært der og øvd seg ja:)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Kawasaki z1000 08 mod
er fornøyd med de fleste svar jeg
kjøregård er ingen dum ide. problemet er at risløkka trafikkstasjon stenger området når arbeidstiden dems er over... så får ikke gjort noe på kvelden, og jeg tviler på at jeg får lov til å kjøre der om dagen, når andre kjører opp...

Ehh, åh faen, torsdag var det visstAsfaltkongen wrote:Torsdag.Gixxerman wrote:og så er det 400kr hver onsdag

jeg synes man bør droppe å fokusere på å få ned kneet; det er bare relevant på bane hvor du har knotter. Det som teller er å få kroppsvekten nedover og på innsiden av sykkelen. Det gjør underverker for kjøringen å være istand til å flytte kroppsvekten og tyngdepunktet uten problemer.. også er det sykt gøy!
Jeg er helt uenig!
Kneskrap er ikke bare relevant på bane! Men jeg mener alikevell ikke at du skal kjøre med kneskrap i alle svinger. Langt fra bra nok standar på norske veier til å gjøre dette. Men der er plasser hvor dette ikke er noe problem.
Å jeg jobber veldig aktivt på sykkelen og tilstreber kneskrap hvor det lar seg gjøre! Det er bare noe med det som gir meg en viss tilfredstillelse!
Så gå for kneskrap. Men gjør det for all del forsiktig
Kneskrap er ikke bare relevant på bane! Men jeg mener alikevell ikke at du skal kjøre med kneskrap i alle svinger. Langt fra bra nok standar på norske veier til å gjøre dette. Men der er plasser hvor dette ikke er noe problem.
Å jeg jobber veldig aktivt på sykkelen og tilstreber kneskrap hvor det lar seg gjøre! Det er bare noe med det som gir meg en viss tilfredstillelse!
Så gå for kneskrap. Men gjør det for all del forsiktig

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
-
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Jeg har aldri hvert nede med kneet men føles veldig nærme et par ganger (- om dagen).
Jeg ville ikke anbefalt rundkjøring eller kjørebane da disse nesten alltid er helt plane hele veien rundt, om jeg skal ligge nede liker jeg helst at det er oppover bakke. Og oppover bakker i oslo omerådet er det nok en del av, selv kjører jeg den såkalte Bånnebakkene nesten daglig. Den er herlig på vei oppover, er ofte at det ikke er så mange biler på vei opp til Nesodden så da får jeg tråkket på litt.
Kjør bakkene opp og ned et par ganger og prøv og lær deg svingene litt før du gir jernet helt, vær også ops på at det kan være glatt noen steder, men dette ser du når du kjører opp og ned litt.

Bakken begynner i Ås og slutter i Frogn, den ligger helt innerst i Bundefjorden.
(-Her er en sykt lang link fordi jeg ikke aner hvordan man gjør den kortere, annet en med tinyurl, men det er slit igjen)
http://www.gulesider.no/kart/?ps=4&comp ... &scrollY=0
Jeg ville ikke anbefalt rundkjøring eller kjørebane da disse nesten alltid er helt plane hele veien rundt, om jeg skal ligge nede liker jeg helst at det er oppover bakke. Og oppover bakker i oslo omerådet er det nok en del av, selv kjører jeg den såkalte Bånnebakkene nesten daglig. Den er herlig på vei oppover, er ofte at det ikke er så mange biler på vei opp til Nesodden så da får jeg tråkket på litt.
Kjør bakkene opp og ned et par ganger og prøv og lær deg svingene litt før du gir jernet helt, vær også ops på at det kan være glatt noen steder, men dette ser du når du kjører opp og ned litt.

Bakken begynner i Ås og slutter i Frogn, den ligger helt innerst i Bundefjorden.
(-Her er en sykt lang link fordi jeg ikke aner hvordan man gjør den kortere, annet en med tinyurl, men det er slit igjen)
http://www.gulesider.no/kart/?ps=4&comp ... &scrollY=0