Kommer an på det.Doffen wrote:Går fort i forhold til en uplombert og. Du skal ha blodtrim for å dra en 125
Trimming av 125 cc
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
For å kunne kjøre den lovlig på veien må du:
1. Sørge for at ramme, gaffel, dempere, bremser, dekk etc. tåler den "nye" motoren.
2. Få godkjent sykkelen for veibruk av biltilsynet. Da kontrolleres cc, HK/KW og utslipp fra motoren.
Du må omregistrere hele greiene, muligens oppgradere kjølesystemet og få satt inn speedometer og turtelling, (hvis det ønskes), som stemmer med den nye motoren.
1. Sørge for at ramme, gaffel, dempere, bremser, dekk etc. tåler den "nye" motoren.
2. Få godkjent sykkelen for veibruk av biltilsynet. Da kontrolleres cc, HK/KW og utslipp fra motoren.
Du må omregistrere hele greiene, muligens oppgradere kjølesystemet og få satt inn speedometer og turtelling, (hvis det ønskes), som stemmer med den nye motoren.
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Benken måler kun HK/KW, og det finne ikke noe fasitsvar på hvordan det skal se ut. Det som vises er antallet HK/KW og NM på de forskjellige turtallene.
Uyslippet kontroleres på andre måter. Og så kommer det inn det med HK/KW-vektforholdet, er ikke sikker på hvordan man regner det ut, eller hva man ikke skal overstige, men jeg tror det er 0,79 på min sykkel.
Det spørs om ikke det blir billigere med en CBR, Roadwin eller en av de Yamahaene.
Uyslippet kontroleres på andre måter. Og så kommer det inn det med HK/KW-vektforholdet, er ikke sikker på hvordan man regner det ut, eller hva man ikke skal overstige, men jeg tror det er 0,79 på min sykkel.
Det spørs om ikke det blir billigere med en CBR, Roadwin eller en av de Yamahaene.
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal