Trimming av 125 cc

Prat om lett MC.
gilera rp

Post by gilera rp »

Doffen wrote:Går fort i forhold til en uplombert og. Du skal ha blodtrim for å dra en 125 :P
Kommer an på det.
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Men så lenge det er mer enn 50,0cc så er det ikke moped lengre, er det vel. \:D/
P-Nut

Post by P-Nut »

men hvis man for eksempel har en gammal haug av en GP 100 er det da lovlig å bore sylinderne opp til 125cc?
Er bare nysjerrig av natur:)?
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

For å kunne kjøre den lovlig på veien må du:
1. Sørge for at ramme, gaffel, dempere, bremser, dekk etc. tåler den "nye" motoren.
2. Få godkjent sykkelen for veibruk av biltilsynet. Da kontrolleres cc, HK/KW og utslipp fra motoren.
Du må omregistrere hele greiene, muligens oppgradere kjølesystemet og få satt inn speedometer og turtelling, (hvis det ønskes), som stemmer med den nye motoren.
P-Nut

Post by P-Nut »

Noen som har et "fasit svar" på åssen det skal se ut med hk,kw,utslipp osv. hvis jeg kjører sykkelen i benk :?:
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Benken måler kun HK/KW, og det finne ikke noe fasitsvar på hvordan det skal se ut. Det som vises er antallet HK/KW og NM på de forskjellige turtallene.
Uyslippet kontroleres på andre måter. Og så kommer det inn det med HK/KW-vektforholdet, er ikke sikker på hvordan man regner det ut, eller hva man ikke skal overstige, men jeg tror det er 0,79 på min sykkel.

Det spørs om ikke det blir billigere med en CBR, Roadwin eller en av de Yamahaene.
P-Nut

Post by P-Nut »

hmm det skal ikke være enkelt ass :(
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Ingenting kommer gratis.
Men enkelte ting kunne vært litt billigere :evil: !
Post Reply