lett å få en orginal 125 ccm på bakhjulet??

Prat om lett MC.
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

ssswopp wrote:Men du: hva for noe trim og sånn må jeg kjøpe får å få en ganske god aks( helst så bra som mulig) og en finfin topphastighet..
helst hadde det hvert fint med litt grom lyd da..:)

men det må ikke være sånn at mr. politi kommer med en gang, det må ikke vises sånn..:P
Nå er jeg ingen ekspert på trim, men for å få best mulig lyd og bunndrag kjøper man 4-takt.
Men effektanlegg, og større dyse tror jeg hjelper litt på begge deler. Det er ikke sikkert du trenger dyse.
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

Jeg kjører 4-takt, go lyd i den. :D
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
User avatar
turboman
Posts: 313
Joined: 16 Jul 2005 15:49
Location: sogn og fjordane

Post by turboman »

hehe, eg klarde å få en 20 år gammal scooter på bakhjule...!...
kansje 2-3 hest i den... klarde det kansje 5 meter så måtte eg gje meg,
men alt går :D men burne var ikkje så lett med den:P.. menmen....
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
ssswopp
Posts: 25
Joined: 01 Aug 2005 00:32
Location: trondheim

Post by ssswopp »

hehehe.. det skulle jeg gjerne ha sett.. :lol:
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

hmmm, bakhjulet på 125ccm er da ikkje noke problem! :shock:
Har for øyeblikket berre ein Honda Px'r (les: original)
Og den drar lett opp på bakhjulet, burner er heller ikkje noke sak. Men stoppies sliter eg litt med pga dårlige bremser! :lol:
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Ser ikke hva som er tøft med å rassere ett dekk til mellom 1000-3000kr på burning men ;)
Bakhjulet er nok tingen om du vil imponere ,men ikke på steder der du kan skade andre.
ssswopp
Posts: 25
Joined: 01 Aug 2005 00:32
Location: trondheim

Post by ssswopp »

TheDuke2 wrote:Ser ikke hva som er tøft med å rassere ett dekk til mellom 1000-3000kr på burning men ;)
Bakhjulet er nok tingen om du vil imponere ,men ikke på steder der du kan skade andre.
ja, vet..
men jeg skulle nesten ha hatt en røymaskin ved bakhjulet, så ville burninga sett litt mer alvorlig ut.. :P :D
User avatar
ca(2)
Posts: 138
Joined: 29 Apr 2005 12:38

Re: lett å få en orginal 125 ccm på bakhjulet??

Post by ca(2) »

ssswopp wrote:HalloHalloHallo!!

Er det lett å få en orginal nsr på bakhjulet?? og isåfall er det noe spesielt du bør gjøre, assa jeg skjønner at det ikke bare er å trykke på en knapp.. :wink:
oxo en ting til; burning!! :D Er det mulig å få en ordtlig burnet med en orginal lett mc.? eller hærper det bare hele sykkelen..? :)

Og finnes det noen trimming som ikke øker effekt eller noe sånn bare får aksen litt bedre?? kn filter?
er litt noob på det der egentlig, oxo har jeg enda ikke kjøpt 125 ccmèn.. men jeg tror det skal bli en nsr/rs..:)
plz svar..!!
for å øke aks'en må man jo ha mere effekt, i form av trim.
en nsr er ganske tung forran, å kjøre ordentlig på bakhjulet med den, vil nok bli vanskelig...
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**

-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt

-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
speed
Posts: 9
Joined: 04 Aug 2005 14:02

Re: lett å få en orginal 125 ccm på bakhjulet??

Post by speed »

for å øke aks'en må man jo ha mere effekt, i form av trim.
en nsr er ganske tung forran, å kjøre ordentlig på bakhjulet med den, vil nok bli vanskelig...
ok, men rsen da, er den lett å få på bakhjulet?
...
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Man kan wheele med hva som helst, selv tråsykler om man bare vil. Selv mopeder også ja, helt dønn originale. Hvor langt man vil dra kommer ann på balansen din, og ikke motoreffekt. Man må finne "null-punktet" som enkelte kaller det. Det er akkurat der du kan holde gassen nesten rolig med bare litt av/på gass for å finjustere. Dette krever selvsagt mye trening, men er det dét man vil så er det jo bare å trene da. Om du kjører i shorts og t-skjorte første gangene så har man seg selv å skylde på om man går på snørra. Man bør regne med at man kan gå på snørra og da bør man ha kjøreutstyr deretter. Er du livredd for tohjulingen din så er det vel bare å glemme, for tør du ikke tenke på at den går i bakken så har du ingenting på ett hjul og gjøre enkelt og greit. De første gangene er de mest skjebnesvangre så start rolig og forsiktig og ikke øk intensiteten før du føler deg trygg på dine egne avgjørelser.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

det eneste du ikke får på hjul er choppere :P
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Kriz wrote:det eneste du ikke får på hjul er choppere :P
:lol:
Og ikke prøv på stoppie.. Da ryker hele møka... :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Kriz wrote:det eneste du ikke får på hjul er choppere :P
Har du aldri sett Canonbal Run 3?!? :lol:
Der kjører de på bakhjulet gjennom hele løpet; med en bakpå riktignok men.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Æ'ndalitten wrote:
Kriz wrote:det eneste du ikke får på hjul er choppere :P
Har du aldri sett Canonbal Run 3?!? :lol:
Der kjører de på bakhjulet gjennom hele løpet; med en bakpå riktignok men.
ikke på en vassekte chopper der gafflene har 45 vinken og vekten passerer 250kg og den har reimdrift :P
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Man får en Goldwing på hjulet og man får choppere på hjulet. Det er kun teknikken som avgjør om du får den opp eller ikke...
Post Reply