Noen vet ikke hva de snakker om

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Tormodro

Noen vet ikke hva de snakker om

Post by Tormodro »

Dette synes jeg blir for dumt. De burde heller være glade for at vi stiller opp! Tror de bør utvide sin viten når det gjelder kjøretøyer. Og hvor mange Chevrolet'er produseres i østen? Ser de forskjell på de?

Her er artikkelen: http://www.indre.no/lokale_nyheter/article3654600.ece
Mvh. Tormod,
Honda GL 1500 SE -97mod m/henger

Husk!
Morokulien Grensetreff: 15 - 17. juni - 2012
Invitasjon til treffet!
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Noen vet ikke hva de snakker om

Post by Lølle »

Det var jo synd med bomtur.
En annen sak er jo hvorvidt man skal regne stedet sykkelen skrus sammen på som nasjonaliteten på kjøretøyet.
Da må jeg melde meg inn i klubben for spanske kjøretøyer :shock:
Bare motoren skipes opp fra Japan. Hondaer Hornet produseres i Italia - tror du de får være med på italienertreffene til Solo-Twin? :-k
Min US bil er skrudd sammen i Canada, en annen modell i mellom-Amerika. Voyager produseres vel bl.a. i Østerrike.
De hadde jo forsåvidt et poeng. Honda vil nok av mange anses å være et japansk merke av de fleste uansett hvor de produseres. :)
Image
Image
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

Volvo skrudd sammen i Belgia er den Svensk eller Belgisk?
Honda Civic er den Engelsk eller Japansk? :-k
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Det gjelder å ikke ta livsløgnen fra folk. Og det er jo mange som ikke er i stand til å ta inn at GoldWing er amerikansk.For min del anser jeg det som et godt argument for å ikke menge meg med de ekskluderende. Slike miljøer har det godt uten meg.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

+1

Dessuten er det japsedeler på Harley også... :lol: :lol: :lol:
Tormodro

Post by Tormodro »

Baron von Waffel wrote:Det gjelder å ikke ta livsløgnen fra folk. Og det er jo mange som ikke er i stand til å ta inn at GoldWing er amerikansk.For min del anser jeg det som et godt argument for å ikke menge meg med de ekskluderende. Slike miljøer har det godt uten meg.
Kunne ikke sagt det bedre selv.
Men det er prinsippet som jeg reagerer på. Vi driver også en Goldwingklubb, men kjære vene, vi lar alle sykler komme til våre treff. Og det er det prinsippet jeg prøver å komme fram til.
Når man skal arrangere noe som dette, så skal man være glad for at så mange som mulig stiller opp.
Og kommentaren som stod i avisa: "Vi slipper inn de vi vil!" Ja, det er greit, men hva gjorde da en Honda Boldor inne på plassen? Mulig han var kompis med en av arrangørene.
Saken blir nå diskutert i vår klubb, og dere skal ikke se bort fra at vi leier oss en plass rett ved siden av de neste år og kommer med etpar hundre Goldwinger, bare i protest.
Kan bli moro.....
Mvh. Tormod,

Husk!
Invitasjon til treffet!
Lølle

Post by Lølle »

Hvorfor vil dere så gjerne aksepteres som amerikanere, da?
Image
Image
Tormodro

Post by Tormodro »

Lølle wrote:Det var jo synd med bomtur.
En annen sak er jo hvorvidt man skal regne stedet sykkelen skrus sammen på som nasjonaliteten på kjøretøyet.
Da må jeg melde meg inn i klubben for spanske kjøretøyer :shock:
Bare motoren skipes opp fra Japan. Hondaer Hornet produseres i Italia - tror du de får være med på italienertreffene til Solo-Twin? :-k
Min US bil er skrudd sammen i Canada, en annen modell i mellom-Amerika. Voyager produseres vel bl.a. i Østerrike.
De hadde jo forsåvidt et poeng. Honda vil nok av mange anses å være et japansk merke av de fleste uansett hvor de produseres. :)
Jeg får kommentere denne også. Alle deler til Goldwing lages i USA. Og sykkelen settes sammen der borte. Pr. idag er den en helamerikansk sykkel. Uansett hva man trenger av deler til en Goldwing, så må man til USA: Det eneste som ikke er amerikansk kan være dekkene og lufta i de. (Lufta i dekkene mine kommer fra Setskog i Aurskog-Høland kommune.)
Men hvor mange amerikanske kjøretøyer kjører med amerikanske dekk?
Så jeg synes ikke de hadde noe poeng i det hele og store.
Mvh. Tormod,

Husk!
Invitasjon til treffet!
Tormodro

Post by Tormodro »

Lølle wrote:Hvorfor vil dere så gjerne aksepteres som amerikanere, da?
Vel, man føler en viss tilhørighet i dette miljøet. Når man kjører amerikansk, så blir det sånn. Det er blitt en kultur og livsstil, noe amcarklubbene også rundt omkring har gjort det til. Dette må andre kunne respektere, og la oss stille på lik linje med alle andre. Ikke drive med forskjellbehandling.
Mvh. Tormod,

Husk!
Invitasjon til treffet!
Lølle

Post by Lølle »

Hvis dere mener at Honda GW er amerikansk fordi den lages der, så er jo det en rett dere har.
Dere har også rett til å kreve (men ikke nødvendigvis få) innpass i miljøer som ikke vil ha dere.
De fleste andre ser nok mer på merket som helhet; Honda=japansk.
Synes du Honda Hornet hører hjemme på et italienertreff, eller er motoren avgjørende i det tilfellet?
Hva er det som er så stas med helamerikansk? Ville du ment noe annet om motoren kom fra Japan?
Halve den amerikanske bilproduksjonen er jo i utlandet, bl.a. Mexico. Verden endrer seg...
Image
Image
Tormodro

Post by Tormodro »

Lølle wrote:Hvis dere mener at Honda GW er amerikansk fordi den lages der, så er jo det en rett dere har.
Dere har også rett til å kreve (men ikke nødvendigvis få) innpass i miljøer som ikke vil ha dere.
De fleste andre ser nok mer på merket som helhet; Honda=japansk.
Synes du Honda Hornet hører hjemme på et italienertreff, eller er motoren avgjørende i det tilfellet?
Hva er det som er så stas med helamerikansk? Ville du ment noe annet om motoren kom fra Japan?
Halve den amerikanske bilproduksjonen er jo i utlandet, bl.a. Mexico. Verden endrer seg...
Ok, dette er din oppfatning. Hva som er avgjørende kan diskuteres. Jeg vet at Goldwingen er amerikansk, og det forholder jeg meg til.
Skal det da bli sånn at man skal granske hver eneste sykkel etter deler som produseres i andre land? Hva er da hensikten med de forskjellige merkeklubber rundt omkring? Da kan man like godt blande alt sammen i en eneste suppe og kalle det hva man vil. Her er det snakk om kultur og tilhørighet for det man kjører, og det skal man respektere synes jeg.
Jeg har aldri sagt at det er stas med helamerikansk, men man har nå en gang valgt å kjøpe den sykkelen man har, og det må andre respektere. Dette er min mening. Jeg respekterer alle andre sykler på lik linje med Goldwingen, og jeg hilser på alle jeg møter i trafikken. Være seg Honda eller Kawa. Spiller ingen rolle for meg.

Men man må ikke gå så langt at man forskjellbehandler folk. Da blir fort miljøene ødelagt.

Jeg skjønner at dere har vanskelig for å forstå hva jeg mener, men håper det synker inn etterhvert.
Mvh. Tormod,

Husk!
Invitasjon til treffet!
mekkern

Post by mekkern »

Siden jeg ikke får delta på treff i regi av goldwing klubben i norge-kjører Honda...
Skal jeg bli sur også? :-k

De sier det er et treff for amrikanske biler og Harley+ indian...da kan vel det respekteres også.. :roll:
Tormodro

Post by Tormodro »

mekkern wrote:Siden jeg ikke får delta på treff i regi av goldwing klubben i norge-kjører Honda...
Skal jeg bli sur også? :-k

De sier det er et treff for amrikanske biler og Harley+ indian...da kan vel det respekteres også.. :roll:
Ja de sier det nå, men les artikkelen i linken under, der står det vitterlig "amerikanske kjøretøyer"!!!
Det er ingen som nekter deg å møte opp på våre treff mekkern. Husk det er to Goldwingklubber i Norge. Jeg er medlem i begge, men i GWRRA får alle komme inn på deres treff. Du bør oppdatere din viten før du uttaler deg. Les hva som står i denne artikkelen i RB: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3634166.ece

Les hva som står nederst i artikkelen. Mannen møter seg selv i døra.
Mvh. Tormod,

Husk!
Invitasjon til treffet!
mekkern

Post by mekkern »

ingen blir vel nektet å cruise?

mulig winge gutta har endret seg i det senere/flere klubber...når en føler seg uønsket oppsøker en ikke slike grupper gjentatte ganger..øket ikke interessen dette heller... [-(

vet ikke hva jeg snakker om heller... :-#
Tormodro

Post by Tormodro »

mekkern wrote:ingen blir vel nektet å cruise?

mulig winge gutta har endret seg i det senere...når en føler seg uønsket oppsøker en ikke slike grupper gjentatte ganger..øket ikke interessen dette heller... [-(

vet ikke hva jeg snakker om heller... :-#
Beklager hvis jeg traff et ømt punkt. Det virker som du har dårlig erfaring med oss som kjører Winge, kanskje har du opplevd noe som gjør at du skygger unna. Ikke vet jeg, men med den holdningen blir ikke mc-miljøet i Norge bedre.
Er det ikke bra at noen prøver å spleise oss sammen, respektere hverandre for det de er og ikke minst, ikke se ned på noen fordi de kjører den sykkelen de gjør.

Du sier at "mulig winge gutta har endret seg i det senere", og kan du fortelle meg hvor du er uønsket? Ikke hos oss i GWRRA ihvertfall. Men at du sier at det er mulig vi har endret oss, ja da vet du ikke helt hva vi står for. Vi slipper inn alle, men du visste kanskje ikke at vi eksisterte. Vi er faktisk over 83000 medlemmer på verdensbasis, så noen må vel ha hørt om oss. Og mottoet er "For friends, safety and knowledge. Vi hadde et meget vellykket treff på Monte Bello Camping ved Charlottenberg i starten av juni, og der var en stor andel andre sykler enn Goldwing. Og alle slapp inn.

Når det gjelder GWCN, så har de litt andre regler, men jeg tror bestemt at du ikke ville blitt avvist hadde du møtt opp på et av deres treff.
Til slutt: ikke kall oss winge gutta, det er faktisk mange damer også i dette landet som etterhvert kjører Winge. De blir litt lei seg når de hører sånt........
Mvh. Tormod,

Husk!
Invitasjon til treffet!
Post Reply