Kan i alle fall gi en introduksjon om meg selv her:
Jeg startet med sykkel som gikk på bensin ganske tidlig, da jeg fikk tilgang til en Tempo Corvette med rattgir som stod i garasjen hjemme, at det ikke var mangel på private veier var vel heller ingen hindring. Dette ga mersmak og kubikken ballet litt på seg på en crossbane i distriktet. Mopedlappen ble safet på ungdomskolen og trimming av diverse honda girmopeder stod på tapetet. Det ble imidlertid en del reaksjoner da jeg valgte å kjøpe en scooter av broderen, rett og slett fordi denne holdt trafikken uten at en kunne finne noe som skulle tilsi at denne var trimmet.
Har alltid visst at lappen på bil og mc skulle dukke opp så fort jeg kunne få tak på det, noe som gjorde at billappen lå i lommeboka 2 uker etter 18årsdagen. Det ble ingen bil, men heftig arbeid på biler av venner og kjente (glad i å skru) så du fant meg som regel i en eller annen ”kjerre” .Er større tilhenger av å kjøre i helgene enn å drikke (*ehem* joda det blir vel noe drikking innimellom da..) noe som passet godt overens med å låne biler.
Studenttilværelsen åpnet ikke for store økonomiske kromspring, MEN tunglappen skulle jeg ha!! Spinking og sparing førte til at jeg fikk tatt denne i Bergen 2 dager etter at jeg var gammel nok, og broderen slo til igjen med at jeg kunne betale veiavgift og forsikring på den ene sykkelen hans, så kunne jeg bruke denne.
En 1984 modell suzuki rgt ”gamma” 250 var lakket i sort bengalakk og ble min trofaste følgesvenn. (bilder kommer). Kjempesykkel med sjarm og enda mer tilhørende sjel, det ble noen stopp langs lande- og motorvei men humøret var som regel på topp for det. De som kjenner til denne sykkelen vet at den er pitteliten og lett, noe som gjør at den går nokså bra, at det er en 2takter er vel heller ikke å forakte. Men de som ikke kjenner til den tror det er en moped, det ble dermed mange rare blikk der jeg stod og putret på ”mopeden min” i lyskryss men med fullt kjøreustyr på. Har alltid kjørt med vett og omtanke men slike rare blikk førte av og til med seg at ”mopeden” la en og annen saab cabriolet bak seg i lyskrysset. (at det er strikkmotor på denne hjelper vel heller ikke på at folk lo av den, 0-30 på en halvtime men 30-120 på ett øyeblikk.) Kanskje ikke så rart at senere modeller med litt mer kubikk fikk tilnavnet slingshot?
Studietiden munnet heldigvis ut i en jobb, selv om dette også førte med seg at jeg måtte flytte til Oslo. MEN nå kommer pengene og da kan jeg selge en arm og ett spedbarn for å få fingrene i en litt større sykkel tenkte jeg. Missforstå meg rett her, gammaen var en kjempesykkel, men det var litt vel slitsomt å kjøre langt på den, gire gire gire gire og forhjulsløft er stikkord her. Jeg var heldig nok til å komme inn i en jobb der det var andre mc interesserte og da en av kollegaene kjørte inn på plassen på sin sykkel og så hvordan sikkelet presset seg på hos meg fant han ut at denne sykkelen kunne fortsette sitt storslåtte liv hos meg. HELDIGVIS!
En arm ble det, i alle fall til forsikringsselskapet, MEN sykkelen er min! 750ccm med diverse småknask gjorde at giringen ikke er så påtrengende lenger, nå er problemet motsatt i lyskryss, da denne sykkelen oser fart, merkelig at det ikke er noen som tøffer seg i bil nå lenger?

Og før noen spør, NEI jeg tror ikke at veiene i norge er en eneste lang roadracingbane og jeg tror heller ikke at jeg er skikket til å teste maksfart på fjellvei, kjøring på bakhjulet i kollektivfeltet, forbikjøring i lysets hastighet osv. Jeg liker utseendet på sykkelen og jeg liker at jeg har kraften under meg om jeg trenger den, og jeg liker rett og slett kjørestillingen på racingsykkel. (på kjøreskolen kjørte jeg en 99 modell kawa zx9r og ble rett og slett solgt på denne type sykkel.)
Ja,, det var vel starten det? Kanskje jeg skal fylle ut litt mer etter hvert da,, så får jeg opprettholdt ”dagbok-preget!”
Kjekt å treffe på dere!