Tatt av politiet

Prat om lett MC.
RebelRider

Re: Tatt av politiet

Post by RebelRider »

Hehe, godt å høre at det finns noen greie ! :)

HER hvor jeg bor, i søørnorge, har vi NOEN tildels greie, noen greie, noen drittsekker.

Vi har de som; Presser av veien, lager farlige situasjoner, drar folk i jakkene, MENS de kjører (som mye har endt i kanting, kræsjing osv) ..
Selv har jeg vært borti mange GREIE politi! :)
Jeg ble stoppet mye med DT125r'en, fordi politiet trudde jeg kjørte moped.. Noen ganger ble de flaue over feiltagelsen, og gjorde seg store og tøffe, mens andre har beklaget og snakket fint om sykkelen osv.

Så jeg har bob bob mening om politiet:)

Som sagt før, jeg har vært borti å skulle ta en politi i hånda og takke, hvor han da bare snudde seg.

Går egentlig ikke ann å ha en generell oppfatning, noen er greie og gjør bare jobben sin, andre liker å utnytte stillingen sin og gjør ALT de kan for å bruke makten de har.

Oppsumering:
Det finnes skikkelig greie politi, og skikkelig drittsekk politi :)
Så seriøs du er Ö
oddkirka
MC: Honda CBR125 05=)

Post by oddkirka »

RebelRider, du er mitt "street" idol : D
-E.Everett
AndyNsR
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil

Post by AndyNsR »

Bor selv på sørlandet, aust - agder ;p Enda ikke møtt på noen "drittsekker", yet to come perhaps ;)
Honda NSR 125 02'
huskeyman
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Post by huskeyman »

Hehe, er noen flere drittsekker her da kanskje ;) Men er visst noen i vest agder som er litt greie :)
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

Tja...er jo noen drittsekker på 2 hjul også.... :-#
huskeyman

Post by huskeyman »

Ja, men bare noen få (A) Ikke såå mange da :-#
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Det er vel ingen som tviler på at du kan kjøre teknisk bra, spørsmålet er vel heller om du er moden nok til å kjøre blant andre harde og ikke minst myke trafikanter.
Du må gjerne argumentere med at alle andre har kjørt litt over fartsgrensa, men det holder ikke. De færreste har faktisk kjørt i 120 i 50-sona tror jeg.
Har du tenkt over hvorfor det er 50-sone? Noen har tenkt før deg. At du er stolt over det du gjør er jeg ikke et sekund i tvil om, selv om du hevder det motsatte.
Det du forteller, smilyene, fremstillingen av hvordan du anses å være en lokalhelt og hvordan du tar kritikken mot deg. Hadde du ikke vært stolt over egen kjøring, hadde du vært litt mer ydmyk ift kritikken, tror jeg. Det er bra at du har byttet sykkel og kjørestil, jeg er redd du eller andre vil få endret livet sitt dramatisk hvis du fortsetter, den kjøringen du beskriver er vi ikke tjent med å ha på veiene.
Så får du/dere bare komme med syting over moralisering og påminnelser om at ku har vært kalv. Jeg husker det godt og andres idioti er ikke forsvar for din. Det var nemlig en del av de kalvene som skulle vært stanset også. Noen overlevde forøvrig ikke kalvetiden, så de er ikke her for å fortelle om det i kjekkasstil.
Just my 2 cents.
Image
Image
RebelRider

Post by RebelRider »

Men det er jo godt å høre at du er perfekt, da! :)

Så kan jo vi andre prøve å leve opp til deg.
Så seriøs du er Ö
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Hvis det er det eneste du har å komme med, har du vel presentert deg godt nok.
Lykke til.
Image
Image
alexanderyi
MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R

Post by alexanderyi »

RebelRider wrote:Men det er jo godt å høre at du er perfekt, da! :)

Så kan jo vi andre prøve å leve opp til deg.

haha.. bare innrøm at det første innlegget ditt i denne tråden var misslykka.. Bedre det enn å forsvare noe som var helt dumt..
Og ja, jeg er enig med Lølle..
RebelRider

Post by RebelRider »

RebelRider wrote: Men ja- Jeg KAN jo skjønne at dere fikk litt feil inntrykk av det første innlegget..
Det kom veldig feil ut.

For jeg skjønner jo at jeg har skapt et heelt feil inntrykk, og med det de sier her, så er det kanskje akuratt det dem gjør.
De tenker på segselv og medtraffikanter, og tenker at jeg kan komme til å skape en farlig situasjoen i trafikken, som kan skade megselv og dem/andre.
Så den er jeg fakktisk ikke heelt enig i.

Men ja- vi har nok alle brutt noen regler ..
:)

Ehm, hva var det jeg sa her??
Så seriøs du er Ö
Paiwani
MC: Derbi gpr 125R 2006mod.

Post by Paiwani »

Lølle wrote:Det er vel ingen som tviler på at du kan kjøre teknisk bra, spørsmålet er vel heller om du er moden nok til å kjøre blant andre harde og ikke minst myke trafikanter.
Du må gjerne argumentere med at alle andre har kjørt litt over fartsgrensa, men det holder ikke. De færreste har faktisk kjørt i 120 i 50-sona tror jeg.
Har du tenkt over hvorfor det er 50-sone? Noen har tenkt før deg. At du er stolt over det du gjør er jeg ikke et sekund i tvil om, selv om du hevder det motsatte.
Det du forteller, smilyene, fremstillingen av hvordan du anses å være en lokalhelt og hvordan du tar kritikken mot deg. Hadde du ikke vært stolt over egen kjøring, hadde du vært litt mer ydmyk ift kritikken, tror jeg. Det er bra at du har byttet sykkel og kjørestil, jeg er redd du eller andre vil få endret livet sitt dramatisk hvis du fortsetter, den kjøringen du beskriver er vi ikke tjent med å ha på veiene.
Så får du/dere bare komme med syting over moralisering og påminnelser om at ku har vært kalv. Jeg husker det godt og andres idioti er ikke forsvar for din. Det var nemlig en del av de kalvene som skulle vært stanset også. Noen overlevde forøvrig ikke kalvetiden, så de er ikke her for å fortelle om det i kjekkasstil.
Just my 2 cents.
=D>
RebelRider

Post by RebelRider »

Men anyway, er det noe å diskutere egentlig?..
Gjort er gjort, og sånn er det.

Tror ikke vi kan forandre på det som har skjedd.
Så.
Så seriøs du er Ö
huskeyman

Post by huskeyman »

Nå kjenner nok jeg "Rebelrider" ganske mye bedre enn deg, og vet hvordan han kjører til vanlig ;) Han kjører ikke som en idiot, som du vil ha det til! Det han har oppsumert er ting han har opplevd med lappen osv på en ganske lang stund, og hvis jeg skulle plutselig si hvor langt han har kjørt til sammen så hadde det nok ikke virket så mye som du vil ha det til [-X Istedenfor å holde på å si hvor dum, dårlig, idiot han er kan du vel heller tenke på hvordan du var som ung, og om ikke du prøvde ting av og til som du egentlig ikke skulle men det virket forsvarlig og du gjorde det ;) Og de mange av de 50 sonene her i distriktet er ganske så idiotiske! hadde fint vært forsvarlig å hatt 80 sone et godt stykke til før man måtte satt ned grensen, og da snakker jeg ikke bare om noen få hundre meter! Ikke alle vegtrafikk stasjoner har tenkt likt i norge, og da er det ikke alltid de har tenkt perfekt heller ;)
Før du insisterer på at han er stolt over det burde du heller bruke tiden din på å heller bli kjent med han. Ikke sitte å si at nei, jeg vet hva jeg leste og slik blir det bare. Kan jo bruke det eksempelet på at ironi og nettbruk/skriving ikke fungerer godt sammen! :roll:
Smilyer har da ingenting med om han virker stolt over det :S En overraskelse for deg hvis jeg sier at han er bare en glad og hyggelig person som bruker smilyer masse ;)?
Men hvis du kjører perfekt og aldri overtreder fartsgrensene kan jo du gi en leksjon til oss lett mc førere ;)
Nei, han vet nok at det ikke er til forsvar for seg selv, men nå vet jo ikke du hvordan han egentlig kjører da!
De fleste av de gamle kalvene skulle nok vært stanset ja! men en kan jo ikke gjøre noe med det nå..
Just my 2 cents back :)
R6-freak
MC: Ingen

Post by R6-freak »

Nå sier vi oss ferdig med den saken!!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Post Reply