Kjøpe ny moped???

Prat om moped & scooter.
Mariusrovik
MC: jeg har en tms den kjører 80kmt i nedover bakke og 10 i oppover bakke fiiiiiin scooter det

Re: Kjøpe ny moped???

Post by Mariusrovik »

fack moped ja sry
Zandnesz
MC: Rieju RR 2004

Metrakit Thrower
Stylepro 21mm
Hebo big
13/48 drev

Post by Zandnesz »

Kjøp Rieju RR, og ta ut plomba, det er den mopeden som går best kun uplombert.
tzrtzr
MC: fåreløping en orginal yamaha tzr50

Post by tzrtzr »

Jeg hadde gått for Yamaha TzR. Selv har jeg en 08', 100% orginal. Den akser bra, har tatt flere uplomberte sykler på aksen :) den går også i 65 i (veldig)slak-nedover!!
går kanon med trim! løp å kjøp ^^
Evje

Post by Evje »

Hvis du enda ikke har kjøpt moped anbefaler jeg å kjøpe cross/sm. Disse vil du få mest ut av. Av mopeder så er de tålig like alt i alt i kvalitet. Motormessig er det Derbi som leverer mest effekt og kvalitet. Men visse deler av det elektriske anlegget har noen svakheter, disse går på garantien slik som alle andre feil.
Mopedene er også veldig greie å trimme og du trenger heller ikke bytte halve motoren hvis du skal ha på trimsylinder. Minarelli har enda litt flere muligheter, men når det gjelder å få ut maks effekt stiller motorene likt da begge motoren har potensialet til like høy effekt. Alikevel tåler Minarelli motoren litt mindre juling og trimming. En fordel med AM6 er at det er veldig lett å få tak i billige originale deler, samt mange selger også brukte motordeler/motorer. Derbi klarer du alikevel fint å få tak i deler til. I tilegg er jo utseende tøffest på disse etter min mening. Aprilia (fra 06-) og Gilera bruker samme motor og ellers er det meste av ramme-deler også likt. Det er egentlig bare dekslene som er ulike. Husk at det er snakk om to motorer. Du har den gode gamle Derbi motoren, og du har den nye som finnes på sykler produsert etter 2006. Du har noen overliggere fra Derbi og Gilera som benytter den gamle motoren. Både den nye og den gamle motoren er gode.
Hei
General
MC: Moped.

Post by General »

Heisann jeg selger en billig moped med ganske god aks :D Og den går litt fort

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=14354976
didleik
MC: får meg keeway x-ray 50 enduro:P

Post by didleik »

noen som vet om keeway x-ray har turtallmeter???? :-k