honda Shadow vs honda NSR

Prat om lett MC.
R6-freak
MC: Ingen

Re: honda Shadow vs honda NSR

Post by R6-freak »

Skal ikke si det for sikkert men, det tviler jeg sterkt på! er jo ikke 15hk i den engang nå!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
O_o

Post by O_o »

NSR-freak wrote:Skal ikke si det for sikkert men, det tviler jeg sterkt på! er jo ikke 15hk i den engang nå!
Ikke engang 15hk?? TRykke PÅ- trykkE På- trYkKe på :)

Tror heller ikke du får 20 hk i den med mindre du går ganske så grundig til verks.:roll:
mafia_hore
MC: Dt125r 01

Xbike: Cbr 125

Post by mafia_hore »

.R.T. wrote:
NSR-freak wrote:Mulig.. Men er sikkert litt jobb for å få 20hk i den...
tror man får turbo da \:D/
men det jeg har hørt er at det holder med å bytte potta?
Tviler på at man får turbokit til den, men går jo altids ann å modde litt sjøl ;-)

Ellers er vel somregel motorer med flere sylidere sprekere og den har jo også direkte insprøytning som ofte er litt sprekere enn forgasser. Men sånn som jeg har skjønt det er det sjeldent fabrikanter lager 125 4 taktere med så mye effekt at de må plombes. Tror heller de prøver å lage motorene pålitelige holdbare.
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Du får ikke den helt store effektem av å bytte røra dine, men med Silvertail-anlegg får du garantert vanvittig lyd! :)
Ellers får du jo 170ccm sylinere og kvasskammer til den! Kan lete fram linker når jeg har tilgang på PC.

-Erling
nsr-92
MC: Har en Honda Nsr 125 R
-Uplombert forgasser
-Uplombert potte
-Snart Uplombert CDI =)

benket til 26 hk, men blir mer etterhvert.

Post by nsr-92 »

kan garantere at en nsr med 15 hk (orginal)
darar en shadow som er orginal..
Jeg kjørte fra en shadow 650 med 40 hk (litt mer enn orginalt)
med min nsr med 26 hk..
- Nsr 125 R. (26 hk)
- Motorisert Sparkesykkel (Trimmet til 3,5 hk)
.R.T.
MC: honda shadow 125

Post by .R.T. »

jeje, får she.. har ikke planer om å trimme så gidder ikke selge shadowen før jeg har kjørt opp. etter det så får framtiden vise :-k
Aprilia rs 125 2005
x Honda Shadow 125 1999
LiveByIt
MC: Honda Shadow, drit god sykkel og kjøre, går bra nok jo er egentlig ikke noe og klage på.

Post by LiveByIt »

leste at shadowen er strupa i innsuget så vis du fikser det så blir det 250. jeg kan garantere at det er mer kjøreglede i en shadow en en nsr men jeg liker ikke og sammenligne to hondaer honda er det desidert beste merket når det gjelder lettsykkel lett og få deler og god kvalitet. nrsen var den feteste racing sykkelen helt til aprilla kom med den nye looken men nå er jo den slått igjen av den nye yzfen og jeg synes hayosung gt r slår den igjen men synd det står så lite om kveliteten på den osv men bare så det er sagt ville jeg aldrig ha kjøpt en aprillia på grunn av deler osv
Live to Ride, Ride to Live!
.R.T.

Post by .R.T. »

det kan ikke være 250, men kan sikkert være strupet i innsuget. (hørt at det skal være mulig å presse ut ca. 20hk.) vet du/dere om det er bare å borre ut popnaglene (tror det er det det heter) og dra ut innmaten i potta?
Aprilia rs 125 2005
x Honda Shadow 125 1999
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Hondas 4-taktere er ikke strupt til 15 hk. Det betyr at motoren er konstruert for den styrken den allerede har. Og det betyr at økt ytelse koster mye. Dermed er det bare for spesielt interesserte. Det er ikke "bare" å fjerne noe her eller skifte noe der, så får man masse ytelse.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
AndyNsR
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil

Post by AndyNsR »

LiveByIt wrote:leste at shadowen er strupa i innsuget så vis du fikser det så blir det 250. jeg kan garantere at det er mer kjøreglede i en shadow en en nsr men jeg liker ikke og sammenligne to hondaer honda er det desidert beste merket når det gjelder lettsykkel lett og få deler og god kvalitet. nrsen var den feteste racing sykkelen helt til aprilla kom med den nye looken men nå er jo den slått igjen av den nye yzfen og jeg synes hayosung gt r slår den igjen men synd det står så lite om kveliteten på den osv men bare så det er sagt ville jeg aldrig ha kjøpt en aprillia på grunn av deler osv
Hvor kommer aprilia inn i alt dette her?

Og nei, tviler STERKT på at du bare kan fjerne strupa i innsuget for å få 250...Si meg hvorfor Honda skulle gidde å lage en 250 sykkel, for så og nedstrupe den til en lett - mc?? Alle deler er forsterket på en 250 sammenlignet med en 125. Er det i det hele tatt lov å kjøre med 250 cc med 15 hk? Uansett er det jo helt på trynet. Kan være at det er mulig å sette inn en 250 motor, men at det står en originalt i den måtte jo være det minst praktiske påfunn fra Honda i manns minne.
Honda NSR 125 02'
LiveByIt
MC: Honda Shadow, drit god sykkel og kjøre, går bra nok jo er egentlig ikke noe og klage på.

Post by LiveByIt »

slapp av a pusen da jeg hadde lest jeg sa ikke at jeg viste.. nei jeg synes det hadde vert jævlig merklig jeg og
Live to Ride, Ride to Live!
AndyNsR
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil

Post by AndyNsR »

Pusen? :shock: :-s

:p
Honda NSR 125 02'
TheIdanator
MC: Tenker på å kjøpe meg en Honda Shadow 125, eller en Daelim Daystar.

Post by TheIdanator »

Hvor mye bensin bruker Shadowen?
Party like a Countrystar
.R.T.

Post by .R.T. »

den bruker vel ca. 0,3 l per mil ved snill kjøring
Aprilia rs 125 2005
x Honda Shadow 125 1999
kevin daelim
MC: Daelim Daystar 125cc

Post by kevin daelim »

jeg beklager men jeg er helt fortvilet! er det noen i hele verden som vet om noe trim eller noe til daelim daystar? vær så snill å send mail på kevin-mudo@hotmail.com beklager vet at det handler om nsr og shadow
Post Reply