nå er det snakk om et lite akselerasjons felt som ikk er så langt at det gjør no og du er litt keen på og komme opp i 80 før du legger deg ut i andre feltet sånn at du ikke får en bil i rævaAndyNsR wrote:Nå har ikke jeg kjørt R1 akkurat, men selvfølgelig kan du akselerere til 80 uten å løfte forhjulet i det hele tatt. Bare å unngå flatt jern, og heller ha et høyt gir. Men selvfølgelig er det vanskelig å la være med en sånn sykkelLiveByIt wrote:det finnes en grunn til at reglene er som de er og politiet er ikke akkuratt så strenge på mange regler. men det finnes jo noen regler som er litt på trynet men de er også der for en grunn.
det eneste jeg synes er litt kvalmt er at en kompis av meg har en r1 og når du akselererer med den opp til 80 på motorveien så er det umulig og ikke løfte forhjulet et par centimer og han var jo selvfølgelig så uheldig at politiet så dette så han fikk en del tusen i bot. menjeg sjønner jo dette og egentlig for politiet veit jo ikke ossen det er og kjøre sykkel for det er ikke alle som har mc lappen eller da har kjørt racing sykkel![]()
Tatt av politiet
-
- MC: Honda Shadow, drit god sykkel og kjøre, går bra nok jo er egentlig ikke noe og klage på.
Re: Tatt av politiet
Live to Ride, Ride to Live!
-
- MC: Honda Shadow, drit god sykkel og kjøre, går bra nok jo er egentlig ikke noe og klage på.
du får ikke bedre sykkel en varadero som lettsykkel det er vel så og si det nermeste du kommer ordentlig sykkel men det er jo så og si noe av det jævligste jeg har sett og 

- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Den filmen kommer jeg nok ikke til å lage. Det ville være å be om en bot. Og jeg tar nok ikke Veslederoen til utlandet bare for å lage en sånn film.macintosh wrote:Haha
Selvfølgelig kan man kjøre gris med Varaderoen, men det tar lang tid å komme opp i fart, og den går ikkje serlig bra på toppfart heller. Så 120 skulle eg likt å sjå onboard film med _lille_ deg på. Eg er ca 175 cm og veger 57 kg, _eg_er liten. Ikkje du
Etter at jeg oppgraderte til V-strom bruker jeg bare Veslederoen til bykjøring og til øvelseskjøring med junior. Så den har rolige dager.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
-
Vararderoen kommer opp i 135 med to stykk på, nå kan jeg ikke si vi er de tyngste men to stygg på 75 kilo hver klarer den fint ;D
-
- MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R
Speedometer trim da eller?LiveByIt wrote:Vararderoen kommer opp i 135 med to stykk på, nå kan jeg ikke si vi er de tyngste men to stygg på 75 kilo hver klarer den fint ;D

- Baron von Waffel
135 bør helst være med medvind. Gjerne litt utforbakke også vil jeg tro. Tør ikke si det sikkert selvfølgelig siden jeg ikke har prøvd å komme opp i sånn fart med min hverken alene eller med passasjer. Hadde det vært i nærheten av lovlig fart skulle jeg gjerne prøvd.LiveByIt wrote:Vararderoen kommer opp i 135 med to stykk på, nå kan jeg ikke si vi er de tyngste men to stygg på 75 kilo hver klarer den fint ;D
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
"klarer så vidt"? Regner med du og kjørelæreren din veier ca 250 kg til sammen da? Varaderoen min klarer FINT 110 (har ikke testa noe mer, gud hvor feig jeg er) med påsitter på flatmark uten vind. Sliter riktignok litt i motbakkene da, men på flatmark så går den som bare juling.macintosh wrote:Honda Varadero 125 klarer så vidt 90 med 2 på. Eg holdt 90 kmt lenge med kjørelæreren min bakpå
- Bare Marte -
Har sitti bakpå en Varadero i 130km/t på flata jeg, så vet ikke helt hva du tenker.macintosh wrote:Honda Varadero 125 klarer så vidt 90 med 2 på. Eg holdt 90 kmt lenge med kjørelæreren min bakpå

Isåfall er kjørelæreren min sin varadero daukjørt... Eg holdt nesten full gass på lang strekke. Men den klarer sikkert meir viss eg hadde pressa den. Men ikkje lurt å teste toppfart med kjørelæreren min på ^^, Selv om han er ein utrulig kjekk og smart kar.
Varaderoen er ein super sykkel det. Men ikkje ein sportsykkel
-
varaderoen er klart ikke noe sportsykkel, men det er en jævli fin tur sykkel er vel det beste du får som tur sykkell i lett.macintosh wrote:Isåfall er kjørelæreren min sin varadero daukjørt... Eg holdt nesten full gass på lang strekke. Men den klarer sikkert meir viss eg hadde pressa den. Men ikkje lurt å teste toppfart med kjørelæreren min på ^^, Selv om han er ein utrulig kjekk og smart kar.
sykklene til kjørerskolene er altid daukjørt tenk hvor mange som girer feil og brenner cluch og bare drit

- Baron von Waffel
Jøss som vi er off topic nå.
Jeg er veldig fornøyd med valget av Veslederoen. Den har vist seg som en god tursykkel uten passasjer med dagsetapper på opptil 25 mil foreløpig. Og at den ikke er en R-sykkel er bare positivt for meg. Vi gutta på over 1,90 og 100 kg kler ikke å presse oss ned bak vindskjermen på en liten R-sykkel.

Jeg er veldig fornøyd med valget av Veslederoen. Den har vist seg som en god tursykkel uten passasjer med dagsetapper på opptil 25 mil foreløpig. Og at den ikke er en R-sykkel er bare positivt for meg. Vi gutta på over 1,90 og 100 kg kler ikke å presse oss ned bak vindskjermen på en liten R-sykkel.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Om det er 1 eller 2 på sykkelen så har vel dette lite å si for toppfart? Ihvertfall på flatmark.
Tyngden har noe å si for akselerasjon. Men toppfart (på flat mark) er bare begrenset av luftmotstand (og littegrann friksjon). Luftmotstanden blir vel ikke SÅ påvirket av om en har 1 eller 2 på sykkelen? og det blir vel ikke friksjonen heller?
Tyngden har noe å si for akselerasjon. Men toppfart (på flat mark) er bare begrenset av luftmotstand (og littegrann friksjon). Luftmotstanden blir vel ikke SÅ påvirket av om en har 1 eller 2 på sykkelen? og det blir vel ikke friksjonen heller?
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
- Baron von Waffel
Luftmotstanden er nok det største problemet for toppfart på flat vei ja. Og siden motstanden øker med kvadratet av hastighetsøkningen, så betyr det en del å være over 1,90 og ha lang rygg. Vindsjermen på Veslederoen sendte all luft rett i hodet på meg i hvert fall. Det hjalp litt med å skifte vindsjerm til en høyere fra Givi. Tettsittende lærdress i stedet for løs Goretex kan også gi gevinst.
Ellers avtar jo momentet på motoren når turtallet blir for høyt. Rødmerkinga på Veslederoen begynner såvidt jeg husker ved mellom 125 og 130 km/t. Så når effekten avtar og luftmotstanden går opp går akselereasjonen mot 0. (Tviler på at det er noe særlig å hente på dreving uten trim.)
I praksis går den greit opp til 120. Alt over er mer ubekvemt. Vil jeg kjøre fortere enn 120 velger jeg et annet kjøretøy.
Ellers avtar jo momentet på motoren når turtallet blir for høyt. Rødmerkinga på Veslederoen begynner såvidt jeg husker ved mellom 125 og 130 km/t. Så når effekten avtar og luftmotstanden går opp går akselereasjonen mot 0. (Tviler på at det er noe særlig å hente på dreving uten trim.)
I praksis går den greit opp til 120. Alt over er mer ubekvemt. Vil jeg kjøre fortere enn 120 velger jeg et annet kjøretøy.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk